Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Turecká Bozankaya vyjíždí
zkušebně na linku 58

 Až dvacet nových trolejbusů
dorazí do Jihlavy

 Pro trať na Strahov
už DP hledá zhotovitele

 Hradec Králové se dočká
31 nových trolejbusů

Trasa metra B slavila i se soupravou 81-71

PRAHA - Trasa metra B si před týdnem užila svoje třícátiny. Dopravní podnik hlavního města Prahy proto na uplynulou neděli a pondělí připravil speciální jízdy historické soupravy 81-71, která provoz na 'béčku' donedávna zajišťovala.

Fotografie v článku tak přibližují provoz této soupravy, samotný článek pak připomíná průběh rozšiřování žluté trasy metra B...


Florenc v neděli při speciálních jízdách soupravy (1. listopadu 2015, Jakub Lachout).

K samotnému výročí jsme informace uváděli v článku minulý týden. Žlutá linka pražského metra zahájila svůj provoz 2. listopadu 1985 ve stanici Náměstí Republiky. Ve svých počátcích mělo 'béčko' pouhých sedm stanic a měřilo 4,9 kilometru. Dnes je trasa se svými 24 stanicemi a více než 27 kilometry nejdelší v systému pražského metra. Z 24 stanic jich je 15 bezbariérových. Nejkratší mezistaniční úsek na trase B je mezi stanicemi Můstek a Národní třída – 500 metrů, nejdelší úsek je pak mezi stanicemi Smíchovské nádraží a Radlická – 2140 metrů.

Víte, že...
...na Náměstí Republiky se při otevření metra konalo shromáždění pracujících a budovatelů?
...první jízda metra byla určena pro představitele KSČ a čestné hosty, až pak pro zástupce podniků a pozvané?
...teprve v odpoledních hodinách bylo nové metro otevřeno pro běžné cestující?
...vstupenky pro první den provozu metra B byly rozdávány zdarma a platily pouze na novou trasu?


V pondělí souprava jezdila na běžném pořadí (2. listopadu 2015, Jakub Lachout).

Trasa metra B se projektovala již od roku 1970 a se stavbou prvního úseku se začalo v roce 1979. Tehdy byly v provozu již první úseky tras A a C metra. Žlutá trasa B měla převzít přepravní zátěž nejstaršího směru provozovaného pražskou městskou hromadnou dopravou z Karlína na Smíchov, kde jezdila již koněspřežná tramvaj.

2. listopadu 1985 byl zahájen provoz na prvním provozním úseku tratě B Smíchovské nádraží – Sokolovská (I.B) se 7 stanicemi: Smíchovské nádraží, Moskevská, Karlovo náměstí, Národní třída, Můstek, Náměstí Republiky, Sokolovská. Současně byl zahájen provoz jednokolejné obousměrné manipulační spojky B – C na Florenci. DNe 26. října 1988 pak soupavy metra pokračovaly ze Smíchovského nádraží na Dukelskou se 3 stanicemi: Radlická, Švermova, Dukelská.


Souprava 81-71 na Andělu, dříve Moskevské (1. listopadu 2015, Jakub Lachout).

Dne 22. února 1990 došlo v Praze k přejmenování třinácti stanic metra. Na trase B se změnila Dukelská (Nové Butovice), Švermova (Jinonice), Moskevská (Anděl) a Sokolovská (Florenc). Odtud pak 22. listopadu téhož roku pak soupravy zahájili provoz z Florence přes Křižíkovu, Invalidovnu a Palmovku na Českomoravskou.

Z Nových Butovic 11. listopadu 1994 svezlo metro první cestující až na Zličín, na prodloužení vzniklo pět nových stanic: Hůrka, Lužiny, Luka, Stodůlky a Zličín. Součástí úseku je most přes údolí Prokopského potoka. Současně byl zahájen pravidelný provoz depa Zličín. Posledního prodloužení se trasa B dočkala až 8 listopadu 1998, kdy se vlaky vydaly z Českomoravské na Černý Most a zastavovaly ve stanicích Vysočanská, Rajská zahrada a Černý Most. 


Interiér dnes již historické soupravy metra (1. listopadu 2015, Jakub Lachout).

Další stanice zůstaly rozestavěné a z finančních důvodů se dokončovaly až za provozu. Hloubětín se tak otevřel 16. října 1999 a stanice Kolbenova pak 8. června 2001. O rok později provoz metra výrazně ochromily povodně, během kterých bylo zaplaveno 11 stanic a odstraňování následků trvalo celý rok. 

Čtěte také...
- Béčko slaví! Připomeňte si jeho začátky (vydáno 30. října 2015).
  (zdroj: www.vlcoun.cz).


Na Lukách býval tenhle pohled téměř typický (1. listopadu 2015, Jakub Lachout).

Praha teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Redakce Praha:

201 praha
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- František Živnůstka
- Martin Röslein

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Česká republika teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Všimli jste si, že České dráhy výrazně modernizují vozový park? Jak nové vlaky vnímáte?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!