Další vyhrazený pruh zrychlí spoje o 10 minut
PRAHA - Nový vyhrazený pruh pro autobusy funguje v Braníku a Hodkovičkách v Modřanské ulici, díky němu se urychlí zejména páteřní autobusová linka číslo 190 jedoucí z Modřan na Smíchovské nádraží během častých kolon.
Jde o další zlepšení pro autobusy městské dopravy v této oblasti po úpravách nájezdové rampy z Modřanské na Barrandovský most...
Pohled na volnější Modřanskou ulici s vyhrazeným buspruhem (22. října 2020, ROPID)
"Čtyřpruhových silnic, kde by se dal bez většího vlivu na ostatní účastníky silničního provozu vyhradit jeden pruh pro autobusy, už v Praze mnoho nemáme. Díky komplexní změně řešení Modřanské ulici se nám podařilo nejen zrychlit autobusy od Modřan až o 10 minut, ale vytvořili jsme také bezpečnější prostor pro cyklisty, a to bez zásadnějšího dopadu na ty, kteří jedou autem," uvedl náměstek pražského primátora a radní pro dopravu Adam Scheinherr.
Nové preferenční opatření sestává ze dvou úseků buspruhů s délkami 460 a 250 metrů. Buspruh začíná za křižovatkou s Pikovickou ulicí a je přerušen v oblasti křižovatky s ulicemi V Hodkovičkách a V Náklích, aby nebyla dotčena kapacita určená světelnou signalizací, a končí odbočením do Pikovické ulice před Branickým mostem. "Toto opatření bylo opakovaně projekčně prověřováno na základě poznatků z provozu i stížností cestujících již v minulosti a několikrát již bylo uplatněno jako přechodné opatření při dopravních omezeních v oblasti. Nyní představujeme trvalou podobu v rámci poslední letošní části komplexních změn dopravního režimu v této ulici," doplnil specialista ROPID na preferenci Tomáš Prousek.
Nový buspruh má linku číslo 190 zrychlit až o 10 minut (22. října 2020, ROPID)
Řešeným úsekem Modřanské ulice od jihu projíždějí autobusové linky 190 od ulice Československého exilu a linek 106 a 121 od ulice V Hodkovičkách, celkem se ve špičkové hodině jedná o 25 spojů. Zpoždění jsou obvyklá v ranní špičce, ale objevují se i odpoledne, a to nejčastěji v pátek. Díky novému vyhrazenému pruhu pro autobusy lze očekávat zrychlení autobusů v případě kolon zhruba o 5 minut, v případě linky 190 až o 10 minut.
Ke zpožděním zde dochází v situacích, kdy do oblasti dosáhnu kolony vozidel vzniklé vyššími intenzitami provozu, než jsou schopny odbavit tři pro oblast klíčové křižovatky, případně návazné komunikace na Městském okruhu u průpletu na Barrandovském mostě či odjezdu směrem do regulovaných tunelů Městského okruhu. Pro řešený úsek Modřanské je nejbližším a tradičním kapacitním hrdlem křižovatka s Údolní ulicí. Intenzity provozu na Modřanské bývají ovlivněny i posledních 10 let stále se zhoršující průjezdností Strakonické ulice, které se někteří řidiči snaží vyhnout po pravém břehu přes Modřany.
Pohled do Modřanské ulice během špičky s autobusem v koloně (31. října 2018, ROPID)