Odbornou údržbu souprav M1 zajistí Siemens
PRAHA - Pražský dopravní podnik uzavřel se Siemens Mobility novou smlouvu o zajištění kompletní odborné údržby souprav pražského metra M1 na trase C a také kupní smlouvu o zajištění dodávky nových rámů podvozků.
Až do roku 2034 se tak dopravce může spolehnout na full service. Dopravnímu podniku se podařilo vyjednat výhodnější podmínky...
Soupravy M1 mají zajištěný servis až do roku 2034 (29. dubna 2012, Filip Vlček).
V současnosti jezdí v pražském metru 53 souprav M1. Vlaky mají od začátku provozu najeto od 630 tisíc kilometrů po zhruba 1,5 milionu kilometrů. Stávající smlouva se společností Siemens Mobility je v případě souprav metra M1 uzavřena s platností do 31. prosince příštího roku. Aby nedošlo ke snížení disponibility vozového parku a ohrožení provozu vlaků M1 na lince C po tomto období, dopravní podnik již od loňského června zahájil realizaci projektu vedoucí k zajištění pokračování údržby vlaků M1 formou full service pro zajištění jejich disponibility na následující období.
"S realizací tohoto důležitého projektu jsme již začali před téměř rokem a půl. Po všech proběhlých jednáních se společností Siemens Mobility jsem velmi potěšen finálním výsledkem, kdy se nám podařilo vyjednat výrazné snížení ceny oproti původnímu návrhu Siemens Mobility. Jednací tým dosáhl po schůzkách s dodavatelem snížení ceny o 5,8 procenta v porovnání s původním návrhem," řekl Martin Gillar, generální ředitel dopravního podniku.
Dopravní podnik ušetří téměř půl miliardy korun
Pro první rok předmětu plnění smlouvy, a to za předpokladu dodržení průměrného kilometrického nájezdu jedné soupravy ve výši 89 tisíc vlakokm/rok, činí celková cena zhruba 500,5 milionů korun za rok. Pro dobu trvání smlouvy 15 let, při provozu 53 souprav M1 lze říci, že předpokládaná hodnota celého kontraktu činí 7507 milionů korun. Původní cenový návrh Siemens Mobility byl tedy vyšší o přibližně 463 milionů korun.
Doznají změn interiérů výměnou sedaček a osvětlení (19. března 2012, Filip Vlček).
"Oproti stávající smlouvě se přenáší rizika spojená s komponenty na Siemens Mobility. Zůstatek ve fondu na údržbu komponentů bude po ukončení stávající smlouvy vrácen dopravnímu podniku. Dojde také k navýšení počtu parametrů hodnocení kvality prováděné údržby vlaků metra, byl vyjednán korektní způsob zúčtování všech dodávek dopravnímu podniku systémem 1:1," poznamenal Peter Hlaváč, ekonomický ředitel a člen dozorčí rady.
Dopravní podnik hlavního města Prahy také s dodavatelem údržby vlaků M1 uzavřel kupní smlouvu na dodávku 530 nových rámů podvozků v celkové hodnotě cca 491,3 milionů korun. V případě souprav metra typu M1 je totiž pro zajištění dalšího provozu rovněž nezbytná výměna současných problematických rámů podvozků, která bude provedena zejména v rámci udržovacího stupně N7. Dopravní podnik předpokládá výměnu všech 530 rámů v období let 2020 až 2024. Tímto zásahem bude definitivně vyřešen problém vzniku trhlin na stávajících rámech podvozků.
Modernizací projdou i soupravy na trasách A a B
Ve všech soupravách M1 proběhne rovněž instalace nových plastových sedaček a instalace LED osvětlovacích těles. Oba prvky by měly být na vlaky M1 standardně instalovány postupně, počínaje rokem 2019 a to na celém vozovém parku 53 kusů vlaků M1. Dopravní podnik také brzy zahájí jednání se společností Škoda Transportation, a to za účelem projednání smluvních a cenových podmínek údržby vozidel pražského metra 81-71M v počtu 41 vlaků na trase A a 52 vlaků na trase B formou Full Service od roku 2021.
Modernizací by měly projít také soupravy 81-71M (8. září 2016, František Živnůstka).