Elektrobus zkusili i v Českých Budějovicích
ČESKÉ BUDĚJOVICE - V závěru ledna vyzkoušel Dopravní podnik města České Budějovice unikátní elektrobus Siemens Rampini, který obcestoval už řadu českých dopravních podniků od Brna po Prahu.
/AKTUALIZOVÁNO/ Vůz byl zapůjčen z vídeňského dp Wiener Linien díky vzájemné spolupráci s výrobcem - firmou Siemens.
Cestující si mohli vůz vyzkoušet na dvou linkách (29. ledna 2014).
Nový vůz mohli cestující vyzkoušet na dvou zvláštních linkách ve středu 29. a čtvrtek 30. ledna. V první provozní den byl vůz vypraven na zvláštní linku číslo 91, která jezdila v trase zastávek Máj – Milady Horákové; Václava Talicha; Evžena Rošického; U Parku; Výstaviště; U Zelené ratolesti; Poliklinika Sever; Senovážné nám. - pošta; Náměstí Přemysla Otakara II. a zpět.
Druhý den vůz jezdil na lince číslo 92 v trase Nádraží; Náměstí Přemysla Otakara II.; Senovážné nám.-DK; U Zimního stadionu; Grünwaldova; U Nemocnice; Papírenská; Jana Buděšínského; Antala Staška; Náměstí Bratří Čapků a zpět.
Autobus na Náměstí Přemysla Otakara II. (30. ledna 2014).
Trasy linek 91 a 92 byly vedeny přes náměstí Přemysla Otakara II. u nádraží v Žižkově ulici probíhalo dobíjení. Protože dopravce do vozu neinstaloval českobudějovické onačovače jízdenek, byla přeprava v těchto spojích bezplatná.
"Testování mělo význam ve dvou ohledech. Jedním bylo praktické vyzkoušení průběžného dobíjení v poměrně rozsáhlé českobudějovické síti. To přineslo poznatky v podobě příznivé spotřeby ale i nutnosti plánovat v grafikonech delší odstávky na dobíjecích místech," zmínil Radek Filip, vedoucí útvaru strategie a řízení dopravy českobudějovického dopravního podniku.
Oficiální představení elektrobusu u nádraží (28. ledna 2014).
Pro připomenutí dodejme, že elektrobus Siemens Rampini vyzkoušela už celá řada českých dopravních podniků. Naposledy jezdil v Praze, kde se ale příliš neosvědčil. I proto do hlavního města nabídla na zkoušku svůj elektrobus libchavská SORka.
Čtěte také...
- Rampini Prahu nedobyl, štěstí zkusí SORka (vydáno 3. února 2014)
(zdroj: www.vlcoun.cz)
Elektrobus vyzkoušela řada obyvatel Českých Budějovic (30. ledna 2014).
Oproti Praze žádné větší problémy dopravní podnik neevidoval, jediná výtka směřovala k tepelné pohodě cestujících. Vzhledem k tomu, že vytápění je řešeno pomocí kliamtizační jednotky ve stropě vozidla, bylo v salonu u podlahy chladněji. "Dalším předmětem testování bylo využití menších rozměrů vozu pro zkušební průjezdy historickým centrem města či rezidenčními čtvrtěmi se stísněnými podmínkami. Zde se prokázaly vynikající manévrovací možnosti elektrobusu a i v nejužších místech byl průjezd bezproblémový," dodal Filip.
Siemens Rampini patří do kategorie midibusů - má menší rozměry, než standardní autobusy. Se svou délkou 8 metrů a šířkou 2,2 metru je vhodný pro provoz ve stísněných podmínkách, například v historických centrech měst, nebo v rezidenčních čtvrtích. Právě v samotném a pro běžné autobusy nedostupném historickém centru je 12 těchto elektrobusů provozováno i ve Vídni.
Na Náměstí Přemysla Otakara II. byla umístěna přenosná zastávka (29. ledna 2014).