Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Praha zkouší mimořádně dlouhý Mercedes

PRAHA - Po dobu dvou týdnů budou Pražané v ulicích potkávat velkokapacitní dvoučlánkový autobus Mercedes-Benz CapaCity L, který pražský dopravní podnik testuje za účelem ověření jízdních vlastností.

Zkušební provoz, částečně také s cestujícími, souvisí s dlouhodobým cílem posílit kapacitu přepravy cestujících na pražské letiště...


Nový kapacitní autobus bude testován v Praze (8. února 2016, Jakub Lachout).

Oficiální představení vozidla proběhlo v pondělí 8. února v autobusovém obratišti Letiště Václava Havla. Autobus bude nyní testován po dobu dvou týdnů na trase linky číslo 119 mezi Nádražím Veleslavín a Letištěm Václava Havla, přičemž budou simulovány provozní podmínky včetně umístění zátěže v interiéru.

Prezentační jízdy pro veřejnost budou organizovány vždy v odpoledních hodinách, ale jen po dobu tří dnů. Poprvé cestující sveze v úterý 9. února, poté hned následující středu 10. února a poté v neděli 14. února 2016. Odjezdy prezentačních jízd z Nádraží Veleslavín jsou plánovány od 12.50 do 18.50 hodin v hodinovém intervalu, od Terminálu 1 pak od 13.05 do 19.05 hodin.


Autobus je dlouhý téměř 21 metrů (8. února 2016, Jakub Lachout).

"Co nejlepší spojení veřejnou dopravou na Letiště Václava Havla vnímám jako věc důležitou pro Pražany i návštěvníky našeho města. Není žádným tajemstvím, že zejména pokud mají cestující větší počet zavazadel, je pro ně v současnosti MHD často až třetí volbou za vlastním vozem či taxi. To chceme postupně změnit," uvedl náměstek pražské primátorky pro dopravu Petr Dolínek.

Dodal, že velkokapacitní autobus on sám vnímá jako zřejmě nejlepší přechodnou volbu, než bude vybudování komfortnější železniční spojení z centra. Spekulace, že by kapacitnější autobusy byly příčinou odložení stavby železniční rychlodráhy, Petr Dolínek odmítl.

Víte, že...
...výrobcem autobusu je společnost EvoBus GmbH v Německu?
...délka vozu je 20 995 mm, šéřka 2 550, výška 3 350 a celková hmotnost 32 tun?
...obsaditelnost vozu je celkem 190 cestujících?


Vozit se s ním budou moci cestující na lince číslo 119 (8. února 2016, Jakub Lachout).

Podle dopravní podniku je v jeho vlastním zájmu zvyšovat kapacitu dopravy a komfort cestujících. "Testováním velkokapacitního autobusu získáme řadu provozních dat a praktických zkušeností, které budou využity při rozhodování o dalším postupu řešení dopravní obsluhy pražského letiště. Autobus svou délkou a kapacitou zatím nemá v ČR obdoby," uvedl Jaroslav Ďuriš, generální ředitel dopravního podniku.

Mimořádně dlouhý autobus měří téměř 21 metrů, čímž překonává českými předpisy danou maximální délku 18,75 metrů. Prezentační režim provozu na určené trase je umožněn díky dočasně udělené výjimce. V současnosti jde o nejdelší dvoučlánkový autobus v Evropě, na jehož zapůjčení se dopravní podnik dohodl s výrobcem.


Cestující budou moci autobus vyzkoušet tři dny (8. února 2016, Jakub Lachout).

Mercedes CapaCity L o celkové hmotnosti 32 tun je určen především pro trasy s mimořádně vysokou přepravní poptávkou. Celkově pojme 190 cestujících, z toho je 38 míst určeno k sezení a 152 míst ke stání. Vozidlo plně splňuje v současnosti nejpřísnější emisní normu Euro VI. Prostřednictvím velkokapacitních autobusů lze snižovat objem dopravy ve městech, a tím také snižovat zátěž na životní prostředí.

"Se současnou kapacitou kloubových autobusů se už dostáváme v letní letecké sezoně do svízelné situace a jestli bude počet cestujících na letišti dál přibývat tímto tempem, což by dle predikcí Letiště Praha a vývoje z posledních dvou let měl, budeme to muset řešit," zdůraznil ředitel Ropidu Petr Tomčík. "Přidávat další autobusy na linku číslo 119 už nemá smysl, v letní sezoně navazují její spoje ve Veleslavíně v podstatě na každé metro. Než jezdit od metra dvěma autobusy za sebou, je méně nákladné mít jeden dlouhý. Při správném výběru interiéru by pobral o 40 lidí více, než dnešní kloubové vozy," dodal Tomčík.


Nový autobus pro svoji délku musel získat výjimku (8. února 2016, Jakub Lachout).

"Především během letní sezony je poptávka po autobusovém spojení do centra velmi vysoká, denně linka číslo 119 přepraví i přes 15 tisíc cestujících. Letos navíc očekáváme nárůst cestujících přibližně o pět procent, což se projeví i ve využití linky číslo 119. Prostornější autobus s dostatečným místem na zavazadla se tedy stane nutností," řekl Václav Řehoř, předseda představenstva Českého Aeroholdingu. Zároveň věří, že se podaří docílit také barevného odlišení autobusů operujících na této lince.

Průběh zkušebních jízd:
- ve dnech 9., 10. a 14. února budou probíhat zkušební jízdy s cestujícími na mimořádných spojích linky číslo 119.
- ve dnech 11. - 13. února a dále od 15. do 18. února budou probíhat zkušební jízdy bez cestujících.


Vůz je označen, že jej testuje pražský dopravní podnik (8. února 2016, Jakub Lachout).

Praha teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Redakce Praha:

201 praha
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- František Živnůstka
- Martin Röslein

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Česká republika teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!