Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Ostravská MHD: Do pěti let až 160 nových vozů

OSTRAVA - Ačkoli díky posledním masívním dodávkám nových autobusů a trolejbusů vozový park výrazně omládl, v jeho postupné obnově hodlá Dopravní podnik Ostrava pokračovat i v dalších letech.

Pokud to tedy vývoj situace v městské dopravě umožní, pořídí do pěti let dopravní podnik až 160 zbrusu nových vozidel...


Moderní tramvaje dotváří život města (3. září 2016, Filip Vlček).

Ačkoli se může zdát, že cestující v Ostravě vozí moderní tramvaje, trolejbusy i autobusy, stále ještě můžeme potkat na kolejích klasické vozy typu T3 a pod trolejovým vedením ještě pár posledních mohykánů v podobě škodováckých trolejbusů 14Tr a 15Tr. A právě i díky témto skutečnostem hodlá v následujících letech Dopravní podnik Ostrava v následujících pěti letech pořídit několik desítek nových vozidel.

"Máme zpracován věcný záměr obnovy vozového parku na 5 let s tím, že obsahuje rámcové údaje. To tedy znamená, že vše se ještě může upravovat v závislosti na vývoji situace v dopravě," uvedl pro Informační portál Vlčoun.cz tiskový mluvčí Dopravního podniku Ostrava Miroslav Albrecht. V praxi tedy nezáleží jen na tom, zda se dopravnímu podniku podaří zajistit dostatečné financování, ale také na tom, zda nové tramvaje, trolejbusy či autobusy budou na rozvoji městské hromadné dopravy skutečně potřeba.


Dopravní podnik Ostrava chce koupit i 40 elektrobusů (3. září 2016, Filip Vlček).

Cestující a turisty by tak za pět let mohlo vozit až 30 středněkapacitních a 30 velkokapacitních tramvají. V současné době je v tomto směru nejmodernější typová řada nízkopodlažních tramvají Vario, které se dodávají jak v jednovozové, tak i v článkové variantě.

Co se týče autobusů, tak tady dopravní podnik opět vsází na nízkopodlažních autobusech s pohonem na stlačený zemní plyn, kterých hodlá pořídit až padesát, a dalších 40 elektrobusů. S trolejbusy to zas tak velká sláva nebude. "Záměr obnovy vozového parku počítá s pořízením deseti parciálních trolejbusů s trakčními bateriemi," upřesnil Miroslav Albrecht. Za pět let by se tak Ostravané mohli vozit až ve 160 nových vozech.


Trolejbusy posílí jen parciální vozy s bateriemi (17. srpna 2016, Filip Vlček).

Moravskoslezský kraj teď

zdroj: https://pocasi.miksa.cz/

zdroj: http://portal.chmi.cz/

Počasí Ostrava - Slunečno.cz

Redakce Ostrava:

214 moravskoslezsky
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Ostrava na youtube:

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!