Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Konec tramvají T6A5 v Brně
přijde do dvou let

 Budějovické 15Tr a 25Tr
dojezdí do příští rok

 Jihlavu trápí problémy
s parciálními trolejbusy

 RegioPanteři PID jezdí
na všech spojích do Kralup

Tramvaje K2 v ostravském provozu dojezdily

OSTRAVA - V roce 1967 vyjely poprvé, v sobotu 3. listopadu roku 2018 pak naposledy. Řeč je o kloubových tramvajích typu K2, jejichž éra se v Ostravě právě uplynulý víkend definitivně uzavřela.

Díky povolení Drážního úřadu k používání tramvají Stadler mohl právě tyto tramvaje nahradit vozy švýcarského výrobce...


Poslední večerní jízda před zatažením do vozovny (3. listopadu 2018, Ondra Kašpárek).

Tramvaje K2 mohl ostravský dopravní podnik vyřadit až po získání povolení používání tramvají Stadler nOVA v běžném provozu. To nakonec vydal Drážní úřad v pátek 26. října. Rozlučku s jednou ze dvou posledních provozních tramvají typu K2 Dopravní podnik Ostrava naplánoval na sobotu 3. listopadu. Poslední jízdy se nakonec zúčastnil vůz ev.č. 802, který je opatřený celovozovou reklamou Nedávejte zlodějům šanci.

Nejprve byl tento vůz, ve společnost s nejnovější tramvají Stadler ev.č. 1720, vystaven od 11.00 hodin na vjezdu do areálu martinovských dílen, kde si jej mohli zájemci do detailu prohlédnou a naposledy nafotit. Nutno podotknout, že na škodu bylo deštivé počasí, které se ale nakonec v návstěvnosti příliš neodrazilo. Následně se tramvaj K2 vypravila na obratiště Martinov, kde se napojila na trasu linky číslo 4. Následovala projížďka v trase této linky završená zajímavými fotozastávkami. Za všechny zmiňme například obratiště Hlučínská s linkovou orientací linky číslo 1 směr Nádraží Hlučín.


Neveřejná rozlučková jízda po ostravské síti (3. listopadu 2018, Ondra Kašpárek).

Touto jízdou tak v Ostravě ukončila provoz typová řada K2. "V ostravské tramvajové dopravě slouží od roku 1967," poznamenala tisková mluvčí Dopravního podniku Karolína Rycková. Ta doplnila, že první článkové tramvaje se v ostravských ulicích objevily v roce 1965. Šlo ale o typ K1 s elektropneumatickou výzbrojí, který se v Ostravě neosvědčil a o tři roky později byly vráceny výrobci. Až v únoru roku 1967 byly uvedeny do provozu první tři vozy K2.

Vozový park výrazně posílily tramvaje Stadler nOVA, které od 1. listopadu díky povolení Drážního úřadu používání těchto tramvají ostravský dopravní podnik nasazuje do běžného provozu. V současné době je ve vozovnách k dispozici 20 tramvají. "Do konce roku by mělo přibýt ještě dalších šest vozů a v první polovině roku 2019 zbývajících 14, řekl generální ředitel Dopravního podniku Ostrava Daniel Morys a zmínil, že společně s dalšími tramvajemi společnosti Škoda Transportation, které dopravce vysoutěžil letos, má Ostrava nakročeno k nejmladšímu tramvajovému vozovému parku v zemi.


Zastavení na Hlučínské jako linka 1 do Hlučína (3. listopadu 2018, Ondra Kašpárek).

Tramvaje Stadler nOVA uvezou až 188 cestujících, jsou stoprocentně nízkopodlažní, mají klimatizaci a USB konektory a jsou připraveny pro Wi-Fi připojení k internetu. První tramvaj švýcarské výroby byla do ostravských dílen v Martinově dovezena na silničním traileru 23. dubna. Po zpochybnění o platnosti povolení zkušebního provozu bez cestujících se pak tramvaje dočkaly i zkušebního provozu s cestujícími,  první svezla v polovině srpna. Do pravidelného provozu tehdy směly zasáhnout jen dvě tramvaje, zbývající nesměly opustit areály vozoven.

Čtěte také...
- Už je doma! Stadler sveze první cestující v srpnu (vydáno 23. dubna 2018).
- Ostravané se dočkali. Tramvaj Stadler vyjela! (vydáno 15. srpna 2018).
- Stadlery mají povolení, vyřadí tak poslední K2 (vydáno 1. listopadu 2018).
  (zdroj: www.vlcoun.cz).


V sobotu odpoledne symbolické vystřídání vozidel (3. listopadu 2018, Ondra Kašpárek).

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!