Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Inovace tramvají 14T: Nový lak a sedačky jinak

PRAHA - Dopravní podnik dokončil vzorovou zkušební úpravu první tramvaje typu 14T. Změna se má příznivě projevit především snadnějším pohybem cestujících uvnitř samotného vozu. Nový je také lak tramvaje.

Současná úprava tramvaje vyšla na 2,6 milionu korun a cestující se s takovými vozy mohou setkávat na linkách číslo 3 a 17...


Nový náter tramvají se přiblížil tramvajím 15T (18. dubna 2016, DPP Petr Hejna).

Dopravní podnik hlavního města Prahy se pro vzorovou úpravu interiéru rozhodl s cílem zvýšit průchodnost cestujících uvnitř tramvaje, což zároveň povede k urychlení vystupování z a nastupování do tramvaje. Podélné sezení veřejnost dlouhodobě kritizuje, a proto jej dopravní podnik v tomto voze zkušebně odstranil a nahradil klasickými sedačkami. Počet míst k sezení přitom zůstal zachován.

"Podélné sezení v tramvajích našim cestujícím nevyhovuje a ve vozech často dochází ke konfliktům sedících a stojících pasažérů. Následně budeme provádět průzkum spokojenosti s vzorovou úpravou a podle názoru veřejnosti se dále rozhodneme o případné sériové úpravě," sdělil Petr Dolínek, náměstek pražské primátorky.


Jaroslav Ďuriš s Petrem Dolínkem při debatě (18. dubna 2016, DPP Petr Hejna).

Dopravní podnik neustále věnuje pozornost připomínkám cestujících a snaží se na ně reagovat co nejefektivnějšími změnami. "To se samozřejmě týká i komfortu při jízdě. Věřím, že realizovaná úprava tramvají 14T je krokem tím správným směrem," uvedl k tomu Jaroslav Ďuriš, generální ředitel pražského dopravního podniku.

Pražský dopravní podnik využil při úpravě vzor interiéru tramvaje typu 13T výrobce Škoda Transportation, které jezdí v Brně. Stejný problém tam totiž v minulosti také řešili. V Brně se však upravené vozy dodaly z prvovýroby, nebyly tedy dodatečně upravovány. Dopravní podnik spolupracoval s architektem Patrikem Kotasem, inovativní sedačky do vozu dodala firma MSV interiér a technickou přípravu zajišťovala firma Inter-Informatics. Kompletní realizace byla provedena dopravním podnikem v Opravně tramvají Hostivař, která je jedním z nejmodernějších opravárenských zařízení tramvají ve střední Evropě.


Prosvětlený interiér upravené tramvaje 14T (18. dubna 2016, DPP Petr Hejna).

Tramvaje 14T jsou přiděleny do vozovny Kobylisy. "Budeme se s nimi setkávat zejména na linkách číslo 3 a 17. V současné době tedy zejména na těchto linkách výrazně roste počet nízkopodlažních vozů," doplnil aktuální situaci Jan Šurovský, technický ředitel Dopravního podniku hlavního města Prahy. Celková cena prototypové úpravy interiéru a exteriéru vozu činí 2,6 milionu korun.

Další rozhodnutí o změnách interiéru a exteriéru budou provázána s vyhodnocením této vzorové inovace. Vyhodnocení spokojenosti cestujících s provedenou změnou uspořádání tramvaje očekává dopravní podnik do konce června.


Představení úprav tramvaje se setkalo s velkým zájmem (18. dubna 2016, DPP Petr Hejna).

Praha teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Redakce Praha:

201 praha
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- František Živnůstka
- Martin Röslein

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Česká republika teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!