Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 V Plzeňském kraji je flotila
RegioFoxů kompletní

 Kolínská MHD prošla
změnami, zůstává zdarma

 Na Masarykově nádraží
vznikají nová nástupiště

 Na Nové Dvory tramvaje
mohou vyjet za tři roky

Zlín vyřazuje svůj první nízkopodlažní trolejbus

ZLÍN - Po patnácti letech provozu ukončil svou službu na linkách městské hromadné dopravy ve Zlíně a Otrokovicích první nízkopodlažní kloubový trolejbus. Vozidlo Škoda 25Tr Irisbus má najeto přes jeden milion kilometrů.

Podle znaleckého posudku i doporučení výrobce se již nevyplatí trolejbus opravovat a poslouží tak jako zdroj náhradních dílů...


(23. června 2020, DSZO/Pavel Genzer)

Dopravní společnost Zlín - Otrokovice zakoupila v roce 2005 svůj tehdy první nízkopodlažní třínápravový kloubový trolejbus s dieselagregátem od výrobce Škoda Electric Plzeň za 11,7 milionu korun. Šlo o prototyp nového trolejbusu, který dosud nebyl nikde nasazen do běžného provozu. Byl vyroben v roce 2004, a než se dostal do Zlína, fungoval rok jako zkušební a předváděcí vozidlo výrobce. V Dopravní společnosti Zlín - Otrokovice dostal tento vůz evidenční číslo 401. Prototyp vznikl u výrobce nestandardní přestavbou karoserie z autobusu na trolejbus. Ve stejném provedení se další přesně takový trolejbus nevyrobil.

V síti městské hromadné dopravy ve Zlíně a Otrokovicích, nejčastěji na linkách 2, 6 nebo 8, najezdil tento trolejbus za patnáct let 984.841 kilometrů. Před zařazením do provozu ve Zlíně s ním už výrobce najezdil 36.280 kilometrů. "Uvažovali jsme nejdříve, že trolejbus ještě opravíme. Ale ukázalo se, že oprava by byla náročná a nákladná, takže by při stáří vozidla nedávala ekonomický smysl. Potvrdil nám to i zástupce Škody Electric Plzeň i odborný posudek soudního znalce," uvedl ředitel společnosti Josef Kocháň.


(18. února 2020, DSZO/Vojtěch Cekota)

Trolejbus je vyřazen z provozu, poslouží jako zdroj náhradních dílů pro další vozy stejného typu. Mezi prvními díly se využije například dieselagregát vyřazovaného trolejbusu do vozu, kde se porouchal. "Trolejbus 401 u nás vykonal dobrou službu. Jezdil patnáct let bez nutnosti větší opravy," doplnil vedoucí úseku údržby vozidel Dopravní společnosti Zlín - Otrokovice Antonín Červenka. Vyřazovaný trolejbus ev.č. 401 má hmotnost 18,7 tuny, měl 40 míst k sezení a 95 míst k stání, čtvery dveře a byl dlouhý 18,5 metru. Jeho trakční motor měl výkon 240 kW. Dosahoval maximální rychlosti jízdy 65 km/h.

Vozový park městské dopravy Dopravní společnost Zlín - Otrokovice průběžně obnovuje. Naposledy byl do Zlína začátkem roku dodán bateriový trolejbus typu 35Tr. Vyjel pak v polovině března. Událost ale zapadla ve stínu koronavirové krize. Článkový trolejbus Škoda 35Tr je prvním osmnáctimetrovým trolejbusem, který je vybaven trakčními bateriemi a ujede s jejich akumulovanou elektrickou energií až 10 kilometrů mimo trolejové vedení. Kloubový trolejbus má čtvery dveře, je plně nízkopodlažní a klimatizovaný. Používá karoserii typu Urbanway od firmy Iveco.


(13. března 2020, DSZO/Vojtěch Cekota)

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!