Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Pečlivě zrenovovaná tramvaj K2 již brzy vyjede

BRNO - Pracovníci Dopravního podniku města Brna v minulých dnech dokončili renovaci článkové tramvaje K2, kterou uvedli do stavu historických vozů. Cestující se s ní poprvé svezou v polovině června.

A další historické vozy na sebe nenechají dlouho čekat, už teď se plánuje renovace autobusu Karosa nebo kloubového trolejbusu...


Jedna ze zkušebních jízda zrenovované K2 (30. května 2016, DPMB Jiří Černý).

Brno bylo a je největším provozovatelem tramvají ČKD Tatra K2 na světě. Nově bude v ulicích jezdit K2 v úplně stejné podobě, ve které v roce 1983 vyjela z výroby. V ústředních dílnách Dopravního podniku města Brna totiž skončilo znovuzprovoznění vozu s evidenčním číslem 1123. "Práce na tramvaji trvaly čtyři a půl měsíce a vyšly na téměř 3,5 milionu korun. Jsem rád, že práce probíhaly zcela v režii zaměstnanců dopravního podniku," uvedl generální ředitel dopravního podniku Miloš Havránek.


Interiér se skutečně povedl (6. června 2016, DPMB Jiří Černý).

Před zahájením prací bylo nutné prostudovat hlavně archivní materiály, ale i vyzpovídat pamětníky a dlouholeté zaměstnance podniku. Následně přišlo na řadu shánění dílů, které jsou u vozů K2 typické, ale už se běžně nepoužívají.

Staré díly se musely koupit či vyrobit. Nebo vyměnit

"Jednalo se třeba o svítilny, povrchové materiály v interiéru, sedadla, prvky kabiny řidiče nebo vnější oplechování. To je provedeno přinýtovanými vlnitými plechy, aby bylo dosaženo co největšího odlehčení tramvaje," vysvětlil Jiří Černý z technického odboru. Některé díly bylo potřeba koupit, jiné vyrobit, některé se našly přímo v dopravním podniku. Dokonce se měnilo, a to s jinými dopravními podniky, třeba bratislavským a pražským.


Noční snímek jen dokresluje unikátnost renovace (3. června 2016, DPMB Jiří Černý).

Nově opravený a znovuzprovozněný vůz pochází z poslední série vozů K2 vyrobené před 33 lety. Tyto tramvaje se začaly vyrábět už v roce 1967a do Brna jich mezi léty 1967 až 1983 bylo dodáno celkem 132.

Tramvaj K2 je už druhým vozem, který brněnský dopravní podnik za poslední rok získal staronovou podobu. Na konci loňského roku se podařilo do původního stavu předělat vůz T3, který byl v pražském závodě ČKD vyroben v roce 1967 a přes 30 let jezdil prakticky v původním stavu. Oběma vozy se budou moci cestující poprvé projet v sobotu 18. června v rámci akce Dopravní nostalgie, která je součástí festivalu Brno - město uprostřed Evropy.


Poprvé se cestující tramvají svezou 18. června (30. května 2016, DPMB Jiří Černý).

Dopravní podnik města Brna má v plánu zprovoznit i další vozy, už nyní se totiž připravuje na významné výročí 150 let MHD v Brně, které oslaví v roce 2019. "V polovině roku se začne pracovat na tramvaji, tentokrát půjde o typ T2. Staronovou podobu dostane i autobus Karosa B732, kloubový trolejbus Škoda 15Tr a dvounápravový vlečný vůz 215 z roku 1926," uzavřela tisková mluvčí dopravního podniku Barbora Lukšová.


Řídící kabina také doznala náročné opravy (6. června 2016, DPMB Jiří Černý).

Jihomoravský kraj teď

zdroj: http://www.brno.cz/

zdroj: http://www.zeremevesmir.cz/

Počasí Brno - Slunečno.cz

Redakce Brno:

211 jihomoravsky
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček

Kontakt na redakci:
- jihomoravsky@vlcoun.cz 

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Brno na youtube:

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!