Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

NÁZOR: Odvolání Ďuriše přineslo nejistotu

PRAHA - Pražský dopravní podnik musel po rozhodnutí dozorčí rady opustit Jaroslav Ďuriš. Člověk, který během svého působení firmu oprostil od nevýhodných smluv a ušetřil tak hlavnímu městu stamiliony. Prý neposouval firmu dál.

/NAŠE NÁZORY/ Vadil snad Ďuriš někomu, protože do problematiky dopravy viděl a rozuměl ji? To už se asi nedozvíme...


Jaroslav Ďuriš na redakčním snímku z podzimu (30. října 2015, Jakub Lachout).

Ve čtvrtek byl po dlouhodobém a relativně tichém nátlaku nečekaně odvolán generální ředitel Dopravního podniku hlavního města Prahy Jaroslav Ďuriš. Došlo k tomu po jeho středečním odvolání z čela představenstva dopravního podniku společně s ekonomickou ředitelkou Magdalenou Češkovou. "Důvodem personálních změn je potřeba urychlit modernizaci podniku a kroky vedoucí ke snížení provozních výdajů při současném zachování kvality a rozsahu služeb," interpretoval důvody odvolání tiskový mluvčí dopravního podniku Jiří Štábl.

Čtěte také...
- Jaroslav Ďuriš skončil v čele pražského DP (vydáno 19. května 2016).
  (zdroj: www.vlcoun.cz).


Jaroslav Ďuriš a radní pro dopravu Petr Dolínek (1. září 2015, Jakub Lachout).

To, že se Jaroslav Ďuriš stal štvanou zvěří, je všeobecně známé delší dobu. Ďuriše se dozorčí rada pokusila odvolat už loni na podzim. Tehdy se za něj ale postavily odbory, které s jeho sesazením hlasitě nesouhlasily. Tehdy ředitel svoji funkci obhájil, tento týden už nikoli. "Členové dozorčí rady se ztotožnili s tím, že je potřeba dopravní podnik posunout do nové dimenze 21. století, aby fungoval hospodárněji," oznámila tehdy primátorka hlavního města Prahy Adriana Krnáčová. Jaroslav Ďuriš největší městské firmě přitom za dva a půl roku svého působení ušetřil nemalé peníze, mimo jiné i díky vypovězení nevýhodných smluv.

Odbory po sesazení Jaroslava Ďuriše vyhlásily stávkovou pohotovost. Podle náměstka pražské primátorky a radního pro dopravu Petra Dolínka pro ni není důvod. "Vážím si práce, kterou Jaroslav Ďuriš pro Dopravní podnik ve své funkci vykonal, ale spolu s finanční ředitelkou Magdalenou Češkovou prostě neposouvali Dopravní podnik dopředu v zájmu hlavního města Prahy a my jsme se jako zástupci vlastníka rozhodli ke změně, protože věříme, že je potřeba," uvedl na svém facebookovém profilu. 

Moje velké sympatie ke Krnáčové a Dolínkovi významně klesly

Některým lidem z vedení Prahy jsem důvěřoval. Primátorka Adriana Krnáčová si moje sympatie získala během kauzy tunelu Blanka, kdy se nebála nazvat věci a lidi pravými jmény, respektive bandou debilů. Tehdy jsem si říkal, že to je člověk na správném místě. Moje sympatie si získal také radní Petr Dolínek, který se jevil jako člověk, který dopravě rozumí a z toho titulu také složitou dopravní situaci v metropoli kvalitně a v rámci svých možností řeší. A nebojí se ani veřejně přiznat, že jel nedopatřením načerno. Po tom extempore, jaké oba dva tento týden v souvislosti s odvoláním Jaroslava Ďuriše předvedli, u mne sympatie vůči nim dost klesly. A nespraví to ani skutečnost, že změnu ve vedení Praha připravovala promyšleně a že ví, kam chce firmu směřovat.


Jaroslav Ďuriš a Petr Dolínek při zprovoznění elektrobusu (1. září 2015, Jakub Lachout).

Neposouvání společnosti dál je věc jedna, odvolání ředitele je věc druhá. Nevím, jak si Dolínek nebo Krnáčová představují posouvání velké městské firmy kupředu. Dopravní podnik rychlým tempem pokračuje v obnově vozového parku tramvají a autobusů, ať už vlastními modernizacemi vozidel nebo nákupem vozidel fungl nových. Do městské hromadné dopravy přinesl dopravní podnik i nové trendy. Ať už jde o možnost nákupu jízdenek platebními kartami nebo třeba o pořádání kulturních akcí ve stanicích metra, snažila se firma pod vedením Jaroslava Ďuriše cestování městské hromadné dopravy zatraktivnit a přilákat další cestující - klienty, kteří firmě zaplatí za využití služeb.

Bohužel, nikdo ze zástupců hlavního města dosud nevzal v potaz odůvodnění, proč dopravní podnik i přesto potřebuje více peněz. Nikdo asi nechápe, že se zvedá cena nafty a dalších nákladů a v neposlední řadě nikdo nereflektuje ani na to, že se někde muselo zcela logicky promítnout výrazné a politické snížení cen ročních předplatních jízdenek. Městská hromadná doprava nikdy nebude zisková aktivita! Začínám mít dojem, že banda debilů se začíná ukazovat i na jiných místech, než jen v tunelu Blanka...

Odvolání Jaroslava Ďuriše uvrhlo tisíce zaměstnanců v nejistotu

A když už je tedy výměna generálního ředitele natolik nevyhnutelná, tak bych byl rád za vysvětlení, proč není možné nejprve vyhlásit oficiální výběrové řízení na pozici nového generálního ředitele a podle předložených návrhů na to, jak dopravní podnik 'posunout dál' pak jednat dál. Proč bylo nutné nejprve odvolat ředitele a uvrhnout tak firmu zaměstnávající několik tisíc lidí do stavu destabilizace a nejistoty?


Ďuriš na snímku z prezentace novější tramvaje 15T (24. srpna 2015, Jakub Lachout).

A nebo je snad  problém někde jinde? Hrozilo snad, že další z jednostranně výhodných zakázek by Jaroslav Ďuriš prokoukl a někdo by si tak nemohl lidově řečeno namastit kapsu? Odstranila snad dozorčí rada dopravního podniku Jaroslava Ďuriše, protože by mohl být nepohodlný? Fráze, že společně s ekonomickou ředitelkou Magdalenou Češkovou "...neposouvali Dopravní podnik do nové dimenze 21. století..." je totiž natolik obecná, že neříká vlastně vůbec nic. Co konkrétně tedy dozorčí radě, které Petr Dolínek předsedá, vadilo? To už se asi nedozvíme stejně, jako se nedozvíme, kdo byl inciátorem celého procesu odvolání. Tohle totiž opravdu bylo připravované promyšleně a dlouho dopředu.

Doufám tedy, že při hledání nového generálního ředitele především Petr Dolínek nezapomene na sliby o zvyšování platů, udržení zaměstnaneckých benefitů, důrazu na další rozvoj městské hromadné dopravy a snahu o očištění pověsti Dopravního podniku hlavního města Prahy. Narozdíl od Dolínka si totiž myslím, že obavy zaměstnanců o svoji budoucnost a budoucnost dopravního podniku jsou na místě. A doufám, že vedením podniku bude pověřen někdo, kdo dopravě rozumí, a ne někdo, kdo má stejnou politickou příslušnost, jako vedení radnice...


Generálním ředitelem byl Ďuriš dva a půl roku (18. dubna 2016, Archiv DPP).

Náhodný obrázek

21105659_1390468971001273_5652756826963870763_n.jpg

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!