Metrolinka číslo 22 se změnila k nepoznání
PRAHA - Letní výluky byly ve znamení modernizace koncových úseků páteřní tramvajové linky 22. Díky rekonstrukci trati v Hostivaři mohou na lince jezdit také nejnovější nízkopodlažní tramvaje Škoda 15T ForCity.
Jejich provoz byl kvůli špatnému technickému stavu tratě do té doby na lince 22 zapovězen. To je ale už minulost.
Zastávka Na Hroudě na trati do Hostivaře (30. září 2014).
Nové tratě v Břevnově, ve Vršovicích i ve Strašnicích přinesly také několik nových zastávek nebo zastávek, kde společně zastavují tramvaje s autobusy. Všechny zastávky na modernizovaných tratích jsou bezbariérově přístupné.
Páteřní tramvajová linka 22 spojuje hustě osídlené okrajové městské části jako Břevnov, Hostivař, Strašnice nebo Zahradní Město s centrem Prahy. Je také významnou linkou z pohledu návštěvníků, kteří jí využívají zejména pro cesty na Pražský hrad. Linka 22 jezdí ve špičkách každé 4 minuty a v pracovní den přepraví zhruba 133 tisíc cestujících.
Letos se rekonstrukce dočkala také trať v Bělohoroské ulici v Břevnově (30. září 2014).
Celková rekonstrukce tramvajové trati v úseku Malovanka – Vypich přinesla výrazné snížení hluku a prašnosti díky zatravnění značné části modernizovaného úseku. Na Vypichu vznikla nová společná zastávka pro autobusy a tramvaje, a to v obou směrech. Tramvajové obratiště Vypich také prošlo rekonstrukcí a je připraveno na ukončení některých autobusových linek po prodloužení metra k Nemocnici Motol.
Již v roce 2013 došlo k celkové rekonstrukci tramvajové trati ve Vršovicích v úseku Náměstí Míru – Koh-i-noor. Díky tomu přibyla nová zastávka Ruská ve směru do centra a posunuta byla zastávka Krymská pro lepší plošnou obsluhu okolí. Vzhledem k rekonstrukci okolních komunikací a Vršovického náměstí však některé tramvajové zastávky dostaly definitivní podobu až letos na podzim. V rámci dokončovacích prací také vznikla nová společná zastávka Čechovo náměstí ve směru do centra pro tramvaje i autobusy, kde dosud tramvaje nezastavovaly.
Nově uzpůsobená zastávka Krymská (14. října 2014).
Oblast Moskevské ulice je modelovým příkladem rekonstrukce celého uličního prostoru, což umožnilo kompletně přeřešit uspořádání nejen tramvajové tratě, ale i zastávkových ostrůvků, přístupových cest na zastávky, bezpečnějších přechodů pro chodce, nových cyklostezek nebo přehlednějších parkovacích míst. Místní obyvatelé tak mají více prostoru pro bezpečnější pohyb.
"Věříme, že vzorová rekonstrukce Moskevské ulice se stane příkladem pro další podobné celkové zlidštění městského veřejného prostoru v okolí tramvajových tratí nebo koridorů pro autobusy," uvedl mluvčí Ropidu Filip Drápal.
Zastávku Čechovo náměstí ve směru do centra už obsluhují i tramvaje (14. října 2014).
Dlouho odkládaná rekonstrukce tramvajové trati do Hostivaře se konečně v létě 2014 dočkala realizace a díky kompletní modernizaci mohou nové tramvaje Škoda 15T ForCity jezdit i na linkách 22 a 26. Rekonstruován byl úsek Průběžná – Nádraží Hostivař vyjma krátkého úseku v oblasti podjezdu pod železniční tratí na Zahradním Městě. "Zde se čeká na celkovou modernizaci železniční trati a v horizontu několika let by zde měla vyrůst nová vlaková zastávka Praha-Zahradní Město," dodal Drápal.
V části modernizovaného úseku došlo k zatravnění kolejového pásu, vznikly zcela nové zastávky Dubečská a Obchodní centrum Zahradní Město a, po zastávce Zahradní Město, nově zastavují autobusy a tramvaje společně také v zastávce Na Hroudě. Nové koleje znamenají rovněž zvýšení pohodlí a cestovní rychlosti při současném snížení hluku, vibrací a prašnosti díky odstranění původních velkoplošných betonových panelů.
Ze zastávky Na Hroudě odjíždí kloubový autobus linky číslo 188 (30. září 2014).