Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Nová tramvaj EVO1 sveze Pražany v říjnu

PRAHA - Dopravní podnik hlavního města Prahy v úterý odpoledne představil v areálu ústředních dílen novou nízkopodlažní tramvaj, která si díky svému označení - EVO1 - už vysloužila i přezdívku. Evička.

Po textech a náročných zkouškách se tramvaj stane první jednočlánkovou plně nízkopodlažní tramvají, Pražany sveze v říjnu...


Slavnostní představení nové tramvaje EVO1 (9. června 2015, DPP).

Do pražských Opraven tramvají byla hrubá stavba prototypu tramvaje EVO1 dovezena před půl rokem z Aliance TW Team, obchodního sdružení firem Pragoimex, Krnovských opraven a strojíren a VKV Praha. Následovalo zkompletování tramvaje, série úprav a prací na prototypu včetně lakování vnějších a vnitřních částí vozu, montáž klimatizace pro cestující nebo položení podlahy a zasklení oken. Všechny tyto práce probíhaly v Opravně tramvají pražského dopravního podniku.

V období mezi červnem a zářím tohoto roku budou na vozidle prováděny typové zkoušky předepsané platnou legislativou a Drážním úřadem jako například zkouška součinnosti brzd, zkouška hlučnosti a vibrací a zkušební provoz bez cestujících.

Proběhl i crash test

Pokud se daný koncept tramvajového vozidla osvědčí a bude o něj zájem, Opravna tramvají naváže další spolupráci s autory prototypu tramvaje – Aliancí TW Teamu, a bude se tak podílet na sériové výrobě tramvaje EVO1. V rámci Aliance TW Teamu byly pro tramvaje typu EVO provedeny náročné výpočty pevnosti a odolnosti vozové skříně proti nárazům podle nových evropských norem v Ústavu aplikované mechaniky v Brně. Pro jejich ověření byla provedena koncem května 2015 jedinečná a u tramvají neobvyklá nárazová zkouška – crash test, která potvrdila správnost výpočtových postupů projektantů tramvají typové řady EVO.


Průběh montáže vozové skříně v Opravně tramvají (23. února 2015, DPP).

Tramvaj k otestování včetně zkoušky vozu v provozu s cestujícími zapůjčila dopravnímu podniku firma Pragoimex. "V další fázi vývoje budeme mít možnost otestovat ji v pražském provozu. V říjnu začne EVO1 ve zkušebním provozu vozit i cestující a kromě splnění všech technických parametrů, nás také bude zajímat hodnocení od cestující veřejnosti," řekl Jaroslav Ďuriš, generální ředitel a předseda představenstva dopravního podniku.

V ulicích hlavního města bude snadné tramvaj ve zkušebním provozu rozlišit. Její neotřelý design podtrhne žluto-bílo-černé provedení zvolené pro zkoušky v Praze. Další nezvyklostí je, že je tramvaj nízkopodlažní a zároveň jednočlánková, podobný typ není v Česku zatím k vidění. V Liberci sice jezdí tramvaj stejného typu, je ale dvoučlánková a je označená jako EVO2.

Prohlédněte si jí v Ostravě

Tramvaj EVO1, známá jako „Evička“, se poprvé veřejnosti oficiálně představí od 16. června 2015 na veletrhu Czech Raildays 2015 v Ostravě.  Poté se přestěhuje zpět do Prahy, kde budou pokračovat její náročné zkoušky.


Pohled na hotovou skříň a dokončovaný vůz (16. dubna 2015, DPP).

Praha teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Redakce Praha:

201 praha
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- František Živnůstka
- Martin Röslein

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Česká republika teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!