Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Přejezd v Chuchli loni zastavil MHD desetkrát

PRAHA - Desetkrát musel loni pražský dopravní podnik zastavit autobusovou dopravu ve Velké Chuchli kvůli technické závadě železničního přejezdu. Přejezdové zabezpečovací zařízení tady stojí od roku 1969.

V roce 2008 měl být přejezd uzavřen a nahrazen blízkým silničním nadjezdem. Část obyvatel Velké Chuchle ho ale nechtěla...


Přejezd loni zbrzdil dopravu celkem po dobu 25 hodin (8. ledna 2015).

Poruchový železniční přejezd se nachází na frekventované železniční trati z Prahy do Berouna. "Toto zařízení bylo vybudováno v souladu s předpisy a normami platnými v roce výstavby. Dnes PZZ tohoto typu již naráží na moderní požadavky současně platných norem," uvedl tiskový mluvčí Správy železniční dopravní cesty Jakub Ptačinský.

Podle něj ho lze ponechat v provozu do doby nejbližší rekonstrukce. "Způsobilost k jeho provozování je povolena platným Průkazem způsobilosti Určeného technického zařízení," dodal Ptačinský.

Závory jsou častěji dole, než nahoře

V aktuálním jízdním řádu je mezi Smíchovem a Radotínem silná příměstská vlaková doprava, kdy v přepravních špičkách jsou intervaly zahuštěny na patnáctiminutový interval s tím, že každou hodinu navíc úsekem projíždí také rychlíky. "SUDOP Praha v roce 2008 zpracoval analýzu uzavření přejezdu právě v době přepravní špičky. Mezi 6.00 a 7.00 hodinou ranní je přejezd více jak polovinu špičkové hodiny uzavřen," uvedl Ptačinský.


V roce 2008 měl být přejezd uzavřen a nahrazen nadjezdem (8. ledna 2015).

Danou situaci tady měl vyřešit nadjezd, který byl součástí stavby spojky z Velké do Malé Chuchle. Propojení přes železniční trať mohlo umožnit stávající koncepčně zastaralé a nevyhovující přejezdové zabezpečovací zařízení nahradit novým zařízením určeným pouze pro pěší. "Na projekt byla již zpracována přípravná dokumentace a v roce 2008 vydáno Drážním úřadem stavební povolení. Ve stejném roce měla být stavba také uskutečněna," uvedl Jakub Ptačinský.

Proti realizaci stavby se však postavila část obyvatel Velké Chuchle ze Strany Zelených. Někteří z těch, kteří byli proti vybudování nadjezdu, jsou dnes zastupitelé Městské části Praha Velká Chuchle. Dnes je stavební povolení již neplatné a je tedy jasné, že aktuální zřízení mimoúrovňového křížení nehrozí.

Přejezd nechtějí. Autobusy stojí...

Ačkoli obyvatelé přejezd nechtěli, sami na to doplácí. Za loňský rok eviduje Dopravní podnik hlavního města Prahy celkem deset neplánovaných uzavírek přejezdu v úhrnné době zhruba 25 hodin. Kvůli tomu musí dispečink operativně upravovat trasy autobusů.


Kromě osobních vlaků tudy projíždí také nákladní vlaky (8. ledna 2015).

"V případě neprůjezdnosti trasy linek jedoucích přes železniční přejezd zavádí provozní dispečink nutná opatření. Na lince číslo 172 je v úseku Závodiště Chuchle - Radotínská přerušen provoz a na lince číslo 244 je zaveden obousměrný odklon linky mimo Velkou Chuchli," vyjmenovala mluvčí dopravního podniku Aneta Řehková.

Náhradu škody dopravní podnik neuplatňuje. "Nevznikají nám vícenáklady, protože trasy linek jsou kratší," uvedla Řehková.

Na vině nejsou jen poruchy

Podle Jakuba Ptačinského eviduje Správa železniční dopravní cesty za loňský rok celkem 6 poruch. "V mnoha případech mohl být přejezd uzavřen i při poruše hnacího vozidla v ovládacím obvodu přejezdového zařízení nebo kvůli závadě na trakčním vedení," zdůraznil. A závory není možné zvednout, neboť přejezd nemá zřízené tlačítko pro nouzové otevření přejezdu.


Omezován bývá provoz autobusů na linkách číslo 172 a 244 (8. ledna 2015).

Přejezd ve Velké Chuchli ale není zdaleka jediný, který brzdí autobusovou dopravu. Aneta Řehková z pražského dopravního podniku zmínila například přejezd u železniční stanice Praha-Čakovice v Cukrovarnické ulici. "V tomto případě dochází v určitých případech ke zpožďování autobusových linek," dodala Řehková

Poruchovost dalších přejezdů potvrdil také Jakub Ptačinský. Nebyl nijak konkrétní, ale na základě provedeného rozboru poruch za rok 2014 uvedl, že na přejezdových zabezpečovacích zařízeních dochází pouze k poruchám běžného typu. "Jde například o přepálenou žárovku, vadný dotek nebo uraženou špičku závory. Tyto poruchy se však nijak neopakují a jejich četnost je srovnatelná s výskytem poruch na nově budovaných zařízeních," uzavřel Ptačinský.


V přepravní špičce jsou závory častěji dole, než nahoře (8. ledna 2015).

Praha teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Redakce Praha:

201 praha
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- František Živnůstka
- Martin Röslein

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Česká republika teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!