Nová tramvaj EVO1 sveze Pražany v říjnu
PRAHA - Dopravní podnik hlavního města Prahy v úterý odpoledne představil v areálu ústředních dílen novou nízkopodlažní tramvaj, která si díky svému označení - EVO1 - už vysloužila i přezdívku. Evička.
Po textech a náročných zkouškách se tramvaj stane první jednočlánkovou plně nízkopodlažní tramvají, Pražany sveze v říjnu...
Slavnostní představení nové tramvaje EVO1 (9. června 2015, DPP).
Do pražských Opraven tramvají byla hrubá stavba prototypu tramvaje EVO1 dovezena před půl rokem z Aliance TW Team, obchodního sdružení firem Pragoimex, Krnovských opraven a strojíren a VKV Praha. Následovalo zkompletování tramvaje, série úprav a prací na prototypu včetně lakování vnějších a vnitřních částí vozu, montáž klimatizace pro cestující nebo položení podlahy a zasklení oken. Všechny tyto práce probíhaly v Opravně tramvají pražského dopravního podniku.
V období mezi červnem a zářím tohoto roku budou na vozidle prováděny typové zkoušky předepsané platnou legislativou a Drážním úřadem jako například zkouška součinnosti brzd, zkouška hlučnosti a vibrací a zkušební provoz bez cestujících.
Proběhl i crash test
Pokud se daný koncept tramvajového vozidla osvědčí a bude o něj zájem, Opravna tramvají naváže další spolupráci s autory prototypu tramvaje – Aliancí TW Teamu, a bude se tak podílet na sériové výrobě tramvaje EVO1. V rámci Aliance TW Teamu byly pro tramvaje typu EVO provedeny náročné výpočty pevnosti a odolnosti vozové skříně proti nárazům podle nových evropských norem v Ústavu aplikované mechaniky v Brně. Pro jejich ověření byla provedena koncem května 2015 jedinečná a u tramvají neobvyklá nárazová zkouška – crash test, která potvrdila správnost výpočtových postupů projektantů tramvají typové řady EVO.
Průběh montáže vozové skříně v Opravně tramvají (23. února 2015, DPP).
Tramvaj k otestování včetně zkoušky vozu v provozu s cestujícími zapůjčila dopravnímu podniku firma Pragoimex. "V další fázi vývoje budeme mít možnost otestovat ji v pražském provozu. V říjnu začne EVO1 ve zkušebním provozu vozit i cestující a kromě splnění všech technických parametrů, nás také bude zajímat hodnocení od cestující veřejnosti," řekl Jaroslav Ďuriš, generální ředitel a předseda představenstva dopravního podniku.
V ulicích hlavního města bude snadné tramvaj ve zkušebním provozu rozlišit. Její neotřelý design podtrhne žluto-bílo-černé provedení zvolené pro zkoušky v Praze. Další nezvyklostí je, že je tramvaj nízkopodlažní a zároveň jednočlánková, podobný typ není v Česku zatím k vidění. V Liberci sice jezdí tramvaj stejného typu, je ale dvoučlánková a je označená jako EVO2.
Prohlédněte si jí v Ostravě
Tramvaj EVO1, známá jako „Evička“, se poprvé veřejnosti oficiálně představí od 16. června 2015 na veletrhu Czech Raildays 2015 v Ostravě. Poté se přestěhuje zpět do Prahy, kde budou pokračovat její náročné zkoušky.
Pohled na hotovou skříň a dokončovaný vůz (16. dubna 2015, DPP).