Liberec: Historická tramvaj se vydala zpět do Prahy
LIBEREC - Vozovnu Dopravního podniku měst Liberce a Jablonce nad Nisou opustil motorový vůz vyrobený firmou Ringhoffer z roku 1915 a o 15 let mladší vlečný vůz stejné značky. Netradiční historická tramvaj křižovala tramvajovou trať krajského města ve svoji rok a půl dlouhé zápůjčce z muzea pražského dopravního podniku ve Střešovicích...
Souprava pražských historických tramvají byla v libereckém dopravním podniku rok a půl, od března 2024 do října 2025. V provozu jezdila především na zvláštních linkách pro veřejnost, každou sobotu o prázdninách a o státních svátcích. Celkem ve městě pod Ještědem ujela 2692 vlakokilometrů a svezla přes 3,5 tisíce cestujících. Souprava se vrací do flotily komerčních historických tramvají pražského dopravního podniku ve Střešovicích. Od 90. let jsou oba vozy určené pro pravidelný a komerční provoz v Praze jako duplicitní.
Dopravní podnik a Boveraclub díky zápůjčce historické tramvajové soupravy o standardním rozchodu 1435 milimetrů tak mohl zajistit zvláštní jízdy, a to i přesto, že po oba roky byla v letní sezóně výluka tramvajové trati do Lidových sadů. Tedy výluka v úseku se zachovaným metrovým rozchodem kolejí, který využívají liberecké historické tramvaje. Nostalgické jízdy v této době převzala právě Pražanda nebo Ringhofferk a zpestřovala kulturní dění v Liberci a Libereckém kraji. Letní sobotní jízdy historické tramvaje podpořil již tradičně ze svého rozpočtu Liberecký kraj.
Nakládka historické tramvaje v Liberci. Foto: DPMLJ.