Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Klimatizace ve zlínské MHD běží na maximum

ZLÍN, OTROKOVICE - Osm klimatizovaných vozidel navíc proti roku 2017 slouží cestujícím v městské hromadné dopravě. Dopravní společnost Zlín - Otrokovice tak provozuje s klimatizací asi třetinu ze všech vozidel.

Za současného letního slunečného počasí a vysokých denních teplot vzduchu to většina cestujících velmi oceňuje...


Vozový park ve Zlíně je částečně klimatizovaný (21. července 2015, Filip Vlček).

Od loňského léta přibylo do vozového parku osm nových autobusů, všechny s klimatizací. Současný stav je 17 klimatizovaných trolejbusů a 16 autobusů. To je asi třetina vozového parku. Klimatizované vozy se objevují na všech linkách ve Zlíně i Otrokovicích. Obecně platí, že nová vozidla vypravuje dopravní společnost na linky přednostně. Například o víkendu jezdí daleko větší počet spojů s klimatizovanými vozy, než v pracovních dnech.

"Cestující si na klimatizaci v našich autobusech a trolejbusech rychle zvykli a ve své většině ji vítají. Shodují se v názoru, že cestování s nimi je za letního horkého počasí příjemnější. A nám záleží na kultuře cestování, proto budeme klimatizovaná vozidla nakupovat i v budoucnu," řekl ředitel Dopravní společnosti Zlín - Otrokovice Josef Kocháň. Není to zadarmo. Trolejbus nebo autobus s klimatizační jednotkou má jednak vyšší pořizovací náklady, jednak je dražší jeho provoz. Při zapnuté klimatizaci se zvyšuje spotřeba elektřiny či nafty klimatizovaného vozidla. Kromě toho musí pracovníci v dílnách klimatizaci také pravidelně diagnostikovat, čistit, dezinfikovat výměník tepla, doplňovat chladicí médium, udržovat vše v bezvadném stavu.


Celkem 17 trolejbusů a 16 autobusů má klimatizaci (21. července 2015, Filip Vlček).

V roce 2012, kdy Dopravní společnost Zlín – Otrokovice, pořídila do svého vozového parku první autobusy s klimatizací, to mohlo vypadat jako riskantní rozhodnutí. V Česku tehdy ještě téměř žádný městský dopravní podnik klimatizované vozy neprovozoval. Za pouhých šest let je ale situace jiná. Klimatizované autobusy i trolejbusy doplňují vozové parky ve více městech, už to není žádná rarita. "Ve Zlíně a Otrokovicích ale máme určitý náskok, takže podíl klimatizovaných vozů na linkách je u nás nyní asi největší ze všech dopravních podniků v Česku," poznamenal Josef Kocháň.

Klimatizace se ve vozidlech zapíná, když teplota v salonu pro cestující dosáhne 26 stupňů Celsia. Při denních teplotách, jaké jsou avizovány na přelomu července a srpna letošního roku, bude pravděpodobně klimatizace v provozu téměř nepřetržitě. "Prosíme cestující, aby s tím počítali a neotvírali u klimatizovaných vozů okénka. Klimatizace by při otevřených oknech ztrácela účinnost,“ upozornil vedoucí dopravního úseku Dopravní společnosti Zlín - Otrokovice Pavel Nosálek.


První vůz byl pořízen v roce 2012, tehdy bez zkušeností (21. července 2015, Filip Vlček).

Zlínský kraj teď

zdroj: http://cam-zl.nwt.cz/

Počasí Zlín - Slunečno.cz

Redakce Zlín:

213 zlinsky
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček

Kontakt na redakci:
- zlinsky@vlcoun.cz 

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!