Hlavní nádraží v Ústí slavnostně zprovozněno
ÚSTÍ NAD LABEM - Cestující, kteří v Ústí nad Labem vystoupí z vlaku, čeká moderní prostředí moderního nádraží. Po několika letech náročných oprav byla dnes odpoledne slavnostně zprovozněna výpravní budova.
Všichni cestující přivítají především nově vzniklý ochoz v odbavovací hale, ti mladší pak jistě možnosti wi-fi připojení k internetu.
Pohled na novou odbavovací halu z ochozu nad pokladnami. Foceno 13. února 2013.
Nová prosklená odbavovací hala, moderní a příjemné prostory pro cestující a kvalitní zázemí pro zaměstnance. To vše nabízí zrekonstruovaná výpravní budova železniční stanice Ústí nad Labem hlavní nádraží.
Kromě celkové rekonstrukce byl vybudován nový centrální vstup do budovy, který vytvořil propojení s Přístavní ulicí.
Vlakušky Českých drah před vstupem na tiskovou konferenci. Foceno 13. února 2013.
"Modernizace objektu ústeckého hlavního nádraží byla jednou z nejvýznamnějších investičních akcí Českých drah v uplynulých dvou letech," informovala Radka Pistoriusová, tisková mluvčí největšího tuzemského železničního dopravce Českých drah.
Zástupci SŽDC, ČD, kraje a města při symbolickém stříhání pásky. Foceno 13. února 2013.
Moderní odbavovací hala, nová dominanta vlakového nádraží, je umístěna v prosklené části výpravní budovy. Zajímavostí a novinkou je ochoz pro veřejnost, kde cestující mohou vyčkat na svůj vlak. Je umístěn nad pokladnami, dostat se na něj cestující může výtahem z odbavovací haly nebo z prvního nástupiště.
Cestujícím slouží kromě čtyř pokladen také jedna mezinárodní, další služby pak nabízí i informační ČD centrum.
Pohled na odbavovací halu s ochozem nad pokladnami. Foceno 13. února 2013.
Informace o odjezdech vlaků poskytují velkoplošné informační panely a automatické hlášení v podání Alexandra Postlera.
V odbavovací hale se zájemci mohou připojit na internet pomocí bezdrátové wi-fi sítě "CD Internet". Vlčounův tým si kvalitu připojení odzkoušel a byl mile překvapen; signál dosáhne až na třetí nástupiště.
Pohled na odbavovací halu z ptačí perspektivy. Foceno 13. února 2013.
V druhé části objektu, teprve před pár dny dokončené, cestující najdou kromě služby ČD Kurýr také trafiku Relay přemístěnou z podchodu, a dále prodejnu pečiva Fornetti a prodejnu potravin Pont.
Z průchodu k podchodu se cestující dostane také do ČD Kurýra. Foceno 13. února 2013.
Celý nádražní prostor je pak monitorován kamerovým systémem a splňuje požadavky pro bezbariérové přístupy.
"Dokončením rekonstrukce došlo k naplnění společného Memoranda uzavřeného mezi Českými drahami, městem Ústí nad Labem a Správou železniční a dopravní cesty. Nový vstup do budovy zajistil nejen přímý přístup do podchodu, ale také propojení centra s nábřežím a Střekovem," dodala Radka Pistoriusová.
Prostory ČD Kurýra nabízí také prodejnu pečiva a potravin. Foceno 13. února 2013.
Přestavba samotné výpravní budovy včetně odbavovací haly, která začala v závěru roku 2011, vyšla na 45 milionů korun. Prosklená odbavovací hala vyšla z pera architektonického návrhu ústeckého Atelieru AP, které projekčně zpracovala společnost SUDOP Praha.
Na facebookové stránce Vlčoun.cz najdete video zachycující nádražní prostory hned po slavnostním přestřižení pásky.
Moderní nádraží s moderními vlaky. To je Ústí nad Labem. Foceno 13. února 2013.
Připomeňme, že nádražím projdou přibližně dva miliony cestujících a je v první desítce nejvyužívanějších nadraží v České republice.
Kompletní informace o průběhu přestavby vlakového nádraží připravujeme. Vzhledem k rozsáhlosti prací (od nástupišť přes přednádražní a zanádražní prostor až po samotnou budovu) článek vydáme přibližně v závěru února.
Pohled na vlakové nádraží s Větruší v pozadí. Foceno 13. února 2013.