Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Hranečník s tramvajemi, trolejbusy až na jaře

OSTRAVA - Měsíc uplynul od obnovení tramvajového provozu z centra Ostravy na terminál Hranečník. Stavební práce na pokračující výstavbě nového přestupního uzlu jsou v plném proudu.

Na trolejbusy si ale cestující budou muset ještě počkat, dopravní podnik je sem protáhne až po úplném dokončení na jaře...


Nástupní zastávka na Hranečníku, v pozadí budova zázemí řidičů (3. září 2015, Filip Vlček).

Tramvaje se na terminál vrátily v polovině srpna, kdy sem byly opětovně prodlouženy linky číslo 4 a 12. Do té doby byly zmíněné linky zkráceny k Výstavišti s tím, že v úseku Karolina - Hranečník - Nová huť jižní brána a zpět byla zavedena náhradní autobusová doprava. Autobusy jezdily také v celé trase linky číslo 14.

Kompletního obnovení tramvajového provozu se ale terminál i cestující dočkali až koncem prázdnin, kdy byla zprovozněna tramvajová doprava v Nádražní ulici, čímž bylo možné na linku číslo 14 vrátit tramvaje.


Manipulační, respektive průjezdný prostor obratiště (3. září 2015, Filip Vlček).

Terminál Hranečník tak slouží veřejnosti, i když ve velmi omezeném rozsahu. Přístupvé cesty jsou vymezeny zábranami, takže cestující se od současných zastávek autobusů dostanou pouze na výstupní, respektive nástupní zastávku.

Stavebně je potřeba dokončit veřejné osvětlení v obratišti a v prostoru určeném v budoucnu pro odstavování trolejbusů i autobusů, potřeba je také pokračovat ve vyasfaltování samotných vozovek v terminálu, aby jej mohly využívat i další spoje MHD. Dokončena je také hrubá stavba budoucího zázemí pro řidiče, v rámci které budou po dokončení cestujícím k dispozici také malé obchody i čekárna.


Tramvaj linky číslo 4 ve výstupní zastávce (3. září 2015, Filip Vlček).

Dopravní podnik mezitím pokračuje s instalací trolejového vedení v Těšínské ulici, v současnosti je zavěšeno téměř k samotnému terminálu. Podle ostravského náměstka primátora pro dopravu Iva Hařovského sem bude trolejbusová doprava protažena až na jaře. Končit tady budou také autobusy z Karvinska.

Terminál bude dokončen na konci února příštího roku a stavba vyjde ostravskou pokladnu na 156 milionů korun.


Trolejové vedení v Těšínské ulici (3. září 2015, Filip Vlček).

Terminál Hranečník ale není jedinou stavbou, která má za úkol snížit náklady dopravcům a emise z autobusů v centru Ostravy. Začátkem července byl do užívání předán terminál Hulváky, v současné době probíhá také výstavba třetího terminálu na Dubině. Ten by měl být hotov ještě letos.

Čtěte také...
- Nový terminál Hulváky již slouží cestujícím (vydáno 7. července 2015).
  (zdroj: www.vlcoun.cz).


Tramvaj linky číslo 4 vyjíždí z terminálu do nástupní zastávky (3. září 2015, Filip Vlček).

Moravskoslezský kraj teď

zdroj: https://pocasi.miksa.cz/

zdroj: http://portal.chmi.cz/

Počasí Ostrava - Slunečno.cz

Redakce Ostrava:

214 moravskoslezsky
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Ostrava na youtube:

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!