Cestujícím už slouží nové zákaznické centrum
LIBERECKÝ KRAJ - V Evropském domě vedle budovy Krajského úřadu Libereckého kraje slouží plně funkční Zákaznické centrum veřejné dopravy. Nabízí kompletní služby spojené s kartou Opuscard a integrované dopravy.
Umístění Zákaznického centra veřejné dopravy v Evropském domě je určitým kompromisem v hledání vhodné lokality...
Jedna z prvních zákaznic nového centra (3. ledna 2018, KÚ Libereckého kraje).
KORID LK ve spolupráci s Dopravním podnikem měst Liberce a Jablonce nad Nisou se již několik let snažil nalézt místo mezi dopravním terminálem MHD ve Fügnerově ulici a vlakovým a autobusovým nádražím regionální dopravy. Výhodou Evropského domu je především snadná dostupnost pro zákazníky. Bezbariérový přístup umožní bez jakýchkoliv omezení vstup i handicapovaným občanům. Zákaznické centrum je umístěno v přízemí vlevo od hlavní recepce.
Co se týká konkrétních služeb Zákaznického centra, základem je funkční zapojení veškerých služeb souvisejících s pořízením a výměnou karty Opuscard, kterou v současné době využívá zhruba sto tisíc cestujících. Nově vyvinutý software umožní vydat kartu na počkání a bez expresního příplatku. Je nutné s sebou přinést pouze průkaz totožnosti. Ostatní náležitosti vyřídí žadatel přímo na místě včetně fotografie.
Zákaznické centrum vyzkoušel i hejtman (3. ledna 2018, KÚ Libereckého kraje).
U dalších přepážek bude možné pořídit si časový kupón pro zóny Liberec, Jablonec nad Nisou či časový kupón IDOL.V nabídce bude také možnost dobít si elektronickou peněženku pro úhradu jednotlivých přestupních jízd v rámci systému IDOL. Mimo něj návštěvníci mohou zakoupit místenky v rezervačním systému AMS, turistické jízdenky Euro-Nisa-Ticket pro celý Euroregion Nisa či jízdní řády. K prodeji budou též doplňky ke kartě Opuscard. Výhodou nového systému je také nový způsob vyřizování reklamací. Ty budou probíhat na jednom místě, a to na počkání, ve složitějších případech do několika dnů.
Cílem Zákaznického centra je poskytovat nejen služby, ale i reálný a aktuální přehled o veřejné dopravě v Libereckém kraji. Z toho důvodu budou služby centra k dispozici nejen na přepážce, ale i přes telefon, a to v době mezi 4:00 až 24:00 hodinou. Lidé získají množství informací také formou letáků, jež budou zdarma v přepážkových prostorách, e-mailem, na facebooku, twitteru či na webech.
Ředitel Koridu a náměstek hejtmana (3. ledna 2018, KÚ Libereckého kraje).