Historický trolejbus křižuje Zlín a Otrokovice
ZLÍN - Historického trolejbusu 9Tr si letos o prázdninách užívají obyvatelé Zlína i Otrokovic. Veterán je nasazován do provozu s cestujícími o prázdninových nedělích na lince 8 ve Zlíně i na lince 6 mezi Zlínem a Otrokovicemi.
Podle ředitele dopravní společnosti Josefa Kocháně je to jeden z důvodů, proč Zlín a Otrokovice stojí za to v létě navštívit...
Historický trolejbus se těší velké oblibě (7. srpna 2016, DSZO/Vojtěch Cekota).
Prázdninové nedělní jízdy historického trolejbusu Škoda 9 Tr se staly v posledních letech tradicí a ani letošní rok není výjimkou. Kdo chce v červeném trolejbusu zavzpomínat na své mládí nebo poznat elegantní vozidlo, které si už sám pamatovat nemůže, má k tomu příležitost každé prázdninové nedělní odpoledne. Dopravní společnost Zlín - Otrokovice vypravuje tento trolejbus, který její pracovníci před několika lety vzorně rekonstruovali, jako zvláštní přidaný spoj na linku 8 ve Zlíně a na linku 6 ze Zlína do Otrokovic.
Na lince číslo 8 jezdí šest minut po pravidelném spoji a na lince číslo 6 to jsou čtyři minuty po pravidelném spoji. Na 'osmičce' se během nedělního odpoledne projíždí tento vůz jedenkrát, na lince číslo 6 ale rovnou dvakrát. Objevuje se tak v centru Zlína, na sídlišti Jižní Svahy, projíždí Prštné, Louky i Malenovice a Otrokovice. V historickém trolejbusu platí běžný tarif, a to jak jízdenky pro jednotlivou jízdu, tak i časové jízdenky příslušných tarifních pásem.
Letos jezdí na linkách číslo 6 a 8 (7. srpna 2016, DSZO/Vojtěch Cekota).
"Je to náš dárek fanouškům, pamětníkům a milovníkům dopravácké nostalgie. Náš historický vůz se tak o prázdninách stává jistě jedním z důvodů, proč stojí za to Zlín i Otrokovice navštívit," podotkl ředitel Dopravní společnosti Zlín - Otrokovice Josef Kocháň.
Zlínský historický trolejbus Škoda 9TrHT ev.č. 26 byl vyroben v roce 1979 v závodě Škoda Ostrov s výrobním číslem 7227. Vozidlo má pohotovostní hmotnost 8,9 tun, celková hmotnost i s cestujícími pak činí 16 tun. Vůz je 11 metrů dlouhý a 2,5 metru široký. Výška se staženými sběrači dosahuje 3,24 metru. Maximální povolená rychlost je 60 km/hod. Ve Zlíně byl rekonstruován včetně červeného nátěru a některých detailů v interiéru do podoby, jak vypadala MHD ve Zlíně a Otrokovicích v osmdesátých letech minulého století. Ve Zlíně je tento rekonstruovaný trolejbus v provozu od roku 2004.
Stáhněte si...
- Jízdní řád historického trolejbusu na lince číslo 6 si stáhněte zde.
- Jízdní řád historického trolejbusu na lince číslo 8 si stáhněte zde.
(zdroj: Dopravní společnost Zlín - Otrokovice).
Vedle moderních vozidel vypadá 9Tr jako elegán (7. srpna 2016, DSZO/Vojtěch Cekota).