Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Zlín už má nejmodernější vozový park v ČR

ZLÍN - Do dvou let byla rozprostřena dodávka 25 nových trolejbusů do Zlína. V závěru loňského roku byl do vozovny dodán poslední z vozů. Šlo o trolejbus Škoda 27Tr Solaris, který obdržel nejvyšší evidenční číslo 461.

Část vozů je vybavena klimatizací salonu pro cestující nebo dokonce dieselagregátem, který umožní jízdu i bez proudu...


Jeden ze zkoušených vozů v Plzni (25. února 2014, Škoda Electric).

Právě prosincovou dodávkou se završila velká dodávka trolejbusů, která získala pětasedmdesátiprocentní dotaci z evropských fondů v rámci Regionálního operačního programu Střední Morava. "Díky tomuto velkému projektu dotovanému v rámci ROP nyní jezdí na našich linkách 25 nových trolejbusů, což je téměř polovina trolejbusového vozového parku," uvedl ředitel Dopravní společnosti Zlín - Otrokovice Josef Kocháň.

Podle Kocháně by si dopravce tak rozsáhlou obnovu vozového parku během dvou let nemohl dovolit. "Snažili jsme se maximálně využít příležitosti, která zde existovala, a která se možná v takové podobě a v takovém rozsahu už nebude opakovat," dodal s tím, že pro cestující to znamená zvýšený komfort přepravy, protože všechny nové trolejbusy jsou nízkopodlažní a patnáct z nich je navíc vybaveno klimatizací.

Kloubák za 14,5 milionu, sólo o tři miliony méně

Průměrná cena kloubového trolejbusu činí 14,5 milionu korun, sólo trolejbus přijde asi na 11,4 milionu korun. Výrobce poskytuje na nový trolejbus záruku v trvání 36 měsíců. Životnost trolejbusu je plánována na 13 let.


Vozy musely najezdit desítky kilometrů zkušebně (25. února 2014, Škoda Electric).

Na linky MHD vypravuje DSZO v současnosti již asi 98 procent nízkopodlažních vozidel, o víkendech a svátcích dokonce 100 procent. Zbývající středopodlažní trolejbusy jsou nasazovány pouze na kratší služby a jako náhrada za nízkopodlažní trolejbusy v servisu.

Spolupráci si chválí také plzeňská Škodovka. "Díky flotile nových škodováckých trolejbusů má nyní Zlín jeden z nejmodernějších vozových parků v České republice. Jedná se navíc o vůbec první české město, které část trolejbusů vybavilo klimatizací salonu pro cestující," uvedl Radek Kapr, manažer prodeje Škody Electric.

Nízkopodlažnost, kneeling i dieselagregát

Trolejbusy pro Zlín jsou plně nízkopodlažní, snazší nástup a výstup pasažérů v zastávkách je usnadněn pomocí tzv. kneelingu, kdy se trolejbus nakloní až k hraně chodníku. Pohodlí při jízdě trolejbusem zlepšuje také přehledný informační systém. Nechybí ani vyklápěcí plošina pro vozíčkáře. Škoda Electric navíc vybavila deset vozidel pomocným dieselagregátem a poloautomatickými sběrači proudu, tyto vozy tedy mohou jezdit i v místech bez trolejového vedení.


Patnáct vozů je kloubových (25. února 2014, Škoda Electric).

Kromě Zlína jezdí trolejbusy ze Škodovky i v dalších dvanácti městech České republiky, například v Českých Budějovicích, Hradci Králové nebo v Plzni. Škodovácké trolejbusy jsou vyráběny v souladu s požadavky na udržitelný rozvoj tak, aby způsobovaly menší znečištění a vykazovaly vyšší energetickou účinnost.

V letech 2013–2014 pořídila DSZO 25 nových trolejbusů v tomto členění:
• 6 kusů Škoda 24 Tr (Irisbus, sólo vůz s dieselagregátem) | ev.č. 215 - 220,
• 4 kusy Škoda 25 Tr (Irisbus, kloubový vůz s dieselagregátem) | ev.č. 410 - 413,
• 4 kusy Škoda 26 Tr (Solaris, sólo vůz s klimatizací) | ev.č. 251 - 254,
• 11 kusů Škoda 27 Tr (Solaris, kloubový vůz s klimatizací) | ev.č. 451 - 461.


Některé mají dieselagregát či klimatizaci (25. února 2014, Škoda Electric).

Zlínský kraj teď

zdroj: http://cam-zl.nwt.cz/

Počasí Zlín - Slunečno.cz

Redakce Zlín:

213 zlinsky
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček

Kontakt na redakci:
- zlinsky@vlcoun.cz 

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!