Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Zlínské Citybusy posloužily při výcviku hasičů

ZLÍN - Hasiči si na vyřazeném autobusu Dopravní společnosti Zlín - Otrokovice testovali postupy záchranných prací na havarovaných vozidlech MHD. Dva autobusy z roku 2001 tak poskytly poslední službu lidem před svou likvidací...

Během cvičení pak hasiči obdrželi informace o bateriových trolejbusech a elektrobusech a seznámili se s riziky související s provozem takových vozů...


Hasiči během cvičného zásahu ve vozovně (duben 2023, HZS Zlínského kraje)

Poslední užitečnou roli sehrál v uplynulém období vyřazený autobus městské hromadné dopravy Dopravní společnosti Zlín – Otrokovice. Posloužil v areálu vozového depa dopravní společnosti ve Zlíně na Podvesné k výcviku profesionálů ze zlínské stanice Hasičského záchranného sboru Zlínského kraje. Hasiči si mohli na skutečném vozidle vyzkoušet postupy při vyprošťování osob a zvládání krizových situací u havarovaných autobusů městské hromadné dopravy.

"V krizových situacích, při haváriích a dopravních nehodách, které se občas nevyhýbají ani vozidlům MHD, je práce záchranářů klíčová. Je při ní důležité, aby hasiči přesně věděli, jak se co nejrychleji dostat k osobám uvnitř vozidla v případě, že nelze použít běžné dveře. Nabídli jsme proto záchranářům dva naše vyřazované autobusy, aby si zásah na vozidle MHD prakticky vyzkoušeli," uvedl ředitel Dopravní společnosti Zlín - Otrokovice Josef Kocháň. Kromě hasičů si zásah na autobusech MHD vyzkoušejí v příštím měsíci také policisté. 


Simulace záchrany zraněných osob (duben 2023, HZS Zlínského kraje)

Dopravní společnost poskytla pro výcvik záchranářů autobusy typu Irisbus City Bus ev. č. 660 a 671. "Byly zařazeny do provozu v roce 2001. Najezdily v ulicích Zlína a Otrokovic každý kolem 850 tisíc kilometrů. Tato vozidla již byla před časem odstavena, protože jejich technický stav neumožňoval provoz, a to z důvodu nutné opravy jednotlivých skupin nebo zejména karoserie a nosníků rámů. Jednalo se o nepojízdná a již neprodejná vozidla, která čeká ekologická likvidace," vysvětlil vedoucí údržby Josef Polách.

Záchranáři dostali technický popis vozidel, základní poznatky o jejich provozu, konstrukci, umístění důležitých prvků, a to i pro zásah na trolejbusech. Hasiči si při cvičení doplnili znalosti také o bateriových trolejbusech a elektrobusech a seznámili se bezpečnostními riziky, která souvisejí s elektrickým pohonem a napájením těchto vozů. Získali informace o napětí trakčních baterií, jejich umístění, o používané elektrovýzbroji, střešních jednotkách, umístění odpojovačů, nouzovém odpojení trakčních obvodů, aby se při záchranných pracích vyloučilo nebezpečí úrazu osob elektrickým proudem. Nechyběl ani popis trolejové napájecí sítě.


Nácvik řešení krizové situaci policisty (duben 2023, HZS Zlínského kraje)

Zlínský kraj teď

zdroj: http://cam-zl.nwt.cz/

Počasí Zlín - Slunečno.cz

Redakce Zlín:

213 zlinsky
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček

Kontakt na redakci:
- zlinsky@vlcoun.cz 

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!