Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Odbavovací hala nádraží je opět v provozu

ÚSTÍ NAD LABEM - Po červnových povodních byla v úterý 15. října do provozu opět uvedena odbavovací část ústeckého hlavního nádraží. Zároveň zmizely mobilní buňky s pokladnami suplujícími pokladní přepážky.

Kromě toho byl v hale obnoven také provoz ČD centra a zpřístupněn byl ochoz v patře sloužící jako komfortní čekárna.


Odbavovací hala po obnovení provozu. Foceno 16. října 2013.

Hlavní nádraží bylo zaplaveno v červnu během rozsáhlých povodní. "Výška hladiny v odbavovací hale dosáhla takřka 140 centimetrů, zaplavený byl i podchod do výše cca 2 metrů," připomněla Radka Pistoriusová, tisková mluvčí Českých drah.

Zaplavení výpravní budovy naštěstí neomezilo železniční provoz, cestující ale museli využívat stanici Ústí nad Labem západ.


Pohled na zaplavované nádraží v červnu. Foceno 4. června 2013.

Povodně na ústeckém hlavním nádraží zasáhly osobní pokladny, zavazadlovou pokladnu, ČD centrum, vstupní trakt a komerční prostory s prodejnami. V podchodu SŽDC pak poničila povodeň veřejné WC, výtahové šachty a eskalátory.


Voda v červnu zaplavila nádraží i s ulicí U Nádraží (vpravo). Foceno 5. června 2013.

Bezprostředně po ústupu vody se začalo s úklidem a zprovozněním výpravní budovy. Nádraží tak už po 3 dnech otevřelo. Samotná rekonstrukce však trvala déle, než se předpokládalo. Důvodem bylo nutné vysušení vlhkého zdiva.

"České dráhy 1. července umístily do přednádražního prostoru mobilní buňky, které sloužily jako pokladní přepážky," dodala mluvčí.


Správa železniční dopravní cesty suší eskalátory. Foceno 16. října 2013.

Právě mobilní buňky pak byly opatřeny plachtami, na kterých byly vyobrazeny fotografie ze zahájení provozu a následných povodní, kde bylo patrné, kam až voda vyšplhala. Obrázky byly doplněny sloganem "Obnovujeme pro vás, co voda zničila".

Čtěte také...
- Buňky před nádražím připomínají povodně (vydáno 1. července 2013)
  (zdroj: www.vlcoun.cz)


Přednádražní prostor již bez mobilních buněk. Foceno 16. října 2013.

Postup prací pak umožnil v úterý 15. října znovu zahájit provoz odbavovací haly, včetně pokladních přepážek a ČD centra. Ve výpravní budově nadále pokračuje vysoušení zejména sklepních prostor, dokončení rekonstrukce se očekává v závěru roku.

"Povodně způsobily na výpravní budově Ústí nad Labem hl.n. škody za téměř 2 milióny korun," uzavřela Radka Pistoriusová.


Odbavovací hala opět v provozu, fungují poklady i ČD centrum. Foceno 16. října 2013.

Ústecké hlavní nádraží prošlo významnou rekonstrukcí v letech 2011 - 2012 a slavnostně bylo uvedeno do provozu v únoru 2013. Rekonstrukce byla zahájena v prosinci 2011 a realizovala se ve dvou etapách.

Čtěte také...
Hlavní nádraží v Ústí slavnostně zprovozněno (vydáno 14. února 2013)
  (zdroj: www.vlcoun.cz)


Eskalátoy by se dle sdělení SŽDC měly rozjet v závěru října. Foceno 16. října 2013.

Železnice teď

Kubova Huť:
zdroj: https://www.sumavanet.cz/

Kořenov:
zdroj: http://www.zubacka.cz/

Tip na další webkamery
nám pošlete na mail!

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!