Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Konec tramvají T6A5 v Brně
přijde do dvou let

 Budějovické 15Tr a 25Tr
dojezdí do příští rok

 Jihlavu trápí problémy
s parciálními trolejbusy

 RegioPanteři PID jezdí
na všech spojích do Kralup

Bezkontaktní platby se nově rozšíří i do metra

PRAHA - V prvních stanicích pražské podzemky se začínají objevovat bezkontaktní terminály na nákup jízdenek. Budou umístěny ve vestibulech stanic na stojanech místo bývalých validátorů Opencard.

Fungují na stejném principu jako terminály, kterými pražský dopravní podnik osadil letos na jaře všechny tramvaje v Praze...


V tramvajích lze platit bezkontaktně od dubna (3. července 2019, Filip Vlček).

Oranžovými bezkontaktními terminály na nákup jízdenek opatřil dopravní podnik všechny pražské tramvaje letos na jaře. Nově se jejich síť postupně rozšíří také do vestibulů stanic metra, kde nahradí nefunkční validátory Opencard. Celkem jich v pražském metru bude 77 ve žluté barvě, a kromě základních funkcí, jako je nákup jízdenek na 30 či 90 minut a 24 hodin v plné nebo zvýhodněné verzi, si na nich budou moci cestující nově jednoduše ověřit platnost svých předplacených časových kuponů. Stačí na úvodní obrazovce terminálu zvolit 'Ověření časového kuponu'.

"Po zrušení Opencard a zavedení PID Lítačky dostáváme od cestujících řadu podnětů, ve kterých nás žádají o možnost jednoduše a pohodlně ověřit platnost zakoupených časových kuponů přímo v pražské MHD. S našim plánem rozšířit bezkontaktní terminály také do metra, na stojany po Opencard, se řešení přímo nabízelo. Proto jsme se je rozhodli vybavit i touto novou službou," říká generální ředitel pražského dopravního podniku. Doplnil, že do konce září bude vypsáno i výběrové řízení na dodavatele bezkontaktních terminálů do všech autobusů. "Osadit je plánujeme v průběhu příštího roku," dodal.

Příští rok si jízdenku bezkontaktně zakoupíte i v autobusech

"Díky novému vedení dopravního podniku rychle doháníme řadu jiných měst, kde jsou bezkontaktní platby v dopravních prostředcích dávno běžné. Po tramvajích a metru plánujeme zavést pohodlné a rychlé nákupy jízdenek i v autobusech," doplnil náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr. Bezkontaktní terminály na stojanech po Opencard budou do konce ledna 2020 fungovat v testovacím režimu. Do konce letošních letních prázdnin budou osazeny do všech stanic metra kromě Bořislavky, Petřin a Nemocnice Motol, ve kterých byly validátory Opencard součástí nástěnné mozaiky. Během testovacího provozu doplní dopravní podnik bezkontaktní terminály i do zmiňovaných třech stanic metra A.


Bezkontaktní placení získává na oblibě (3. července 2019, Filip Vlček).

Princip nákupu jízdenek v bezkontaktních terminálech v metru je stejných jako u terminálů v pražských tramvajích. Dotekem je nutné terminál aktivovat, cestující si následně vybere typ jízdného, přiloží k terminálu bezkontaktní platební kartu a během dvou vteřin se mu vytiskne jízdenka s již vyznačenou dobou platnosti. Jízdenky zakoupené v bezkontaktních terminálech se proto již neoznačují! Stejně jako v tramvajích, bezkontaktní terminály v metru komunikují kromě češtiny také v angličtině, němčině a ruštině.

Zkontrolovat si prostřednictvím bezkontaktního terminálu platnost zakoupených časových kuponů je jednoduché. Stačí zvolit možnost 'Ověření časového kuponu' a přiložit identifikátor, tedy PID Lítačku, In Kartu Českých drah či bezkontaktní platební kartu, podle toho, ke kterému je kupon přiřazen. Terminál následně cestujícímu zobrazí všechny kupony, jejich platnost, pásma, tarif podle PID, platnost slevy a zákaznický profil. Kromě bezkontaktních terminálů lze ve vybraných stanicích metra a ve vybraných jízdenkových automatech zakoupit jízdenky pomocí platební karty, a to jak kontaktně, tak i bezkontaktně. 

Bezkontaktně bylo prodáno téměř půl milionu jízdenek

Bezkontaktní terminály pro nákup jízdenek byly do všech pražských tramvají nainstalovány a do ostrého provozu spuštěny letos 26. dubna. Do konce letošního června si jejich prostřednictvím cestující zakoupili téměř 433,3 tisíce jízdenek za 13,11 milionů korun. Obliba tohoto způsobu nákupu jízdenek roste, nejvíc jich dopravní podnik prodal v červnu, a to více než 204 tisíc za téměř 6,2 milionů. Ve sledovaném období si cestující nejčastěji kupovali plnohodnotné 30 minutové jízdenky.


Na možnost placení bezkontatně upozorňují nálepky na vozech (3. července 2019, Filip Vlček).

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!