Trolejové vedení u Polikliniky je modernější
ÚSTÍ NAD LABEM - Uplynulého prodlouženého víkendu využil Dopravní podnik města Ústí nad Labem ke kompletní modernizaci trolejového vedení na křižovatce ulic Masarykova a Sadová u zastávky Poliklinika.
Díky pracem se tak dá konstatovat, že trolejbusy mohou jezdit po modernizovaných trolejích od Předmostí až k Poliklinice...
Náhradní doprava při průjezdu křižovatkou (6. července 2018, David Koritenský).
Pracovníci střediska Pevná trakční zařízení o uplynulém prodlouženém víkendu rekonstruovali další část trolejbusové sítě v Ústí nad Labem. Tentokrát se zaměřili na křižovatku u zastávky Poliklinika, kterou denně projíždí jednak vyjíždějící a zatahující spoje z vozovny Všebořice, ale také trolejbusové linky číslo 52, 54, 56, 58, 59 a 60.
Ve čtvrtek 5. července, první den prací montéři dopravního podniku zahájili rekonstrukci v ranních hodinách demontáží armatur starých podvěsných výhybek a křížení. Poté byla sundána původní trolej v čele křižovatce. Došlo i k výměně některých převěsných lan a montáži některých nových z důvodu jiného zavěšení trolejí a výhybek. V odpoledních hodinách byla natažena hlavní trolej v ulici Masarykova.
Montážní věž na vjezdu do Sadové ulice (6. července 2018, David Koritenský).
Další dny byly ve znamení uchycení trolejí do finální podoby, jejich posunutí ke středu vozovky a postupné montáže nových, tahových výhybek a křížení. Po oba víkendové dny se na montáži komponentů podíleli i technici firmy Elektroline, která dodala dopravnímu podniku konstrukční prvky. V neděli večer již probíhaly dokončovací práce a tak po 21. hodině již na některé linky mohly vyjet trolejbusy.
Místo trolejbusů jezdily autobusy
Po dobu výluky byla na všech trolejbusových linkách zavedena náhradní autobusová doprava. K vidění byly jak starší kloubové autobusy Karosa či standardní Citybusy, tak i nejnovější autobusy Urbanway s pohonem na zemní plyn. Během prací na křižovatce Poliklinika pak dopravu řídili sami pracovníci dopravního podniku.
Pracovníci Pevných trakčních zařízení při práci (6. července 2018, čtenář Radek Strnad).
Rekonstrukce umožnila změnu geometrie trolejí ve směru do Všebořic, centra, ale i na Klíši, výměnu výhybek za kvalitnější a rychleji průjezdné, což pomůže ke zkvalitnění a zrychlení trolejbusové dopravy. Všem pracovníkům, kteří se i přes občasné rozmary počasí na modernizaci podíleli, patří pochvala a velký dík za další krok k plynulosti dopravy trolejbusů v Ústí nad Labem.
Místo trolejbusů jezdily autobusy (6. července 2018, David Koritenský).
Díky modernizacím trolejového vedení, ke kterému docházelo v minulých letech, proto lze konstatovat, že páteřní tah od Předmostí po křižovatku u Polikliniky je již kompletně zmodernizovaný. Modernizace trolejového vedení v centru města začala v roce 2011, a následně každý rok až do roku 2015 probíhala modernizace části trolejí. Současná modernizace u Polikliniky je pomyslnou třešničkou na dortu.
Čtěte také...
- Výluka 9. - 10. července 2011 - Revoluční (vydáno 14. července 2011).
- Výluka 5. - 8. července 2012 - Hrnčířská (vydáno 24. července 2012).
- Výluka 22. - 23. června 2013 - Předmostí střed (vydáno 23. března 2014).
- Výluka 2. - 4. května 2014 - Předmostí zhlaví (vydáno 6. května 2014).
- Výluka 13. - 28. července 2015 - Divadlo a Panská (vydáno 4. srpna 2015).
(zdroj: www.vlcoun.cz).
Prodlouženého víkendu využil DP k obnově trolejí (6. července 2018, čtenář Radek Strnad).