Výluka 22. - 23. června 2013
ÚSTÍ NAD LABEM - Práce na modernizaci a opravě trolejového vedení na nejvytíženější ústecké křižovatce na Předmostí zastavily na dva červnové dny trolejbusovou dopravu v Ústí nad Labem.
Pracovníci oddělení pevných trakčních zařízení ve spolupráci s montéry od Electrolinu vyměnili jedno křížení a dvě sjížděčky.
Montážní plošiny na Předmostí (22. června 2013).
Předposlední červnový víkend využil Dopravní podnik města Ústí nad Labem k druhé fázi modernizaci trolejového vedení na Předmostí. Tato křižovatka je z hlediska četnosti spojů nejfrekventovanější, jezdí tudy všechny trolejbusové spoje.
Od časných ranních hodin v sobotu 22. června tak rušnou křižovatku obsadili zkušení montéři na montážních plošinách.
Z předlické garáže do provozu vyjely také Karosy (22. června 2013).
Montéři nejprve demontovali původní části trolejového vedení. V rámci těchto prací se soustředili na obě sjezdové výhybky na zaústění tratí z Důlců, Krásného Března i Střekova, modernizace se dočkalo také křížení na vjezdu do obratiště Uhlozbyt.
Oproti původnímu stavu došlo naopak k likvidaci části trolejové stopy z Předmostí (od sjížděčky) do obratiště Uhlozbyt.
Pracovníkům dopravního podniku pomáhali také lidé z Elektrolinu (22. června 2013).
Současně s tím došlo také k obnově trolejových převěsů v prostoru prováděných prací. Nového trolejového vedení se dočkala i trolejová stopa od rozjezdové výhybky v Hrnčířské skrz křížení do obratiště Uhlozbyt.
Náhradní autobusová doprava jezdila podle platných jízdních řádů (22. června 2013).
Zatímco v sobotu byla dokončena instalace nového trolejového vedení, v neděli 23. června probíhaly práce na instalaci komponent dvou sjížděcích výhybek a křížení a následně také doplňování potřebných převěsů.
Práce byly dokončeny v neděli v pozdních večerních hodinách, zkušební jízdu pak zajistil trolejbus ev.č. 574 ve 22.30 hodin.
Autobusy se občas mezi montážními plošinami musely proplétat (23. června 2013).
Během prací byla náhradní autobusová doprava zajištěna standardně podle platných víkendových jízdních řádů. Do provozu naposledy masivněji zasáhly Karosy a vyjela dokonce i Karosa ev.č. 373 typická modrým zbarvením.
Provoz na lince číslo 56 a 57 byl částečně zajištěn kloubovými autobusy, některými dokonce také nízkopodlažními.
Součástí modernizace bylo také doplnění nových převěsů (23. června 2013).
Od té doby se plynulost dopravy na Předmostí podstatně zvýšila. Do té doby totiž byla narušována neustálými poruchami především sjezdové výhybky, kvůli které k ní museli montéři DP vyjíždět i několikrát denně.
Karosa ev.č. 373 byla na lince 57. Šlo o jedno z posledních nasazení (23. června 2013).
Uvedená modernizace na Předmostí přímo navazovala na rekonstrukci prováděnou v červenci roku 2012. Tehdy bylo také ve spolupráci se společností Elektroline modernizováno trolejové vedení v Hrnčířské ulici.
Čtěte také...
- Výluka 5. - 8. července 2012 (vydáno 24. července 2012)
(zdroj: www.vlcoun.cz)
Dokončovacích prací se účastnili takřka všichni (23. června 2013).