Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Konec tramvají T6A5 v Brně
přijde do dvou let

 Budějovické 15Tr a 25Tr
dojezdí do příští rok

 Jihlavu trápí problémy
s parciálními trolejbusy

 RegioPanteři PID jezdí
na všech spojích do Kralup

Praha dovybaví moderní tramvaje klimatizací

PRAHA - Ačkoli tropické teploty mají brzy ustat, pražský dopravní podnik nezahálí a schválil nákup 124 klimatizačních jednotek do tramvají 15T první série, které byly dodávány bez klimatizace.

Po doplnění zmíněných 124 klimatizačních jednotek by mělo po Praze jezdit celkem 250 tramvají 15T s klimatizacemi...


Klimatizované tramvaje z výroby mají žluté čelo (24. srpna 2015, Jakub Lachout).

"Komfort našich cestujících je pro nás prioritou, k čemuž pochopitelně patří i tepelná pohoda. V první polovině letošního roku již byly zahájeny práce na vývoji klimatizačních jednotek pro tramvaje 15T. Po schválení doplnění tohoto zařízení Drážním úřadem bude proveden nákup a instalace. Předpokládáme zahájení prací na tramvajích z první série ještě v letošním roce, abychom jich zprovoznili co největší množství do příštího léta," řekl Oldřich Vytiska, technický ředitel pražského dopravního podniku.

Druhá polovina dodávky tramvají 15T Alfa je již o klimatizaci doplněna, což se povedlo dopravnímu podniku vyjednat v průběhu kontraktu s dodavatelem. Tato druhá série by měla vlastnit klimatizační jednotku ještě letos. Z tohoto počtu v současné době již 109 tramvají 15T Alfa klimatizacemi disponuje. Tyto vozy jsou pro cestující snadno rozpoznatelné, jako jediné v Praze mají žlutou čelní masku a z boku tramvaje u každých dveří je umístěn piktogram klimatizace.

Doplněné klimatizace budou mít také záruku

Doklimatizování jedné tramvaje typu 15T spočívá ve výměně podstropního kanálu, úpravě SW, nové kabeláže, klimatizačních jednotek, poté proběhne i školení a homologace. Tento investiční záměr zahrnuje náklady na montáž v prostorech dopravního podniku a zprovoznění vozů po přestavbě, záruku za jakost na dodávku i montáž v délce 24 měsíců a garanci dodávek náhradních dílů 10 let od uvedení do provozu.


První tramvaj 15T s klimatizací vyjela před třemi lety (24. srpna 2015, Jakub Lachout).

Klimatizační zařízení v těchto typech vozů pracují téměř v automatickém režimu, řidič může pouze zasáhnout do tzv. setpointu, kdy může navýšit resp. snížit teplotu v salonu vozu, tedy v prostoru pro cestující, o ± 2 °C. Řidič nemůže jinak ovlivnit chod klimatizace, což je dáno nastavením výrobce. Všechna okna tramvaje lze otvírat, ale účinnost klimatizace tím během horkých dnů ztrácí smysl. 

Dopravní podnik hlavního města Prahy také počítá s průběžným doplněním klimatizací do kabin pro řidiče v tramvajích typu T3R.P. Klimatizace pro řidiče je již v tramvajích 14T a KT8D5.RN2P nainstalovaná. Tramvaje typu T6A5 jsou postupně vyřazovány z provozu a o dodatečném doklimatizování kabin řidičů u tohoto typu pražský dopravní podnik neuvažuje. Řidiči dostávají mimo jiné v horkých dnech rozpustný ochranný nápoj, při extrémních teplotách potom dva tyto nápoje.

Klimatizace se pořizuje také do autobusů

Pražský dopravní podnik od roku 2017 pořizuje už jen autobusy s celovozovou klimatizací. Z garáží v tuto chvíli vyjíždí celkem 167 autobusů s celovozovou klimatizací. Od prosince loňského roku do letošního července pak dopravní podnik pořídil 110 autobusů s celovozovou klimatizací. Dalších 190 autobusů dopravní podnik postupně obdrží do konce roku 2019, tedy rovněž s celovozovou klimatizací. Jedná se o vozy od společností SOR Libchavy.


Interiér klimatizované tramvaje se nijak neliší  (24. srpna 2015, Jakub Lachout).

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!