Nový vyhrazený pruh zrychlí busy na Smíchov
PRAHA - Regionální organizátor Pražské integrované dopravy díky vzorné spolupráci s Technickou správou komunikací, odborem dopravy a policií včera zprovoznil téměř kilometr dlouhý vyhrazený pruh pro autobusy.
Informoval o tom Filip Drápal z Ropidu s tím, že jde o Strakonickou ulici směrem do centra města k Lihovaru a na Smíchov...
Vyhrazený pruh blíže ke Smíchovu (18. listopadu 2015, ROPID).
Autobusům nejen Pražské integrované dopravy, ale i ostatním autobusům přijíždějícím do Prahy po Strakonické ulici nový vyhrazený jízdní pruh pomáhá od včerejšího dne. Zhruba 850 metrů dlouhý pruh začíná u počátku odbočení na Barrandovský most na Jižní spojku a končí před připojením k pruhům z Barrandovského mostu.
Vyhrazený pruh vznikl z 'nadbytečného' levého pruhu, který byl před připojením k barrandovským pruhům ukončen změnou dopravního režimu v září 2014, v reakci na rostoucí intenzity provozu. Město eviduje výrazný nárůst dopravy po zprovoznění severozápadní části Městského okruhu v září 2015 a dále také stále častěji reguluje provoz na vjezdu do tunelu Mrázovka, čímž se běžně vyskytují kolony v oblasti levobřežního předpolí Barrandovského mostu. Součástí opatření je i úprava řazení na příjezdu po Strakonické ulici, nově je pravý pruh veden přímo na Barrandovský most.
Označení nového vyhrazeného jízdního pruhu (18. listopadu 2015, ROPID).
Délka vyhrazeného pruhu činí 850 metrů a díky němu se dosavadní jízdní doba z pěti až šesti minut zkrátí na pouhou jednu minutu. Během přepravní špičky tudy projede celkem 63 spojů za hodinu, z toho 48 spojů spadá do kategorie Pražské integrované dopravy. Realizaci opatření zajistila Technická správa komunikací hlavního města Prahy na základě podkladů zajištěných Ropidem a potvrzených Odborem dopravních agend magistrátu.
"Protože ve Strakonické ulici dochází běžně k výrazným zpožděním autobusů v rozmezí od 15 do 30 minut, jsou dále prověřovány možnosti zlepšení průjezdnosti pro veřejnou dopravu," poznamenal mluvčí Ropidu Filip Drápal. Nejkomplikovanější poměry, jako je nedostatečná šířka komunikace, jsou však v klíčovém úseku od zastávky Dostihová po začátek nového buspruhu před Barrandovským mostem. Nadějnější úsek mezi Lahovickým mostem a zastávkou Dostihová musí být však podrobněji prověřen.
Pohled na vyhrazený jízdní pruh od Chuchle (18. listopadu 2015, ROPID).