Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Opravit či rozšířit? Libeňský most dál chátrá

PRAHA - Rekonstrukce Libeňského mostu je v Praze už jakýsi evergreen. O to horší mohou být následky, protože zatímco se jedná o jeho rekonstrukci či rozšíření, spojnice Palmovky s Holešovicemi dál chátrá.

S rekonstrukcí mostu počítá i DP, který kvůli tomu odkládá rekonstrukci tramvajové tratě a provádí jen akutní opravy...


Stav Libeňského mostu je kritický již od roku 2004 (6. srpna 2012, Filip Vlček).

Libeňský most v Praze je v havarijním stavu, což potvrdila také studie Kloknerova ústavu ČVUT. Provedená analýza uvedla, že v dopravní linii libeňského soumostí existují slabá místa v konstrukcích, která se blíží k havarijnímu stavu. To může vést k dopravním omezením včetně zastavení tramvajového provozu nebo v horším případě k uzavření celého mostu s následným omezením lodní dopravy.

Zmíněná analýza se zabývala popisem dvou variant prací. První varianta počítá s rekonstrukcí se zachováním stávajícího vzhledu, druhá varianta pak nahrazuje stávající konstrukce širším mostem dle projektové dokumentace, na kterou již bylo vydáno stavební povolení. Obě varianty počítají se zachováním základů současných pilířů.


Naposledy byla v roce 2012 rekonstruována tramvajová trať (6. srpna 2012, Filip Vlček).

K analýze se vyjádřil také radní pro dopravu Petr Dolínek, který chtěl jasné porovnání možností a rizik obou variant. "Při rekonstrukci nemáme jistotu, kolik nakonec bude stavba stát, jak dlouho vydrží a kde najdeme nějakého kostlivce. Dle názoru řady odborníků by rekonstrukce pouze prodloužila životnost soumostí o 20 let, protože už nyní je na hraně životnosti. Nový most by měl vydržet 100 let a při rozumné správě možná déle," řekl s tím, že současná situace je dalším neblahým dědictvím minulých správců města.

Radní pro dopravu: Vyvodím personální důsledky!

"Do Libeňského mostu se desítky let neinvestovalo, neprobíhaly žádné průběžné opravy a dnes jsme v naprosto nekomfortní situaci. Jako radní pro dopravu nemůžu dovolit provozovat most v havarijním stavu s hrozbou neplánovaného uzavření, ani nemůžu riskovat neplánované zvýšení nákladů a další rizika," dodal s tím, že z celé situace vyvodí personální důsledky, které by se měly týkat všech, kdo měli nebo mají na starosti správu Libeňského mostu.


O osudu mostu se spekuluje, most zatím dál chátrá (6. srpna 2012, Filip Vlček).

Libeňský most z roku 1928 tvoří důležitou spojnici mezi Palmovkou a Holešovicemi. Po povodních v roce 2002 byl most místě poškozen, což potvrdil také posudek v roce 2004. Ten uváděl, že je konstrukce mostu silně zanedbaná a již v té době hrozily některé části havarijním stavem. Ve velmi špatném stavu byly izolace, vozovka i dvoukolejná tramvajová trať, která po mostě vede. Ta byla naposledy rekonstruována v létě 2012.

Čtěte také...
- Pražské letní výluky II.: Libeňský most (vydáno 26. září 2012).
(zdroj: www.vlcoun.cz).


Zdivo se drolí, statika mostu není příliš bezpečná (6. srpna 2012, Filip Vlček).

Praha teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Redakce Praha:

201 praha
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- František Živnůstka
- Martin Röslein

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Česká republika teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!