Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Vozový park brněnských retrovozů se rozrůstá

BRNO - Vlečný vůz číslo 215 vyrobený v Ringhofferových závodech v roce 1926 a tramvaj T2 přezdívaná Sputnik z roku 1959. Tyto dva dopravácké klenoty rozšíří sbírku retrovozů brněnského dopravního podniku. 

Brněnský dopravní podnik se tím tak postupně připravuje na oslavy 150 let městské hromadné dopravy v Brně v roce 2019...


Klenot mezi brněnskými retro vozy (duben, DPMB Jiří Černý).

Vlečný vůz číslo 215 i tramvaj T2 s evidenčním číslem 1435 prochází proměnou v ústředních dílnách Dopravního podniku města Brna. Tam dělníci a technici vrací vozům jejich staronovou podobu. "V roce 2019 si budeme připomínat 150 let MHD v Brně. Tyto vozy neodmyslitelně do historie brněnské dopravy patří. Opravujeme je, ale hlavně z toho důvodu, aby sloužily jako připomínka, a to nejen dnešní generaci. Navíc se jedná o technicky zajímavé stroje," uvedl generální ředitel dopravního podniku Miloš Havránek.

Vozy budou mít totožnou podobu jako v letech, kdy jezdily v ulicích Brna. Před zahájením prací proto bylo nutné prostudovat hlavně archivní materiály, ale i vyzpovídat pamětníky a dlouholeté zaměstnance podniku, až poté bylo možné začít s prací.


V kontrastu s dominantou města Brna (duben, DPMB Jiří Černý).

"U vlečného vozu byla během opravy odstraněna veškerá dřevěná výbava. Nová byla vyrobena ve stolařské dílně dopravního podniku. Dřevěné součásti jako je podlaha, lavice cestujících, stěny a strop pak byly vestavěny do opravené karoserie," vyjmenoval Jiří Černý z technického odboru Dopravního podniku města Brna, který má obnovu starých vozů na starosti. Vyměněny byly i brzdové kotouče. K nerozeznání od původního je lak a osvětlení. Stejně náročné jsou i práce na tramvaji T2, jejíž vzhled musí odpovídat počátku 70. let minulého století.

O unikátnosti vozů vypovídá jejich historie. "Vlečný vůz sloužil v provozu s cestujícími až do roku 1969, kdy se už jako historický po opravě v podnikových dílnách účastnil oslav 100 let MHD v Brně," prozradil Černý. To tramvaje T2 jezdily Brnem déle. Vůz 1435 pochází z dodávky 94 kusů vozů z let 1958 až 1962 a v provozu s cestujícími jezdil do roku 1990. Až do roku 2009 sloužil jako služební tramvaj a poté šest let jako útulna pro pracovníky vozovny.


Opravovaná brněnská tramvaj T2 v dínách DP (duben, DPMB Jiří Černý).

T2 a vlečný vůz doplní již dříve dokončené vozy Tatra K2 a T3. "S provozem vlečného vozu ve spojení s motorovým vozem 107 se počítá při Dopravní nostalgii nebo jiných akcích DPMB. Současně je také nabízen k pronájmu. T2 bude společně s již dříve dokončenými vozy Tatra K2 a T3 jezdit na lince 10," uzavřel Havránek.

Čtěte také...
- Pečlivě zrenovovaná tramvaj K2 již brzy vyjede (vydáno 8. června 2016).
  (zdroj: www.vlcoun.cz).


Moderní trať a historická tramvaj (duben, DPMB Jiří Černý).

Jihomoravský kraj teď

zdroj: http://www.brno.cz/

zdroj: http://www.zeremevesmir.cz/

Počasí Brno - Slunečno.cz

Redakce Brno:

211 jihomoravsky
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček

Kontakt na redakci:
- jihomoravsky@vlcoun.cz 

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Brno na youtube:

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!