Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Konec tramvají T6A5 v Brně
přijde do dvou let

 Budějovické 15Tr a 25Tr
dojezdí do příští rok

 Jihlavu trápí problémy
s parciálními trolejbusy

 RegioPanteři PID jezdí
na všech spojích do Kralup

Vymlouvačka má odradit lidi od jízdy načerno

PRAHA - Tramvaj inspirovaná reálnými výmluvami černých pasažérů, které nasbírali revizoři pražského dopravního podniku, takzvaná Vymlouvačka začala minulý týden jezdit na běžných linkách v hlavním městě.

Upozorňuje, že nemá smysl se hloupě vymlouvat, když jízdné v pražské MHD stojí v průměru jen 10 korun denně...


Vymlouvačka při prezentaci na Výstavišti Holešovice (30. května 2018, ROPID).

Vymlouvačka vyjela na koleje v rámci dlouhodobé kampaně Nejedeš načerno?, kterou připravuje hlavní město společně s Dopravním podnikem hlavního města Prahy a organizací ROPID. Ve skutečnosti jde o dvě tramvaje. S jednou z nich se cestující setkají zpravidla na lince číslo 17, s druhou na lince číslo 13. "Vymlouvačku jsme vytvořili opravdu na základě reálných výmluv černých pasažérů, jen některé jsme museli trošku zjemnit, aby byly vůbec publikovatelné," řekl Jaroslav Mach z odboru rozvoje a financování dopravy Magistrátu hlavního města Prahy.

"Hlavní rolí Vymlouvačky není jen pobavit, ale především upozornit na to, že při ceně 10 korun denně cestování načerno za žádné výmluvy a trapné situace nestojí. Proto vznikla i série komiksů, které upozorňují na hloupé chování těch, co cestují bez jízdenky," řekl k tomu náměstek ředitele ROPID Martin Šubrt.


Citáty cestujících jsou na polepech tramvaje T3R.P (30. května 2018, ROPID).

"Vymlouvačka zapadá do celé kampaně Nejedeš načerno?, v rámci které se už cestující setkávají na řadě tramvají a autobusů se samolepkami, které je upozorňují, aby si nezapomněli označit jízdenku. Ke kampani patří také předem ohlašované Akce revizor. O těch se dozvědí lidé dopředu na stránkách Nejedesnacerno.cz," doplnil pak další projekty informační kampaně zaměřené na černé pasažéry.

Akce revizor upozorňují na dny, kdy opravdu není dobrý nápad jezdit načerno, protože revizorů je na některých místech mnohem více než obvykle. Před prázdninami se uskuteční předem ohlášené Akce revizor 7., 19. a 20. června. Děti pak při kontrolách od revizorů dostávají dětské lístky, aby si je mohly označit stejně jako dospělí.


Obě tramvaje se po prezentaci rozjely na linky (30. května 2018, ROPID).

Cestující si v pražské MHD roční kupony oblíbili. Loni si jich poprvé zakoupili přes 300 tisíc, tedy o zhruba 28 tisíc více než v roce 2016. K většímu zájmu o roční kupony přispívá i kampaň Nejedeš načerno? s opatřením pokuty za půlku. Už od loňského října si černí pasažéři mohou snížit pokutu o polovinu v případě, že si koupí roční kupon za 3650 korun. Opatření je motivuje, aby se z nich stali platící cestující.

"Pokutu za půlku od začátku kampaně už využilo 2902 černých pasažérů. Snížili si pokutu jen na 400 korun a stali se z nich roční předplatitelé pražské hromadné dopravy. Tržby z těchto kuponů tak přesáhly už 10,5 milionu korun," doplnil pak vedoucí odboru Přepravní kontrola pražského dopravního podniku Pavel Kurka. V loňském roce přitom revizoři přistihli téměř 274 tisíc cestujících bez bez platného jízdního dokladu, od začátku letošního roku do konce dubna jich bylo přes devadesát tisíc.


Citáty nechybí ani u střechy nebo na sedačkách (30. května 2018, ROPID).

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!