Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 V Plzeňském kraji je flotila
RegioFoxů kompletní

 Kolínská MHD prošla
změnami, zůstává zdarma

 Na Masarykově nádraží
vznikají nová nástupiště

 Na Nové Dvory tramvaje
mohou vyjet za tři roky

Dvoukolejný Branický most je již plně funkční

PRAHA - Vlaky opět začínají naplno využívat Branický most v Praze. Správa železnic zahajuje dvoukolejný provoz nejen na něm, ale i v navazujícím úseku přes Krč na přestavěnou zastávku Praha-Kačerov.

Vyšší kapacitu trati využijí kromě nákladních souprav také odkloněné osobní vlaky. Stavba začala loni v létě a vyšla na 2,6 miliardy korun...


Pohled na dokončený Branický most při zátěžové zkoušce (17. října 2024, Správa železnic)

"Branický most slouží železniční dopravě v metropoli od podzimu 1964. Šedesáté výročí své existence oslaví v plné síle a konečně i se dvěma kolejemi, pro které byl vybudován. Společně s navazujícím úsekem do Krče tvoří důležitou součást pražské železniční sítě," uvedl ministr dopravy Martin Kupka. Zmíněný úsek využívají zejména nákladní vlaky, v blízké době ale výrazně vzroste jeho význam i v osobní dopravě. Zrekonstruovanou a kapacitnější trať budou kvůli probíhající přestavbě smíchovského nádraží a plánované rekonstrukci mostu na Výtoni využívat také vlaky mířící z Prahy do Berouna a dál do Plzně.

Rekonstrukce Branického mostu je další významnou železniční stavbou v oblasti pražské aglomerace, která umožní cestujícím častěji využívat vlak. "Právě v železniční dopravě je dobře vidět ohromný přínos dvaceti let českého členství v EU, jež si letos připomínáme: modernizované tratě, nádražní budovy i nové soupravy zpříjemňují cestování nám všem. Díky rozsáhlým evropským investicím již nejsme dopravní skanzen, ale moderní součást celoevropské dopravní sítě TEN-T," připomněl Martin Svášek ze Zastoupení Evropské komise v České republice.


Nové vybavení zastávky Praha-Kačerov (17. října 2024, Správa železnic)

Zavedení dvoukolejného provozu předcházela minulý čtvrtek zatěžovací zkouška Branického mostu. "Únosnost nově vybudovaných mostních konstrukcí prověřila motorová lokomotiva Sergej a parní Šlechtična. Testy prokázaly, že stavbaři odvedli dobrou práci a vlaky mohou začít naplno využívat obnovený most i úsek po novou odbočku na Spořilově," podotkl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda. Práce na takzvaném mostě Inteligence zahrnovaly obnovu kolejového svršku a trakčního vedení, nové je odvodnění a hydroizolační systém. Stavbaři dále vyměnili most přes Údolní ulici, zcela novou podobu získala zastávka na Kačerově. Tu nyní tvoří oboustranné nástupiště dlouhé 230 metrů se zastřešením a novou přístupovou lávkou s výtahem. Traťová rychlost se zvýšila až na 100 km/h.

"Druhou kolej na Branickém mostě jsme uvedli do provozu v souladu s harmonogramem. Tomu předcházelo bourání částí stávající konstrukce, zhotovení nové desky, říms a izolací následované technologickými pracemi a sanací železobetonové konstrukce podle stavu jejích jednotlivých částí," sdělil Aleš Gothard, ředitel a předseda představenstva společnosti Metrostav TBR. Dalšími zhotoviteli stavby byly firmy PORR, Elektrizace železnic Praha a GJW Praha. Náklady na rekonstrukci vyšly na 2,6 miliardy korun, dotaci z fondů Evropské unie činila 1,5 miliardy korun.

Čtěte také...
Jedna kolej na Branickém mostě je už funkční (vydáno 2. července 2024)
  (zdroj: www.vlcoun.cz)


Pohled na zrekonstruovanou dvoukolejnou trať v Krči (17. října 2024, Správa železnic)

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!