Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Na trati z Liberce do Jablonce se stále pracuje

LIBEREC, JABLONEC NAD NISOU - Po delší době se opět podíváme do prostoru mezi Libercem a Jabloncem nad Nisou, abychom si přiblížili stav rekonstruované meziměstské spojnice mezi těmito dvěma městy z poloviny října.

Práce hodně postoupily, operativně se mění také trasy náhradní dopravy. Práce mají být hotovy v polovině dubna příštího roku.


Nástupní stanice v Jablonci nad Nisou, která získá novou čekárnu (19. října 2014).

Na konečné v Jablonci nad Nisou bylo v letních měsících přistoupeno k likvidaci původní čekárny, na jejímž místě má vyrůst nový objekt, zahrnující v sobě čekárnu, veřejné WC a kiosek. V polovině října byly zatím provedeny stavební úpravy okolí.

V úseku Brandl - Měnírna se pracuje na několika stavebních celcích. Oprava tubusu přemostění Nisy si vyžádalo uzavření silnice I/14 v Liberecké ulici. Místem může projíždět pouze autobusová doprava, která je přes most vedena ve stopě traťového tělesa, pod kterým je již tubus mostu opraven. Z prostoru nové výhybny byla odvezena zde uskladněná suť a hlína, vyzískaná z prostoru dolního nádraží.


Současná situace v Liberecké ulici v Jablonci nad Nisou (19. října 2014).

Rekonstrukce v okolí dolního nádraží se potýká s problémy, vzniklými nečekaným charakterem podloží. Zatímco nad budovou nádraží se nachází skála, kterou bylo potřeba vylámat pro základy nové opěrné zdi, pod budovou je nespevněný svah s kusy kamenů, který má nestabilní tendenci. Výstavba opěrné zdi nad nádražím již pozvolna probíhá, prostor pod nádražím zatím není stavebně nijak řešen, neboť si vyžaduje změnu projektu.

Mezi obloukem pod Brandlem a měnírnou je připravováno nové traťové těleso, jehož součástí je úprava přemostění potoku u měnírny pomocí nového tubusu, neboť v tomto prostoru dojde ke zvětšení traťového oblouku. Zároveň zde vznikla krátká opěrná zeď z drátokošů. V polovině října se v tomto úseku ve směru od měnírny k Brandlu vyvrtávaly základy pro stožáry.


Kopání základů opěrné zdi u dolního nádraží (19. října 2014).

Výhybna Proseč škola je již minulostí. Vyhýbací kolej je odstraněna, výhybky nahrazeny rovnou kolejí. Trolej v oblouku za bývalou výhybnou ve směru do Jablonce je zavěšena na nových stožárech. Zbývá upravit nástupiště pro oba směry. V prostoru nové výhybny Kyselka jsou vztyčeny nové stožáry, pro její těleso je připravena uválcovaná planina. Koleje zde budou přišroubovány na betonových panelech (kolejový svršek VÚIS).

V úseku Vratislavice - Nová Ruda probíhají práce na pěti objektech. V prostoru smyčky a prodloužené výhybny jsou opěrné zdi dokončeny, jejich vnitřní strany zavezeny hlínou. Kvůli rekonstruci tubusu potoku pod silnicí I/14 je tato komunikace přerušena, objízdná trasa je vedena "šikanou" přes těleso smyčky.


Nový oblouk u měnírny a MAN ev.č. 604 na lince X11 (19. října 2014).

V prostoru křižovatky ulic Tanvaldské a Dlouhomostecké probíhají výkopové práce, provoz je zde veden zúženou "šikanou". Směrem k lékárně probíhá pokládka kabelů napájení a osvětlení, v polovině října byly na parkovišti u kostela skládány stožáry, jejichž vztyčení lze očekávat v nejbližších dnech.

Ohromné pozdvižení vyvolal na konci června nález kostry při výkopových pracech u zastávky Vratislavice, kostel. Jak bylo následně zjištěno, jednalo se o hřbitov, ležící mezi kostelem a farou pod tramvajovou tratí a komunikací I/14, který byl zrušen v roce 1878. Po prozkoumání odkrytých koster archeology byl hřbitov po čtrnácti dnech zasypán, takže tento nález nijak neohrozil průběh stavby.


Zaniklá výhybna Proseč škola (19. října 2014).

Křižovatka u lékárny prochází rozšířováním, což má za následek zúžení komunikace na jeden jízdní pruh. Silnice je od lékárny po poštu (respektive Dlouhomosteckou) zjednosměrněna, pro opačný směr využívají automobily objízdnou trasu kolem vratislavického nádraží. Tato úprava má značný dopad i na náhradní autobusovou dopravu, která ovšem využívá jínou objízdnou trasu.

Na přejezdu Rochlické ulice je umístěna cca 30 m dlouhá rozřazovací výhybka. Od lékárny k Nové Rudě probíhá stavba monolitických železobetonových desek, na které budou později připevněny žlábkové kolejnice NT1. Prozatím jsou desky dokončeny po křižovatku ulic U Sila a Chmelařské.


Provizorní objížďka v prostoru vratislavické smyčky (19. října 2014).

Současně s výstavbou traťového tělesa od lékárny na Novou Rudu probíhají práce i opačným směrem, z Nové Rudy k lékárně. Zde je od přejezdu Tanvaldské ulice až po křižovatku ulic U Sila a Kozácké dokončeno traťové těleso, mezi přejezdy ulic Východní a Seniorské a od prostoru zastávky Ústav sociální péče po ulici Kozáckou jsou položeny koleje ve směru do Liberce, pro druhou kolej se v prvním úseku pokládají Y pražce.

Celý úsek od Tanvaldské po Kozáckou je osazen stožáry s lampami. Antivibrační rohože, umístěné pod kolejovým svrškem, jsou položeny až na nájezd rychlostní komunikace do Jablonce. V prostoru zastávek u ústavu jsou instalovány obrubníky a hrany obou nástupišť.  


Dokončená opěrná zeď v Tanvaldské ulici (19. října 2014).

Po prázdninovém jízdním řádu, kdy byla linka X5 ve špičkách pracovních dní omezena na dvacetiminutový interval a na lince X11 byly zrušeny posilové ranní spoje, se provoz vrátil zpět do předprázdninového stavu.

Pro zajištění dopravy na lince X11 je nadále určeno pět kloubových autobusů řad B 941, B 941 E a B 961 E (ev.č. 317 až 321), dva Citelisy (ev.č. 617 a 618) a jeden MAN (ev.č. 604), linku X5 ve špičkách pracovních dní obsluhují Citybusy z číselné řady 360 až 379, které navíc jezdí v ranních a večerních hodinách na lince X11, zajišťují posilové spoje na obou linkách, popřípadě náhrady za kloubové autobusy.


Okryté hroby u zastávky Vratislavice, kostel (19. října 2014).

Jak již bylo řečeno výše, je provoz autobusů do značné míry ovlivňován stavební činností a řadou dopravních omezení. K pozoruhodnému opatření bylo přistoupeno od 29. září ve Vratislavicích nad Nisou z důvodu uzavření Tanvaldské ulice ve směru na Liberec. Aby byla zajištěna obsluha nejvytíženější zastávky Vratislavice, kostel, jsou autobusy vedeny přes tuto stanici, za níž odbočují z Tanvaldské ulice do vrátnice volně nepřístupného areálu Intexu (dříve známý n. p. Bytex, vyrábějící koberce).

Spoje projíždějí po trase bývalé vlečky přes ulici Rumburskou (zde je pouhá brána, kterou hlídač vždy před autobusem otevře a po jeho průjezdu opět přivře), za níž jsou vedeny přes volně přístupný areál skladů do Pobočné ulice. Z této ulice se přes Rochlickou dostávají u lékárny zpět na Tanvaldskou. Protože pro tuto trasu nebyl nijak upravován jízdní řád, nabírají zde autobusy až pětiminutové zpoždění. Toto dopravní opatření trvalo do 7. listopadu.


U Sila budou koleje umístěny na monolitických železobetonových deskách (19. října 2014).

Nevýhodou NAD je zároveň absence obsluhy zastávky Ústav sociální péče, u které v posledních letech vyrostla nová bytová zástavba. Pro zmírnění dopadů na zdejší obyvatele zavedl 23. června dopravní podnik zvláštní okružní linku číslo 71 Zelené Údolí - Ústav sociální péče - Zelené Údolí, která v Zeleném Údolí navazuje na linku číslo 12 do centra Liberce.

Okružní linka, která byla k 10. září přeznačena na číslo 41, je v provozu v pracovní dny od 6 do 17 hodin ve 30-timinutovém intervalu s dopravním omezením kolem 7 hodiny a mezi 13 a 15 hodinou, neboť její provoz zajišťoval minibus Iveco Daily Stratos ze školní linky číslo 59 (ten však od 15. října nově zajišťuje provoz linky číslo 38 ke krematoriu, proto je linka číslo 41 obsluhována jiným vozidlem).


Autobus Karosa B 941 E ev.č. 319 vjíždí na objízdné trase do areálu Intexu (19. října 2014).

Určitým problémem, jak ze strany cestujících, obyvatel Liberce i fandů do dopravy, tak i ze strany samotného DP, se jeví "rychlost" pováděné rekonstrukce. Postup prací je však plně v režii zhotovitele, kterému ovšem v případě nedodržení termínu dokončení hrozí vysoké sankce. Celá stavba má být dokončena 15. dubna 2015.

Čtěte také...
- Rekonstrukce trati: Likvidují skálu a staví zdi (vydáno 9. června 2014).
  (zdroj: www.vlcoun.cz)


Pod zastávkou Ústav sociální péče jsou položeny první koleje (19. října 2014).

Liberecký kraj teď

zdroj: http://www.anetliberec.org/

zdroj: http://www.anetliberec.cz/

Počasí Liberec - Slunečno.cz

Redakce Liberec:

207 liberecky
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček

Kontakt na redakci:
- liberecky@vlcoun.cz 

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!