Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

V Opavě letos vyměnili téměř kilometr trolejí

OPAVA - Zatímco v loňském roce se Městský dopravní podnik Opava soustředil spíše na obnovu vozového parku autobusů, v letošním roce se dostalo na trolejové vedení, které se dočkalo modernizace.

Trolejbusy jezdí pod novými měděnými dráty v Olomoucké ulici nebo na Krnovské, kde v létě vznikl nový kruhový objezd...


Trolejbus ev.č. 75 v prostoru kruhového objezdu (8. prosince 2016, Filip Vlček).

Především výstavba nové čerpací stanice a okružní křižovatky byla příčinou nevyhnutelné úpravy trolejového vedení na křižovatce ulice Krnovská a Vančurova. "Předmětem byla výstavba sedmi trakčních stožárů a výstavba trakčního trolejového vedení z důvodu místní úpravy křižovatky na kruhový objezd," upřesnil rozsah prací Tomáš Richter z Městského dopravního podniku Opava.

Protože zde trať byla vedena rovně a nyní bylo nutné ji přizpůsobit poměrům kruhového objezdu, bylo nutno upravit celkem 200 metrů trolejového vedení, a to dvoustopě, tedy v obou směrech. Tato úprava byla provedena v srpnu.


Na křižovatce Krnovské a Vančurovy byly upraveny troleje (8. prosince 2016, Filip Vlček).

Jednosměrně byla v průběhu září provedena také výměna trolejového drátu a části nosné sítě od sjezdové výhybky až po úsekový dělič u zastávky U Soudu pouze ve směru do centra v Olomoucké ulici. "Délka vyměněného úseku byla 640 metrů," upřesnil Tomáš Richter.

Modernizace železnice zasáhla i do trolejí

V rámci Revitalizace železniční tratě mezi Opavou východ a Krnovem musel adekvátně reagovat také dopravní podnik. Během demontáže a následné instalace původního železničního mostu musel během částečných víkendových výluk odstraňovat a následně znovu instalovat trolejové vedení, aby stavební technika neměla problém s mosty pracovat. Tyto výluky se uskutečnily v dubnu a srpnu.


Trolejbus linky číslo 209 jede pod novým trolejovým vedením (8. prosince 2016, Filip Vlček).

Po dokončení hrubých terénních úprav bylo nutné trolejové vedení zavěsit na nové sloupy. "Jde o výstavbu 4 kusů trakčních stožárů a výstavbu trakčního trolejového vedení z důvodu výměny ocelové mostní konstrukce na ulici Olomoucká," upřesnil Richter z Městského dopravního podniku Opava s tím, že obousměrně bylo nutné vyměnit 150 metrů nového trolejového vedení. Práce by měly v těchto dnech skončit.

V letošním roce tak šlo o poslední investiční akci týkající se trolejového vedení. V následujících měsících se plánuje pouze běžná provozní údržba s tím, že příští rok se rozjedou modernizace dalších dílčích úseků trolejí.


Nový viadukt v Olomoucké s dosazenými sloupy (8. prosince 2016, Filip Vlček).

Moravskoslezský kraj teď

zdroj: https://pocasi.miksa.cz/

zdroj: http://portal.chmi.cz/

Počasí Ostrava - Slunečno.cz

Redakce Ostrava:

214 moravskoslezsky
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Ostrava na youtube:

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!