Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Konec tramvají T6A5 v Brně
přijde do dvou let

 Budějovické 15Tr a 25Tr
dojezdí do příští rok

 Jihlavu trápí problémy
s parciálními trolejbusy

 RegioPanteři PID jezdí
na všech spojích do Kralup

Praha na pěti linkách otestuje hybridní Solaris

PRAHA - Pražský dopravní podnik na obratišti Želivského představil další hybridní autobus. Tentokrát jde o dvanáctimetrový nízkopodlažní autobus Solaris Urbino 12 Hybrid, který poskytla k ověřovacímu provozu společnost Solaris.

Autobus evidenčního čísla 4999 bude vyjíždět až do 22. září z provozovny Hostivař na trasy linek číslo 133, 165, 175, 207 a 213...


Prezentace autobusu Solaris Urbino 12 Hybrid (22. července 2019, František Živnůstka).

"Chci, aby Dopravní podnik hlavního města Prahy byl vlajkovou lodí mezi dopravními podniky v České republice a pokračoval v cestě stát se moderní společností 21. století, která pracuje s nejmodernějšími technologiemi dneška. Je důležité zkoušet a vyhodnocovat, jaké výsledky hybridní autobusy přinesou v pražských ulicích. Vedle toho takovéto systémy mají například výhody, jako zvýšení komfortu cestujících, snížení provozních nákladů, emisí a hlukové zátěže," řekl Adam Scheinherr, náměstek primátora pro oblast dopravy.

V souladu s nedávno uzavřeným klimatickým závazkem hlavního města Prahy na snižování emisí dopravní podnik pokračuje v testování a přípravě projektů nízkoemisních a bezemisních autobusů, a to zejména s využitím elektrické trakce. "Zavádění elektrobusů, bateriových trolejbusů, ale i dalších alternativních technologií je však poměrně časově náročné, a to hlavně s ohledem na nutnost budování nabíjecí či plnící infrastruktury a s tím související územní, stavební a majetkoprávní řízení," doplnil Jan Barchánek, vedoucí jednotky Provoz Autobusy. "Po otestování a vyhodnocení různých verzí hybridních autobusů ve skutečném provozu v Praze budeme příští rok rozhodovat o jejich možném trvalém nasazení na linky," dodal.


Pohled na zadní část autobusu (22. července 2019, František Živnůstka).

Hybridní autobusy v testované konfiguraci sice stále částečně využívají naftový pohon, nemají však žádné limity denního dojezdu a nepotřebují nabíjecí infrastrukturu. Hybridní řešení pohonu významně snižuje spotřebu nafty i produkované emise a zároveň omezuje hlučnost vozidla. Hybridní autobusy tak mohou být logickým mezičlánkem mezi klasickými autobusy s naftovými motory a připravovanými projekty zcela bezemisních vozidel.

Autobus, který bude dopravní podnik testovat, používá technologii takzvaného sériového hybridu. Vznětový motor pohání generátor, který zároveň slouží k jeho startování. Kola roztáčí elektromotor napájený právě z generátoru či z trakčních kondenzátorů umístěných na střeše. To znamená, že mezi vznětovým motorem a koly není žádná mechanická vazba. Kondenzátory se dobíjejí při brzdění vozidla nebo spalovacím motorem. Použití kondenzátorů k ukládání energie dovoluje výrobci deklarovat životnost celého hybridního hnacího řetězce na 12 let.


Zajímavě je pojatý interiér autobusu Solaris (22. července 2019, František Živnůstka).

Autobus Solaris Urbino 12 Hybrid je dlouhý 12 metrů a má celkovou kapacitu 102 cestujících, a to 24 sedících a 78 stojících. Technické parametry, uspořádání interiéru i vnější olakování vozidla, odpovídají požadavkům dopravního podniku v belgickém Bruselu, kde byl tento autobus nedávno úspěšně otestován v běžném provozu, obdobně jako v Praze letos na jaře zkoušený kloubový hybrid Volvo.

Dopravní podnik hlavního města Prahy bude testovaný autobus nasazovat z garáže Hostivař na vybrané spoje především na linky 133 z Florence na Sídliště Malešice, 165 ze Sídliště Zbraslav na Háje, 175 z Florence na Háje, 207 ze Staroměstské na Ohradu a 213 z Želivského na Nádraží Uhříněves. Jízdní řády jsou zájemcům o svezení k dispozici na webu dopravního podniku. Ve voze platí běžný tarif Pražské integrované dopravy.


Vůz budou moci zkoušet cestující až do 22. září (22. července 2019, František Živnůstka).

Pražský dopravní podnik se dlouhodobě zabývá o alternativní pohon autobusů. První autobusy s hybridním pohonem dopravní podnik testoval v roce 2008, následovaly další zkoušky v roce 2011. Tehdy byly společností SOR dlouhodobě zapůjčeny kloubové autobusy SOR NBH 18, které jezdily pod evidenčními čísly 6401 a 6402. Zkoušky těchto autobusů ale nedopadly s takovým úspěchem, jaký dopravce očekával a vozy byly později přestavěny na běžný typ NB 18.

"Teď je taková nová vlna, kdy se hybridní autobusy dostávají do sériové výroby," vysvětlil častější zkoušky hybridních autobusů radní pro dopravu Adam Scheinherr. Ten ani nevyloučil možnost, že v budoucnu dopravní podnik přejde pouze na alternativní pohony. "My si současnými testy hybridních autobusů zkoušíme, jaké jsou nároky na provoz. Protože tyto autobusy jsou dražší, než diseelové autobusy, musíme s tím počítat v dlouhodobé strategii, jestli to zvládneme," dodal Scheinherr s tím, že by město rádo chtělo jít cestou nebo elektrobusů či elektrobusů s dynamickým dobíjením.


Pohled na motorovou část zapůjčeného Solarisu (22. července 2019, František Živnůstka).

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!