Kvůli výměně pražců nejezdí část trasy metra C
PRAHA - Výměna starých dřevěných pražců za nové betonové je příčinou, proč až do soboty nejezdí metro trasy C mezi stanicemi Pražského povstání a Kačerov. Náhradní dopravu zajišťují kloubové autobusy.
Během stávající výluky dopravní podnik počítá s výměnou přibližně pěti stovek pražců, na podzim ještě chce vyměnit dalších 480...
Od Letňan soupravy končí na Pražského povstání (3. července 2019, František Živnůstka).
Výluka začala v sobotu 29. června, hned v první pracovní den v pondělí 1. července se ale doprava potýkala s komplikacemi, kdy došlo k přeplnění stanice Pražského povstání. Situace na konci ranní špičky vyústila v omezení provozu metra na trase C v úseku z Pražského povstání do Letňan, kdy byl provoz operativně pozdržen. Dopravní podnik hlavního města Prahy operativně posiloval náhradní autobusovou dopravu XC a přijal další dílčí dopravní opatření, během kterých se situace výrazně uklidnila. Část cestujících si dokonce našla alternativní trasu mimo oblast postiženou výlukou.
Metro na trase C tak až do soboty 6. července jezdí ve dvou izolovaných úsecích. Soupravy ve směru z Letňan končí ve stanici Pražského povstání, odkud se vrací zpět do Letňan, kdežto soupravy ze stanice Háje končí již ve stanici Kačerov. V úseku Kačerov - Budějovická - Pankrác - Pražského povstání je zavedena náhradní autobusová doprava XC, která je zajištěna kloubovými autobusy ve špičkovém intervalu 1 až 2 minuty.
Autobusy náhradní dopravy XC přijíždějící na Kačerov (3. července 2019, Filip Vlček).
Výměnu starých pražců dopravní podnik provádí v 1. traťové koleji v délce zhruba 300 metrů mezi stanicemi Pražského povstání a Pankrác. V tomto úseku je měněno 500 vysloužilých dřevěných pražců za betonové, provádí se i úprava přívodní a svařování pojížděných kolejnic. Novinkou na této výluce je, že během ní dojde ke kompletní demontáži a následné zpětné montáži stacionární části vlakového zabezpečovače, zatímco při předchozích výlukách obdobného typu se tyto práce prováděly s předstihem, respektive po ukončení výluky. Důsledkem byla potřeba zdvojování vlakových čet, což nyní odpadá.
Na uvedených pracích se podílí okolo 70 lidí, bude vyvezeno zhruba 50 tun materiálu a navezeno a namontováno zhruba 125 tun nového. Během jednoho dne lze z logistických důvodů vyměnit v jednom úseku přibližně 88 pražců kompletně. Mezi stanicemi Pražského povstání a Kačerov bylo 8600 dřevěných pražců, již o Velikonocích bylo vyměněno 506 pražců a během letní prázdninové výluky dalších 500. V říjnu jich dopravní podnik plánuje vyměnit 484 kusů.
Náhradní autobusová doprava XC na Pražského povstání (3. července 2019, Filip Vlček).
"Původně plánovanou výluku jsme zkrátili o jeden den, aby negativně neovlivnila přepravu 70 tisíc návštěvníků koncertu Eda Sheerana, který se koná následující den po jejím skončení," řekl Ladislav Urbánek, místopředseda představenstva a dopravní ředitel pražského dopravního podniku. Pro informování cestujících jsou ve stanicích metra, na zastávkách, i vozech povrchové dopravy vyvěšeny informační letáky. Na důležitých zastávkách, především na Pražského povstání a na Kačerově, jsou k dispozici dispečeři dopravního podniku a informátoři v reflexních vestách. Dopravní podnik hlavního města Prahy o výluce informuje také formou hlášení ve stanicích metra a vozech povrchové dopravy.
Stáhněte si...
- Informační leták o výluce na trase metra C si stáhněte zde.
(zdroj: www.dpp.cz).
Souprava přijíždějící od Hájů do stanice Kačerov (3. července 2019, František Živnůstka).
Pražské metro letos čeká ještě jedna výluka, která se uskuteční od soboty 26. do pondělí 28. října. Dělníci vymění pražce v obou traťových kolejích mezi stanicemi Pražského povstání a Vyšehrad. Zatímco provoz v úseku Kačerov - Háje bude zajištěn po obou kolejích, na severní části trasy bude zaveden částečně jednokolejný provoz. Soupravy metra pojedou z Letňan na Florenc dvoukolejně, dále využijí kolejovou propojku za stanicí a do stanic Hlavní nádraží a Muzeum pojedou jednokolejně. Při poslední takové výluce byla náhradní autobusová doprava zajištěna v trase Kačerov - Hlavní nádraží.
Dopravní podnik zahájil sérii plánovaných výluk vyvolaných výměnami kolejí a pražců na jaře roku 2012, kdy se uskutečnila oprava výhybky ve stanici I.P.Pavlova. Pečlivě naplánovaná výluka mezi stanicemi Muzeum a Pražského povstání se uskutečnila o prodlouženém velikonočním víkendu. Od té doby dopravní podnik opravil desítky dalších výhybek a pražců. Dopravní podnik do oprav investovat již několik stovek milionů korun.
Autobus linky XC v nástupní zastávce na Kačerově (3. července 2019, Filip Vlček).