Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Do deseti let z Prahy vyjede vlakotramvaj

PRAHA - Hlavní město Praha společně se Středočeským krajem zvažuje zavedení takvzaných vlakotramvají. Na úterní tiskové konferenci o tom informoval Regionální organizátor Pražské integrované dopravy Ropid.

Na projekt vlakotramvají si ale budou muset cetující ještě počkat. Než vyjede první takový spoj, může uplynout i deset let.


Tramvaj KT8 ev.č. 9080 u předávací koleje v Řepích (16. září 2014).

V centru Prahy cestující nastoupí na běžné tramvajové zastávce do tramvaje. Ta pojede po své trase a zastaví na všech zastávkách. Pak dojede na kraj Prahy, kde přejede na železniční koleje, nabere rychlost a odveze cestující za hranice města. Tak vypadá projekt vlakotramvají, který se za pár let rozjede ve Středočeském kraji.

Ropid zveřejnil první návrhy, které s podobným systémem počítají ve směru z Prahy do Hostivic, Rudné, Staré Boleslavi, Neratovic nebo třeba až do Mělníka. Nebude to ale tak rychlé.


Tramvaj může v budoucnu plynule přejet na železniční koleje (16. září 2014).

"Dnešní tramvaje v Praze už mají upravená kola tak, aby jezdily i po železničních kolejích. Kromě drobnějších technických úprav zejména v místech výhybek stačí postavit v několika místech krátké kolejové spojky mezi tramvajovými a vlakovými kolejemi a regionální tratě elektrifikovat napájením 600 V, které tramvaje potřebují," nastínil mluvčí Ropid Filip Drápal a doplnil, že nezbytnou podmínkou pro provoz vlakotramvají je také úprava drážní legislativy z hlediska provozu tramvají na železnici.

Nárůst počtu obyvatel okolo Prahy způsobuje jak přetížení komunikací automobily, tak přeplněnost autobusové dopravy. "Mnohdy přitom stačí postavit několik desítek metrů tramvajové tratě a propojit ji se stávající železniční tratí. Tento systém může zlepšit mobilitu v celém regionu," dodal pražský radní pro dopravu Jiří Pařízek.


Součástí prezentace byly také popisy projektů uvažovaných tratí (16. září 2014).

Od první myšlenky, přes ověřovací studie, vypracování projektu, schválení, nalezení vhodného financování až po skutečný rozjezd prvních vlakotramvají může uplynout i deset let. Je tedy načase ve spolupráci s krajem a jednotlivými městy i obcemi začít prověřovat vhodné lokality, kde by bylo výhodné systém vlakotramvaje využít.

V Praze připadají v úvahu tyto čtyři základní trasy budoucích vlakotramvají:
- Praha, Sídliště Řepy – Hostivice – Chýně
- Praha, Hlubočepy – Rudná – Nučice
- Praha, Kbely – Brandýs nad Labem-Stará Boleslav
- Praha, Kobylisy – Odolena Voda – Neratovice – Mělník


Linka 9. Směr Hostivice. Budoucnost... (16. září 2014).

Praha teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Redakce Praha:

201 praha
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- František Živnůstka
- Martin Röslein

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Česká republika teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!