První jednotka Railjet pro ČD je vyrobena
PRAHA, VÍDEŇ - V druhé polovině února proběhlo ve výrobním závodě Siemens ve vídeňské čtvrti Simmering oficiální představení téměř dokončené první vyrobené jednotky ČD Railjet.
Prohlédnout si ji přijelo jak vedení Českých drah, tak i novináři, kteří na tuto akci odjeli pravidelným vlakem z Prahy do Vídně.
Railjet poprvé vyjíždí z výrobního závodu (února 2014).
Jednotka ČD Railjet je sedmivozová netrakční jednotka složená z lokomotivy řady 1216 Taurus, pěti vozů druhé vozové třídy označených jako Bmpz, jednoho vozu ARbmpz, který obsahuje oddíl první třídy a bistro, a jednoho řídicího vozu Afmpz s oddíly první třídy.
Zajímavostí je, že ač se u veřejnosti vžil název Railjet, oficiální pojmenování výrobcem je Siemens Viaggio Comfort.
Rakouský Railjet při testování v České Republice v Praze (18. dubna 2013).
Maximální rychlost jednotky je 230 kilometrů za hodinu, v Česku však využije pouze stošedesátkovou maximální rychlost. Maximální kapacita jednotky je 442 míst k sezení ve třídě economy, first a business.
Stáhněte si...
- Propagační leták ČD Railjet si stáhněte zde.
(zdroj: Siemens)
Téměř kompletní souprava Railjet pro ČD (únor 2014).
V současné době probíhají první testy na síti Rakouských spolkových drah ÖBB. Dodání první jednotky ČD Railjet je naplánováno na duben 2014, kdy začnou testovací jízdy po železničních tratích v České republice.
Do zkušebního provozu s cestujícími by se podle Českých drah měla dostat se změnou jízdního řádu již v červnu tohoto roku.
Speciální vlak EC 30003 v Břeclavi směr Wien Meidling při testování v ČR (18. dubna 2013).
První zkušební jízdy s cestujícími by měly probíhat na trase Praha – Brno – Wien – Graz, kde mají od prosince 2014 jezdit jednotky Railjet ve dvouhodinovém taktu. České dráhy objednaly sedm jednotek, které budou doplněny třemi jednotkami ÖBB railjet.
Nová jednotka Railjet v Brně (17. dubna 2013).