Jedna kolej na Branickém mostě je už funkční
PRAHA - První nákladní vlaky začaly jezdit po zrekonstruovaném Branickém mostě. Zatímco první kolej je již v provozu, na druhou si budou muset již brzy odkloněné osobní vlaky ještě čtyři měsíce počkat.
Rekonstrukce a zdvoukolejnění Branického mostu, které je důležité pro odklonění vlaků během opravy mostu na Výtoni, vyjde na 2,6 miliardy...
Částečně zprovozněný Branický most (1. července 2024, Správa železnic)
Práce na zdvoukolejnění Branického mostu postoupily do závěrečné fáze, vlaky zde začaly od prvního červencového dne jezdit po jedné traťové koleji. Dokončení celé stavby a zahájení plnohodnotného provozu plánuje Správa železnic letos v říjnu. "Most a navazující úsek do Krče jsou důležitou součástí pražské železniční sítě. Plní významnou roli v nákladní dopravě, v blízké době ale výrazně vzroste význam trati i v osobní přepravě," informovala tisková mluvčí Správy železnic Nela Eberl Friebová.
Rekonstrukce mostu a navazující trati směrem do Krče začala před rokem a v pondělí 1. července se sem vrátily první nákladní vlaky, které tento úsek v současnosti primárně využívají. Jezdit se zde bude po první traťové koleji, na té sousední budou pokračovat práce na betonážích mostní desky a říms, odvodnění a hydroizolačním systému. Následovat budou úpravy železničního svršku, technologií a trakčního vedení. V navazujícím úseku po novou odbočku Spořilov zůstává pro cestující uzavřena zastávka Praha-Kačerov, kde pokračuje výstavba přístupové lávky s výtahem na nové ostrovní nástupiště. I zde se s obnovením provozu počítá v říjnu.
Částečně zprovozněný Branický most (1. července 2024, Správa železnic)
Přidání druhé koleje umožní zvýšení průjezdnosti pražského uzlu. Novou kapacitu využijí nejen nákladní dopravci, ale umožní i zavedení nových linek městské a příměstské železnice. Celá trať bude po rekonstrukci sloužit také při odklonu vlaků během plánované rekonstrukce Výtoňského mostu. Využijí ji především dálkové vlaky směřující od Plzně na pražské hlavní nádraží. Celkové investiční náklady stavby dosahují 2,6 miliardy korun. Projekt je spolufinancován Evropskou unií z Nástroje pro propojení Evropy (CEF). Národní financování zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury.
Výstavba branického mostu byla zahájena v roce 1949. Ačkoliv zatěžkávací zkoušky na mostě proběhly již v roce 1955, skutečný železniční provoz byl zahájen až v roce 1964. Důvodem byla skutečnost, že koleje koleje tehdy končily před budoucím chuchelenským tunelem a napojení na trať do Radotína chybělo. Raritou je také to, že na mostě byla položena i druhá kolej, která ale nebyla v běžném provozu využívána, a proto byla po několika letech opět snesena. Až v současné době je prováděna pokládka druhé koleje, což výrazně zkapacitní celou trasu z Krče přes most až do Radotína.
Čtěte také...
- Branický most se druhé koleje dočká už za rok (vydáno 19. července 2023)
- Na most Inteligence se provoz vrátí již v létě (vydáno 3. června 2024)
(zdroj: www.vlcoun.cz
Částečně zprovozněný Branický most (1. července 2024, Správa železnic)