Liberec má posily. Dvě tramvaje T3 z Olomouce
LIBEREC - Protože se Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou v současné době potýká s nedostatkem provozních vozů, přistoupil k nákupu dvou starších tramvají T3R.P původem z Olomouce.
Tramvaje by měl pod evidenčními čísly 14 a 15 zařadit do provozu na rozchodu 1000 mm a nasazovat na linky do Jablonce...
Oba vozy byly z Krnova dopraveny po železnici (27. prosince 2018, Zdeněk Mazánek).
Současný stav je způsoben několika faktory. Jedním z nich je provoz na dvou rozchodech, který vyžaduje dostatečnou rezervu vozů pro oba rozchody. Část vozového parku je modernizován na částečně nízkopodlažní typ T3R.SLF, kdy se v místních dílnách kompletují vozy ev.č. 61, 32, 31 a 36, přičemž původní vozy prvních dvou čísel již nejezdí, zatímco zbylé dva, původem z Ostravy dosud ano. Dalších pět vozů, a sice T3R.PLF ev.č. 37 a 47, T3R.PV ev.č. 78 a 41 a T3M.04 ev.č. 83, prochází opravou.
K 17. listopadu loňského roku pak byly z provozu definitivně staženy poslední vozy typu T2R ev.č. 18 a 19, které provozně po dokončení opravy nahradí souprava 37+78. V červenci byl navíc po nehodě definitivně odstaven vůz T3m ev.č. 62.
Čtěte také...
- Liberecké tramvajové legendy T2R dojezdily (vydáno 29. listopadu 2018).
(zdroj: www.vlcoun.cz).
Olomoucký vůz T3R.P ev.č. 169 v hale vozovny (28. prosince 2018, Zdeněk Mazánek).
Právě posledně jmenovaný vůz bude spolu ještě s jedním vozem téhož typu provozně nahrazen vozy T3R.P ev.č. 14 a 15. Tyto vozy jezdily v Olomouci pod evidenčními čísly 169 a 179. Po dodávkách nových vozů EVO1 a EVO1/o byly převezeny do železničního depa v Krnově. V prosinci je za 50 tisíc korun za kus koupila společnost TRAM For Envi s cílem prodat je dále. Jen o pár dní později je pořídil liberecký dopravní podnik za 65 tisíc korun za kus.
Oba vozy jsou kompletní a ještě 29. prosince vykonaly zkušební jízdu na rozchodu 1435 mm. V současnosti se provádí dosazování odbavovacích a informačních systémů a dojde k převázání na 1000 mm. Původní normálněrozchodné podvozky zůstanou zachovány pro budoucí provoz na přerozchodované trati do Jablonce. Vozům by měl být ponechán původní olomoucký lak. V provozu by měly být zhruba 5 let, než budou provozně nahrazeny novými vozy T3R.SLF.
Olomoucký vůz T3R.P ev.č. 169 vedle liberecké T3m (29. prosince 2018, Michal Ročňák).