Přestavba Dornychu a Plotní omezuje tramvaje
BRNO - Tramvajovou dopravu v Brně již přes dva týdny komplikuje výluka tramvají na Dornychu. Tramvaje tak nejezdí do Komárova, ale končí již na Zvonařce, náhradní dopravu zajišťují zvláštní i pravidelné linky.
Doprava v této části města má být omezena přibližně na dva a půl roku, během prací se tramvaj přesune do Plotní ulice...
Tramvaj mezi zastávkami Úzká a Zvonařka během výluky (13. března 2018, Filip Vlček).
Rekonstrukce části ulice Dornych a přeložka tramvajové tratě do Pltní ulice je příčinou rozsáhlých dopravních opatření v jižní části Brna. Již od 12. března je tak dlouhodobě vyloučen provoz tramvajové dopravy do Komárova a je omezen průjezd ulicemi Plotní, Dornych a po přilehlých komunikacích. "Stavba bude probíhat v několika etapách," upozornila tisková mluvčí brněnského dopravního podniku Barbora Doležalová.
V první části stavby, která spočívá v úplně uzavírce ulice Dornych od křižovatky s ulicí Zvonařka po Svatopetrskou je veškerá doprava vedena obousměrně ulicí Plotní. Toto opatření se samozřejmě dotklo také tramvajové a autobusové dopravy. Tramvajová linka číslo 12 je ve směru z centra zkrácena do zastávky Zvonařka a dále do Komárova je zavedena náhradní autobusová doprava v podobě linky x12.
Linka číslo 12 odjíždějící ze Zvonařky (13. března 2018, Filip Vlček).
Náhradní autobusová linky x12 jezdí v polookružní trase se zastávkami z Komárova na Úzkou a zpět. Vzhledem k silniční uzavírce ulice Dornych není možné zajistit přestup na autobus na Zvonařce, a proto si cestující musí přestoupit již v zastávce Úzká. Společně s linkou x12 mohou cestující využívat také pravidelných autobusových linek číslo 40, 48, 63 a nebo prodloužené autobusové linky číslo 50
Změnila se i regionální linka
Cestující musí navíc počítat také se změnou v regionální dopravě. Autobusová linka číslo 109 z Hodonína do Brna ve směru na Ústřední autobusové nádraží Zvonařka neobsluhuje zastávku Svatopetrská, protože jede odklonem Plotní ulicí. V opačném směru z Brna do Hodonína ale jede po své původní trase.
Náhradní dopravu zajišťují autobusy linky x12 (13. března 2018, Filip Vlček).
Se změnami se tak museli vypořádat cestující i dopravní podnik. Připravil proto bohatou informační kampaň podpořenou letáky ve vozech i v informační kanceláři Dopravního podniku města Brna v Novobranské ulici. Informátoři byli v prvních dnech také nasazeni v nejdůležitějších přestupních místech, jako například na zastávkách Úzká, Zvonařka a na dalších místech. Na zrušených zastávkách pak byly umístěny informační letáky a schemata.
Stáhněte si...
- Schema přestupního uzlu zastávky Úzká si stáhněte zde.
- Schema přestupního uzlu zastávky Zvonařka si stáhněte zde.
- Schema konečné zastávky Komárov si stáhněte zde.
(zdroj: Dopravní podnik města Brna).
Ulice Dornych, kudy už tramvaje nepojedou (13. března 2018, Filip Vlček).
"Na Dornychu se bude pracovat více než rok na kompletní rekonstrukci všech inženýrských sítí a stavbě nové silnice, která bude mít dva pruhy v každém směru. Počítáme s rozdělením staveniště na čtyři úseky, v každém z nich bude samostatná skupina dělníků s technikou," popsal stavbyvedoucí Jan Štipčák z firmy IMOS Brno, která má stavbu na starosti. Po dokončení přestavby Dornychu se dělníci přesunou do trojúhelníku silnic kolem domu Dorn a na Plotní, kde bude stavba pokračovat. Dornych bude v té chvíli již průjezdný.
Čtěte také...
- Po Dornychu v Brně projela poslední tramvaj (vydáno 12. března 2018).
(zdroj: www.vlcoun.cz).
Zastávka Konopná s autobusem i stavební technikou (13. března 2018, Filip Vlček).