Dvě ostravské Karosy B941 v Liberci dojezdily
LIBEREC - Se zahájením tramvajového provozu do Vratislavic nad Nisou klesla turnusová potřeba kloubových autobusů ze čtyř vozů, nasazovaných celotýdně, na dva, provozované na lince X11 jen o pracovních dnech.
Proto byly k 15. dubnu odstaveny z provozu oba negerálkované autobusy Karosa B941.1930 ev.č. 317 a 318...
Jeden z prvních výkonů B941 ev.č. 317 na lince 33 (26. března 2014, Zdeněk Mazánek).
Karosy B941.1930 pořídil Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou na podzim roku 2013 od Dopravního podniku Ostrava. V Ostravě tyto vozy, vyrobené v roce 1997, jezdily pod evidenčními čísly 4254 a 4257, před odprodejem pod Ještěd byly již několik měsíců odstaveny.
Do Liberce dorazily 5. října 2014, vůz ev.č. 4254 (317) se musel podrobit opravě motoru, při dojezdu do garáží 'klekl'.
Vůz B941 ev.č. 318 projíždí náměstím Dr. Ed. Beneše (17. února 2014, Zdeněk Mazánek).
Oba kloubové vozy dopravní podnik zprvu nasazoval na kapacitně vytížené autobusové linky číslo 12, 31, 33 a 34.
Vůz ev.č. 318 se na těchto linkách objevil poprvé 27. ledna 2015, vůz ev.č. 317 o dva měsíce později, 24. března 2015, tedy v době, když již probíhala výluka tramvajové trati a ostatní kloubové autobusy se nasazovaly výhradně na linku X11.
Karosa B941 ev.č. 317 přijíždí od Jablonce na Fügnerovu (24. června 2014, Zdeněk Mazánek).
Provoz kloubáků na lince X11 byl poměrně náročný. V pracovní dny se jejich provoz postupně ustálil v čase od 4.00 do 19.00 hodin, o víkendech od 8.00 do 20.00 hodin. Ač byly vozy na profilově náročné trase často přetěžovány, byl jejich provoz relativně bezproblémový a svůj účel plně splnily.
Poprvé jsme se o vozech zminili v článku...
- Do Jablonce až za rok. Výluka tramvají začala (vydáno 28. března 2014).
(zdroj: www.vlcoun.cz)
Odtah nepojízdné 318 služební Karosou ev.č. 408 (22. června 2014, Zdeněk Mazánek).
Po odstavení z provozu v dubnu 2015 byly oba vozy odprodány soukromé osobě na Vysočině. Po několik dnů zůstaly ještě deponovány v garážích dopravního podniku, ve kterých z nich byl odstraněn odbavovací systém a vnější označení dopravce. Na svou pouť do Jihlavy se vydaly společně již s novými registračními značkami v pondělí 11. května. Jejich další osud je redakci dosud nejasný.
V běžném provozu tak zůstal pouze vůz B941E.1962 ev.č. 319 a oba liberecké vozy B961E ev.č. 320 a 321.
Oba vozy v areálu vozovny těsně před odjezdem do Jihlavy (11. května 2015, Jiří Kopecký).