Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Pardubice od Škody koupily
další trolejbusy 32Tr

 Táborští strojvedoucí
se školí na RegioFoxech

 Ostravská MHD velkolepě
oslaví výročí 130 let

 Do pěti let by mohly vyjet
tramvaje do Komořan

Zlínský kraj razantně posílí vlaky i autobusy

ZLÍNSKÝ KRAJ - Dopravu čeká od příštího roku navýšení počtu spojů. Ve vlakové dopravě se počty ujetých kilometrů zvednou o 1,4 milionu na 4,9 milionu kilometrů, autobusy pak ujedou 25 milionů kilometrů, o 3,3 víc než letos.

Cílem je, aby byla zajištěna dopravní obslužnost rovnoměrně na území celého kraje a aby se zastavil úbytek cestujících...


Navýšení počtu kilometrů se dočká autobusová doprava (21. července 2015, Filip Vlček).

"Dosáhnout chceme toho, aby byl systém veřejné dopravy natolik atraktivní, že ho využijí i ti cestující, kteří jsou svobodní ve volbě dopravního prostředku a nikoli pouze ti, kteří nemají jinou možnost, například školní mládež. Největší potenciál pro veřejnou dopravu leží v oblasti pravidelné dojížďky obyvatel. Musíme také reagovat na vládou schválené rozšíření slev pro studenty a důchodce, což vyvolá nárůst cestujících. Odhady hovoří až o 30 procentech," vysvětlil náměstek hejtmana Zlínského kraje Pavel Botek, zodpovědný za oblast dopravy.

Kraj chce klimatizované regionální vlaky

V rámci přípravy provozní koncepce na železnici spojené s novým smluvním uspořádáním od roku 2019 se bude kraj snažit zejména o zkvalitnění nabídky a posilování přepravních špiček ve směrech silné dojížďky. Posílení by se tak měly dočkat trasy z Kroměříže do Zlína, ze Zlína do Přerova, ze Zlína přes Uherské Hradiště do Veselí nad Moravou či z Valašského Meziříčí do Vsetína. Koncepce je přitom připravována tak, aby železniční přepravu v kraji bylo možno provozovat se stávajícím počtem vozidel či s jejich minimálním nárůstem, a to díky optimalizaci oběhů vozidel. Současně bude chtít také kvalitativní změny, které budou pro cestující přitažlivé. Cestující se tak dočkají klimatizovaných vlaků.


Také vlaky budou  na některých tratích jezdit častěji (21. července 2015, Filip Vlček).

Co se týká veřejné autobusové dopravy, navrhované jízdní řády předpokládají nárůst objemu dopravy o zhruba 20 procent, a to i přes částečné omezení dopravy tam, kde bude páteřní dopravou železnice. Při analýze současné situace bylo zjištěno, že dochází k poměrně velkému omezení dopravy o školních prázdninách, není řešena komplexně doprava na všechny směny do průmyslových podniků a některé obce jsou dnes bez víkendové dopravy.

Sedmnáct obcí je o víkendu bez spojení

"V současnosti je bez obsluhy alespoň jeden den o víkendu 17 obcí, a to většinou v sobotu. V souvislosti s novou koncepcí dojde ke zlepšení přibližně v polovině z nich," vyčíslila tisková mluvčí Krajského úřadu Zlínského kraje Adéla Kousalová. Doplněna by měla být také páteřní rychlá spojení mezi důležitými městy, jako například ze Vsetína do Zlína a dále. Zavedením taktové dopravy budou odstraněna omezení v období prázdnin a chybějící spoje v době přepravního sedla. Současná absence takových spojů mění veřejnou dopravu ve Zlínském kraji v absolutně nekonkurence schopné odvětví, které cestující spíše odrazuje, než přiláká.


Autobusy začnou do obcí jezdit celotýdenně (21. července 2015, Filip Vlček).

Zlínský kraj se podobnými systémy inspiroval například na jižní Moravě nebo v Pražské integrované dopravě.  Inspirací jsou již zavedené a funkční systémy v oblasti IDS, především IDS Jihomoravského kraje a Pražská integrovaná doprava. "Ze zkušeností nejen z České republiky je zřejmé, že pokud objednatel aktivně převezme organizaci dopravy, a to jak samotné jízdní řády, tak i oběhy vozidel a skladbu vozového parku včetně vybavení vozidel, může i při vyšším objemu dopravy mít ve výsledku finanční náročnost stejnou, nebo jenom mírně dražší," doplnil náměstek hejtmana Pavel Botek.

Návrh nyní čeká připomínkování

Téměř hotový návrh bude vedení Zlínského kraje nyyní předkládat jednotlivým obcím. "Postupně budou pozvány k jednání všechny obce, jsou rozděleny dle nově navrženého linkového vedení. Jejich připomínky budou následně zpracovatelskou firmou ve spolupráci s námi vyhodnocovány a navrhováno řešení," dodala Kousalová.


Nyní bude kraj návrhy projednávat s jednotlivými obcemi (21. července 2015, Filip Vlček).

Zlínský kraj teď

zdroj: http://cam-zl.nwt.cz/

Počasí Zlín - Slunečno.cz

Redakce Zlín:

213 zlinsky
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček

Kontakt na redakci:
- zlinsky@vlcoun.cz 

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!