Historické 'ertéóčko' vozilo na Oslavy Ještědu
LIBEREC - BusLine v rámci sobotních Oslav Ještědu provezl stovky účastníků akce v autobusovém veteránu Škoda RTO. Představil ale také ale bezpečný autobus pro děti a nový městský autobus Iveco Urbanway.
Velký zájem byl ale o tradiční svezení na Ještěd historickým autobusem, který najezdil téměř stovku kilometrů...
Historický autobus pod Ještědem (19. září 2015, BusLine).
Nadšenci retro autobusů měli možnost zavzpomínat na historii cestování, a také posoudit výkon 'erťáku', který spolu s nimi každou hodinu stoupal z parkoviště od kabinové lanovky až téměř k samotnému vysílači Ještěd. Naopak budoucnost reprezentovaly dva vozy, a to speciální autobus pro bezpečnou přepravu dětí 'Mikeš' a městský autobus Iveco Urbanway, který nově přepravuje cestující v rámci MHD v Jablonci nad Nisou.
První jízda autobusovým veteránem startovala v 9.30 hodin z parkoviště pod kabinovou lanovou dráhou na parkoviště u Ještědky a zpět. Autobus Škoda 706 RTO – Jelcz z roku 1968 jezdil v hodinových intervalech, poslední jízda se konala v 17.30 hodin a celkem urazil téměř 100 kilometrů.
Autobusy vždy jezdil zcela zaplněn (19. září 2015, BusLine).
Skoro na samotný vrchol a zpět se svezly stovky účastníků akce a zájem o jízdy byl veliký. Cestující si autobus fotili, a také diskutovali s řidičem o náročnosti řízení tohoto veterána.
Autobus Škoda 706 RTO vyrobil polský výrobce Jelczanskiezakladysamochodowe v roce 1968. Převodové ústrojí tvoří převodovka v boku s motorem s pohonem zadní nápravy a dvoudílným spojovacím hřídelem. Délka autobusu činí 10,8 metru, šířka 2,5 metru a výška 3 metry. Celková hmotnost je 14 tun a cestujícím slouží 41 míst k sezení a 30 ke stání. Vozidlo bylo opraveno v letech 2007–2009 ve společnosti BusLine.
Představen byl také bezpečný autobus pro děti (19. září 2015, BusLine).
Především rodiny s dětmi zaujal skutečně bezpečný autobus pro přepravu dětí 'Mikeš', který byl v loňském roce uveden do provozu patrony Veronikou Arichtevou
a Karlem Rodenem. Jde o již druhý speciální autobus a BusLine je jedinou autobusovou společností v ČR, která provozuje autobusy tohoto typu.
Zájemci si mohli prohlédnout exteriér i interiér autobusu a samozřejmě si vyzkoušet také upnutí dítěte do bezpečné sedačky. Moderní autobus SOR ILH 12 je český autobus vyrobený na zakázku ve společnosti SOR Libchavy a disponuje kapacitou 50 míst k sezení. "Všechna sedadla autobusu jsou vybavena moderním systémem IsoFix, díky kterému je dítě bezpečně upoutáno během několika vteřin," zdůraznila PR manažerka dopravce Nikola Bradíková.
Sedačka překonává bezpečnostní limity
Sedačky jsou vyrobeny s použitím revoluční technologie s vylepšenou boční ochranou, která překonává přísné bezpečnostní testy. Sedačka chrání hlavu dítěte v případě nehody a má optimální ochranu pro oblast boků. Lze ji polohovat, délka a šířka opěrky zad může být přizpůsobena rostoucímu dítěti ve věku od 3 do 12 let.
A v Liberci se ukázal plynový Urbanway (19. září 2015, BusLine).
Moderní typ městské dopravy ocenili návštěvníci dne otevřených dveří Dopravního podniku měst Liberce a Jablonce nad Nisou, v rámci kterého jim BusLine představil nový autobus typu Iveco Urbanway. Ten od června přepravuje cestující v Jablonci nad Nisou v rámci městské hromadné dopravy.
Díky svému modernímu provedení je autobus mnohem komfortnější pro cestující a řidičům umožňuje lepší manipulaci, a to především díky přívětivější palubní desce, která je velmi přehledná a dobře se na ni orientuje. Vozy jsou na pohon CNG, tedy stlačený plyn, takže zaručují ekologický provoz, a rovněž i ekonomickou úsporu. Deseti a půl metrový autobus sveze 90 cestujících, z toho 26 míst je určeno k sezení.
Historický autobus je chloubou BusLine (19. září 2015, BusLine).