Vozy 14Tr a 15Tr se do ulic ještě vrátí. Na chvíli
OSTRAVA - Klasické trolejbusy typu 14Tr a 15Tr z ulic Ostravy zmizely jen dočasně. Nicméně v září začnou pět svojí labutí píseň, poslední z nich by podle předpokladu měl dojezdit nejpozději v březnu příštího roku.
Zastaralé trolejbusy budou nahrazeny modernějšími vozy s až dvanáctikilometrovým dojezdem mimo trolejové vedení...
Trolejbus 15Tr poblíž Náměstí Republiky (30. června 2017, Filip Vlček).
Dopravní podnik Ostrava koncem června z pravidelného provozu odstavil trolejbusy Škoda typu 14Tr a jeho kloubovou verzi 15Tr. Jedním z důvodů dočasného odstavu je nižšní vypravenost během letních prázdnin, kdy nejezdí tolik trolejbusových linek a jsou prodlouženy intervaly. Druhým, a letos možná větším důvodem je ale rekonstrukce Českobratrské ulice, kdy je část trolejbusových linek nahrazena autobusovou dopravou.
Čtěte také...
- Staveniště v Českobratrské trolejbusy objíždí (vydáno 19. července 2017).
(zdroj: www.vlcoun.cz).
Škoda 15Tr v Českobratrské ulici na lince 102 (30. června 2017, Filip Vlček).
"Vozy se nevypravují také z důvodu zajištění komfortu řidičů v letních měsících, kde preferujeme klimatizované stanoviště řidiče," doplnila další příčinu zmizení trolejbusů 14Tr a 15Tr z ulic tisková mluvčí Dopravního podniku Ostrava Karolína Rycková.
V současné době pracovníci dopravního podniku pracují na menších servisních opravách na dvou kloubových trolejbusech typu 15Tr a pěti dvanáctimetrových trolejbusů typu 14Tr. V tomto počtu se také tyto trolejbusy vrátí do plného provozu od září, jakmile skončí letní provoz a rekonstrukce Českobratrské ulice.
DVanáctimetrový trolejbus v Českobratrské ulici (30. června 2017, Filip Vlček).
Nicméně dlouho už jezdit nebudou. "Ukončení provozu a definitivní vyřazení plánujeme v případě vozů 14Tr na prosince až leden, kloubové trolejbusy 15Tr vyřadíme nejpozději v březnu příštího roku," dodala Rycková. Dvanáctimetrové trolejbusy budou nahrazeny novými trolejbusy s trakčními akumulátory s dojezdem až 12 kilometrů, kloubáky pak vystřídají nové vozy se superkapacitory s dojezdem zhruba 400 metrů mimo trolejové vedení.
Připomeňme, že trolejbusy 14Tr a 15Tr dosluhují také v dalších městech. Například v Ústí nad Labem jezdí už jen modernizované vozy, v Chomutově příští rok dojezdí úplně a v Plzni je již vyřadili úplně. Místo nich jsou do provozu nasazovány jen moderní nízkopodlažní vozy. Podobná situace, jako v Ostravě, je pak i ve Zlíně.
Na výlukou dotčené lince 110 jezdily většinou vozy 14Tr (30. června 2017, Filip Vlček).