Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Tramvaje vyjedou v půli dubna do Vratislavic

LIBEREC - Rekonstrukce meziměstské tramvajové trati Liberec - Jablonec nad Nisou, která začala loni v březnu, je v plném proudu. Tomu i napomáhá mírná zima s minimem sněhových srážek.

První tramvaje by se měly po opravené trati rozjet ve středu 15. dubna, byť zatím pouze do Vratislavic nad Nisou...


Citybus ev.č. 366 a Karosa B961 E ev.č. 320 v Jablonci (1. března 2015, Zdeněk Mazánek).

Úsek od přejezdu na Nové Rudě po nadjezd rychlostní komunikace I/14 u pivovaru je tvořen širokopatními kolejnicemi S49, uchycenými na Y-pražcích, oblouk u domova důchodců (před zastávkou Ústav sociální péče) je tvořen žlábkovými kolejnicemi NT1. Na přelomu února a března bylo provedeno podbití tohoto úseku vypůjčenou podbíječkou Plasser & Theurer, určenou pro tratě o rozchodu 1 000 mm, další úseky budou následovat v průběho března.

Samotná zastávka Ústav sociální péče zatím není vydlážděna, stejně tak přístupové cesty jsou tvořeny prozatím jen obrubníky. Vzhledem k tomu, že ulice U Sila bude i nadále pro motorová vozidla rozdělena na dvě samostatné části, má trať otevřený svršek až k první zástavbě, umístěné za nadjezdem.

Dále na desce

Zde bude trať přecházet do komunikace, proto je další část tratě až po křižovatku ulic Tanvaldské a Rochlické tvořena železobetonovou deskou, na kterou se přišroubovávají žlábkové kolejnice. Jejich svařování a montáž probíhá z druhé strany, od lékárny k Nové Rudě. Pravá kolej (ve směru do Liberce) je již namontována a zčásti i zalita betonem, na levé koleji stále probíhají montážní práce.


Nový objekt čekárny na konečné v Jablonci (11. ledna 2015, Zdeněk Mazánek).

Od rozřazovací výhybky na křižovatce výše jmenovaných ulic je trať s otevřeným svrškem opět tvořena širokopatními kolejnicemi S49 na Y-pražcích. Kolejiště je položeno v celé délce až ke smyčce, z větší části je dokončen i souběžný chodník. Na konci března byly položeny kolejnice na přejezdech Dlouhomostecké ulice a příjezdové komunikace do areálu Intexu.

Zastávka Vratislavice kostel je prozatím tvořena pouze vysokými hranami nástupišť. Zastávka ve směru do Liberce je umístěna ve stejné poloze jako před rekonstrukcí, zastávka v opačném směru je o cca 30 metrů posunuta směrem k Jablonci, aby již nedocházelo k zastavování souprav v levotočivém oblouku. V místě původní zastávky probíhá dláždění chodníku, na místě původní čekárny byl umístěn nový novinový stánek.


Montáž jednotlivých komponent trolejového vedení (20. ledna 2015, Zdeněk Mazánek).

Poměrně komplikovaná situace panovala v okolí vratislavické smyčky. Její kolejiště včetně přilehlé části výhybny je opět tvořeno železobetonovou deskou a žlábkovými kolejnicemi, jejiž pokládka skončila na konci února. Zbylá část výhybny ve směru na Liberec je tvořena kolejnicemi S49 na Y-pražcích.

Protože kolej ve směru na Jablonec (výhybna bude projížděna levostranně) částečně leží v prostoru komunikace I/14, proběhla nejprve demolice přilehlé části silnice. Jelikož však nebylo dokončeno rozšíření komunikace na její levé straně (při pohledu od Liberce), byl zde provoz sveden do jednoho jízdního pruhu, řízeného pouze dopravními značkami, což přinášelo při zdejším hustém provozu komplikace. Teprve na konci února byla silnice provizorně rozšířena na dva pruhy.


Prostor budoucí výhybny Brandl (11. ledna 2015, Zdeněk Mazánek).

Celý úsek Nová Ruda - Vratislavice, výhybna je osazen stožáry, z nichž některé nesou i lampy a probíhá montáž trolejového vedení. To bylo k 1. březnu provizorně dokončeno v úseku Nová Ruda - Vratislavice, kostel. Na vratislavické smyčce byly prozatím namontovány jen příčné převěsy.

Jak již bylo zmíněno v úvodu, úsek Liberec - Vratislavice nad Nisou má být zprovozněn 15. dubna. Druhý úsek, z Vratislavic do Jablonce nad Nisou, bude zprovozněn až v červnu letošního roku kvůli stavebním komplikacím v Bradlu. Přesný termín není znám, stavba však musí být kvůli dotacím dokončena k 15. červnu 2015.

Kyselka beze změny

Výhybna Kyselka je prozatím ve stejném stavu jako na podzim, tj. bez troleje a nástupišť. Tato výhybna je tvořena kolejnicemi na VÚIS panelech, neboť je dočasná. Při rekostrukci, spojené s přerozchodováním, bude posunuta o cca 100 metrů blíže k Liberci, což si však vyžaduje demolici dvou přilehlých domů.


Kolejiště smyčky a výhybky ve Vratislavicích (1. března 2015, Zdeněk Mazánek).

Rekonstruovaný jablonecký úsek začíná zastávkou Měnírna ve směru do Liberce. Zastávka v opačném směru bude oproti původní posunuta o cca 10 metrů blíže k Jablonci. Dále je trať zatím jen tvořena odvodňovacím kanálem a betonovými patkami pro nové stožáry.

Zdržení stavby přinesl nestabilní svah za obloukem pod dolním nádražím, který si vyžádal změnu projektu. Práce na zajištění svahu začaly v polovině února. Nad budovou dolního nádraží byla dokončena výstavba opěrné zdi, zbývá pouze její napojení na nádražní budovu.

Rozřazovací výhybky už leží

Výhybna Brandl je zatím tvořena pouze obrubníky a vysokými hranami nástupišť. Zároveň je obrubníkem vymezen prostor pro zmírnění poloměru přilehlé komunikace I/14. V prostoru výhybny jsou již delší dobu složeny kolejnice, na přilehlé křižovatce ulic Liberecké a Plynární je položena rozřazovací vyhybka. K pokládce kolejí ve směru ke konečné stanici také dosud nedošlo, neboť město chce pod tratí dodatečně opravit inženýrské sítě.

Na konečné stanici je dokončen objekt nové čekárny. Ten se skládá z prodejního stánku, čekárny a veřejného WC.


Začátek výhybny ve Vratislavicích nad Nisou (1. března 2015, Zdeněk Mazánek).

Provoz autobusových linek X5, X11 byl pozměněn, linka číslo 41 zůstává beze změny. Linka X5 byla od 21. února po dobou přibližně 14 dnů kvůli uzavření přejezdu v Dlouhomostecké ulici zkrácena do stanice Vratislavice, kostel, otáčení autobusů probíhá na benzínové pumpě u tramvajové smyčky. Tato uzavírka se dotkla také školní linky č. 59, která je od cukrárny ke škole vedena odklonem přes lékárnu.

Od pondělí 16. února je linka X11 na autobusové nádraží v Jablonci nad Nisou prodloužena celodenně. To si vyžádalo zvýšení počtu pořadí linky ze čtyř na pět, přičemž čtyři kurzy mají být obsazovány kloubovými autobusy.

Čtěte také...
Autobusy X11 už jezdí na autobusák celý den (vydáno 18. února 2015)
  (zdroj: www.vlcoun.cz)


Rekonstruovaný přejezd, v pozadí Citelis ev.č. 618 na X5 (1. března 2015, Zdeněk Mazánek).

Další novinkou v provozu bylo lednové zapůjčení dvou autobusů, a to Iveca Daily Stratose LF 38 Dopravnímu podniku měst Liberce a Jablonce nad Nisou, který jej do poloviny dubna bude vypravat na linku č. 41, a Iveca Crosswaye LE City 10.8M BusLine, jenž s ním zajišťoval provoz na linkách X5 a X11, avšak kvůli poškození při drobné kolizi byl po deseti dnech vrácen výrobci.

Pro vážnou závadu motoru byl k 18. lednu odstaven Citelis č. 618, do provozu se vrátil až 28. února. Kvůli nulové záloze, vzniklé navrácením zapůjčeného Crosswaye, byl pro provoz na linkách X5 a X11 upraven Citelis č. 627.  Dopravnímu podniku přineslo komplikaci opětovné zahoření autobusu B 941 E ev. č. 319, ke kterému došlo dne 16. prosince 2014 v zastávce  Brandl.

Vyjíždí i dvanáctimetr

Vůz je od té doby odstaven a čeká na dodání nového palivového čerpadla. Protože se však od 16. února zvýšila "turnusová" potřeba kloubových vozů ze tří na čtyři, je dost často na nějaký kurz nasazován i standardní autobus Citybus 12M.


Pod Novou Rudou v místě nadjezdu silnice I/14 (1. března 2015, Zdeněk Mazánek).

Podbíječka Plasser & Theurer dorazila po návěsu z Rakouska do Liberce v pondělí 23. února. Svou práci zahájila na Nové Rudě ve středu 25. února. Jelikož není kolejové napojení k lékárně dosud dokončeno, provádějí se přejezdy z jedné koleje na druhou až na kolejové spojce manipulační trati v Tatranské ulici.

Čtěte také...
Na rekonstruovanou trať vyjela podbíječka (vydáno 27. února 2015)
  (zdroj: www.vlcoun.cz)


Odstavená podbíječka u zastávky Ústav sociální péče (1. března 2015, Zdeněk Mazánek).

Liberecký kraj teď

zdroj: http://www.anetliberec.org/

zdroj: http://www.anetliberec.cz/

Počasí Liberec - Slunečno.cz

Redakce Liberec:

207 liberecky
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček

Kontakt na redakci:
- liberecky@vlcoun.cz 

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!