Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Konec tramvají T6A5 v Brně
přijde do dvou let

 Budějovické 15Tr a 25Tr
dojezdí do příští rok

 Jihlavu trápí problémy
s parciálními trolejbusy

 RegioPanteři PID jezdí
na všech spojích do Kralup

Metro na letiště je znovu ve hře. I do Čakovic

PRAHA - Dopravní podnik hlavního města Prahy zadal studii, která by do konce roku 2017 měla prověřit možnost vedení trasy metra A ze stanice Nemocnice Motol až na mezinárodní Letiště Václava Havla.

Kromě toho začíná také řešit možnost prodloužení severního konce trasy metra C ze stanice Letňany s cílem v Čakovicích...


Metro v budoucnu může přijíždět i od letiště (24. února 2015, Jakub Lachout).

Zajištění obsluhy ruzyňského letiště kapacitní kolejovou dopravou je vedením města dlouhodobě vnímáno jako jeden z nedůležitějších úkolů v rozvoji dopravní infrastruktury na území Prahy, v posledních letech je tento přístup zastáván i ze strany vlády České republiky. Za základní formu dopravního napojení letiště na centrum města je dlouhodobě považována železnice, konkrétně odbočka z modernizované železniční tratě Praha - Kladno, což bylo v územním plánu zohledněno již v roce 1999.

Vedle možnosti prodloužení metra A tak vedení města ve spolupráci se Správou železniční dopravní cesty dále zvažuje propojení Letiště Václava Havla s centrem pomocí odbočky z modernizované železniční tratě Praha - Kladno. V přípravě prodloužení trasy metra A na ruzyňské letiště se v minulosti dospělo do stadia zajištění zpracování návrhu dokumentace pro územní rozhodnutí. Dále již činnost vzhledem ke změně náhledu na daný záměr nepokračovala.


Pohled do obratu u Motola, směrem k letišti (24. února 2015, Jakub Lachout).

V současné době je vedením Dopravního podniku hlavního města Prahy zadána studie, která do konce tohoto roku prověří možnost prodloužení trasy metra A na ruzyňské letiště za současného zohlednění vývoje, k němuž došlo od zpracování původní, v některých aspektech překonané dokumentace.

"Dohodla jsem se s dopravním podnikem, že tyto možnosti prověří. Ze závěrů studie by měl vyplynout odhad možných nákladů na toto řešení a rovněž časový odhad možné realizace. Závěry této studie budou sloužit jako podklad k rozhodnutí, zda tato varianta bude z naší strany nadále variantou preferovanou," říká pražská primátorka Adriana Krnáčová. Navíc dodala, že takové rozhodnutí by se pochopitelně muselo promítnout minimálně do Strategického plánu, Metropolitního plánu, Zásad územního rozvoje a Projektu udržitelné mobility.


Dopravní podnik testuje kloubová vozidla na lince k letišti (8. února 2016, Jakub Lachout).

Dle úvah vedení Magistrátu hlavního města Prahy by nemuselo zůstat pouze u prodloužení trasy metra A, když probíhají rovněž úvahy v severní části Prahy o prodloužení trasy metra C z Letňan do Čakovic s jasným cílem významně zrychlit přesun lidí z této části města do centra.

"Musíme v každém případě prověřit i možnosti prodloužení trasy C do Čakovic a rovněž prodloužení Áčka na východě Prahy, kde jsou velká sídliště v Hostivaři, Horních Měcholupech a Petrovicích, jejichž dopravní obslužnost není ideální. Za klíčové považuji porovnání s povrchovou kolejovou dopravou, abychom znali parametry různých variant," dodal náměstek primátorky pro dopravu, sport a volný čas Petr Dolínek.


Testoval Solaris a hned několik Mercedesů (8. února 2016, Jakub Lachout).

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!