Výluka 5. - 8. července 2012
ÚSTÍ NAD LABEM - Zrychlení průjezdu centrem bylo příčinou plánované výluky trolejbusů v Hrnčířské ulici. Dopravní podnik využil svátků před víkendem, díky kterým vznikla optimální doba pro práce.
Od zprovoznění je možné výhybkami projíždět podle výrobce až 40 km/hod. Dopravce zde povoluje jen třicítku.
První den prací, staré výhybky jsou pryč. Foceno 5. července 2012.
Přípravné práce proběhly už o předcházejících nocích, na ty hlavní práce si cestující ale museli počkat do 5. července, kdy se v Ústí objevili také dva pracovníci společnosti Elektroline.
Práce na rozjezdové výhybce. Foceno 5. července 2012.
Právě Elektroline se totiž stal dodavatelem komponent trakčního vedení v Hrnčířské ulici. Dopravní podnik města Ústí totiž chce vyzkoušet i moderní trolejové vedení. Pokud se osvědčí, mohou se řidiči dočkat rychloprůjezdných výhybek také na dalších místech.
Důvod, proč bylo rozhodnuto pro modernizaci právě v Hrnčířské, je především silným provozem městské dopravy v tomto místě.
Na trolejbusových linkách se objevily také Karosy. Foceno 5. července 2012.
Prakticky ještě ve čtvrtek byly sejmuty původní výhybky a vedení provizorně v místech odebraných komponent spojeno a uchyceno na sloupy. Celkem šlo o tři výhybky (2 rozjezdové, 1 sjezdová) a jedno křížení.
Pracovníci Elektroline vyměřují polohu křížení. Foceno 5. července 2012.
V dalších dvou dnech byla prováděna instalace a definitivní montáž výhybek a křížení, a to stále za asistence pracovníků společnosti Elektroline. Ti totiž zaškolovali ústecké pracovníky vrchního vedení, kteří s novými prvky trolejového vedení dosud nepřišli do styku.
Vyměřování rozjezdové výhybky k Uhlozbytu. Foceno 5. července 2012.
V neděli bylo hotovo už krátce po 13.00 hodině. Nad výhybky byly doplněny zobrazovače směru a trolejové vedení bylo opět pod napětím.
Práce na nových výhybkách finišují. Foceno 8. července 2012.
Po nutných zkušebních jízdách, které provedl vůz ev.č. 568, byl pak obnoven trolejbusový provoz na linkách číslo 54, 56 a poté ještě také linka číslo 51. Ostatní linky byly vedeny náhradní autobusovou dopravou až do ukončení denního provozu.
Kolem montážní plošiny probíhá čílý dopravní ruch. Foceno 8. července 2012.
Reakce řidičů na nové komponenty jsou kladné. Mnozí si netroufají jezdit rychleji, než byli dosud zvyklí. Jiní jsou zase odvážnější a do výhybky vjíždí rychlostí až 38 km/hod. Nicméně kromě krátkodobého problému s křížením, který byl brzy odstraněn, je vše v pořádku.
Jedinou vadou na kráse podle některých řidičů trolejbusů je, že nikde nebyli na možnost průjezdu vyšší rychlostí upozorněni.
Pracovník dopravního podniku a Elektroline. Foceno 8. července 2012.
Hrnčířská ovšem není jediná novinka. V roce 2011 byla za rychloprůjezdovou vyměněna výhybka Malátova a letos v březnu pak sjížděčka Elba. Obě investice se setkaly s kladným ohlasem, neboť díky takové práci se výrazně zvyšuje také komfort cestování.
První trolejbus s cestujícími míří po výluce do Dobětic. Foceno 8. července 2012.
A kde se dočkáme dalšího nového trolejového vedení? Pokud to finanční situace dovolí, tak stále ještě v centru. Nicméně modernizaci by si zasloužilo přibližně 90% trolejbusové sítě. A to při současné otázce obnovy vozového parku je takřka neuskutečnitelné...
Druhý trolejbus pod rozjezdovou výhybkou. Foceno 8. července 2012.