Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 V Plzeňském kraji je flotila
RegioFoxů kompletní

 Kolínská MHD prošla
změnami, zůstává zdarma

 Na Masarykově nádraží
vznikají nová nástupiště

 Na Nové Dvory tramvaje
mohou vyjet za tři roky

Nová mazací tramvaj v Praze ztiší koleje

PRAHA - Speciální mazací tramvaj, která má za úkol snížit hluk kolejí a zároveň zmírnit jejich opotřebení, brázdí v těchto dnech pražské ulice. Informovalo o tom tiskové oddělení Dopravního podniku hlavního města Prahy.

Denně vůz upravený přestavbou tramvaje typu T3 ujede po Praze přes 200 kilometrů, a to prakticky po celý den...


Mazací tramvaj na estakádě u Krejcárku (12. srpna 2014, Archiv DPP).

Speciálně upravený vůz tramvaje T3 jezdí pražskými ulicemi a podle předem připraveného plánu vstřikuje mazací směs na koleje v místech se zvýšeným hlukem. Při průjezdu pravidelných tramvajových linek zde potom dochází k výraznému snížení hluku i opotřebení kol vozidel a kolejnic.

Tramvaj má jízdní řád

Tramvaj ev.č. 5572 má svou vlastní trasu i jízdní řád včetně dopředu vytipovaných hlučných míst v síti tramvají, na která má aplikovat mazivo. Jeho provoz začíná denně okolo 5.00 a končí ve večerních hodinách po zátahu do vozovny Pankrác k dennímu ošetření a doplnění mazacího média. Přes den najede více než 200 kilometrů.


Mazací soustava (14. srpna 2014, Archiv DPP).

S vozem jezdí důkladně proškolení řidiči, kteří jsou podrobně seznámeni s ovládáním a systémem dávkování. Dávkování mazací směsi reguluje přímo řidič prostřednictvím ovládání na panelu uvnitř kabiny. Díky vlastnostem poskytuje i velmi slabá vrstva maziva dlouhotrvající ochranu a okamžitě eliminuje nepříjemné skřípění vozu v oblouku.

Složení maziva jej umožňuje aplikovat i na mokré koleje, na kterých je pak schopné se také dlouhodobě udržet.


Detailní pohled na princip mazání (14. srpna 2014, Archiv DPP).

"Zkušební provoz této tramvaje bude probíhat přibližně rok. Po tuto dobu máme mazací zařízení zapůjčené od soukromé firmy. Zařízení odkoupíme teprve, až pokud se osvědčí. Slibujeme si od něj eliminaci skřípění především nových tramvají při projíždění zatáčkami a další zpříjemnění cestování po Praze pro její obyvatele i návštěvníky," řekl Milan Slunečko, vedoucí jednotky Správa vozidel Tramvaje dopravního podniku.

Možná přestaví další tramvaj

Počáteční náklady byly pro DPP zatím minimální, proběhly pouze nutné investice do úprav vozu spojených s instalací zařízení. Během zkušebního provozu pak DPP hradí pouze mazací médium. Pokud se zařízení v rámci zkušebního provozu osvědčí, DPP k jeho instalaci připraví i další pracovní či provozní tramvaje.


Tramvaj jezdí v těchto dnech ulicemi Prahy (12. srpna 2014, Archiv DPP).

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!