Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Ostravský nástup předem:
Zprvu agrese, teď kázeň

 Veřejnost zhlédla první
bateriový RegioPanter

 Při červnové srážce vlaků
zemřeli čtyři cestující

 Za jízdné v noční MHD
neplatí pětina lidí

Na most Inteligence se provoz vrátí již v létě

PRAHA - Již v létě by se měly na branický Most Inteligence vrátit vlaky. Stavbaři nadále pokračují s jeho rekonstrukcí, v nejbližší době by měla začít pokládka štěrku, kolejnic a instalace trolejového vedení. 

Rekonstrukce mostu a jeho zkapacitnění umožní tudy vést odkloněné osobní a dálkové vlaky během výluky a opravy železničního mostu na Výtoni...


Aktuální stav rekonstrukce Mostu Inteligence (květen 2024, Pražská integrovaná doprava)

Rekonstrukce železničního mostu v Braníku, který tvoří tak zvanou jižní železniční tangentu, spěje do svého finále. Správa železnic během rekonstrukce, která začala v loňském roce, na mostě provádí samotnou obnovu celé konstrukce. Hlavní náplní prací je výstavba druhé koleje od Branického mostu do stanice Praha-Krč. Současně vzniká i nová odbočka Spořilov, která umožní vlakům přejíždět z jedné koleje na druhou. Projekt zahrnuje rovněž vybudování nového přemostění Údolní ulice a výstavbu technologických objektů v Krči a na Spořilově. 

Zdvoukolejnění Branického mostu patřilo mezi priority Správy železnic. "Proto jsem rád, že jsme ve velmi krátkém čase dokázali postoupit z přípravné fáze přímo do realizace. Při výběru zhotovitele jsme navíc kladli důraz na to, aby navrhovaná doba přerušení provozu na mostě byla co nejkratší," vysvětlil ještě před zahájením rekonstrukce generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda. Dodal, že realizace stavby umožní odklon vlaků mezi hlavním a smíchovským nádražím během plánované rekonstrukce mostů na Výtoni.

Čtěte také...
Branický most se druhé koleje dočká už za rok (vydáno 19. července 2023)
  (zdroj: www.vlcoun.cz)


Aktuální stav rekonstrukce Mostu Inteligence (květen 2024, Pražská integrovaná doprava)

"Železnice na území hlavního města musí nabízet dostatečnou kapacitu také pro nákladní vlaky. Dosud především nákladní spojka přes Branický most navíc začne plnit významnější roli v pražské integrované dopravě. Jde o jeden z našich konkrétních kroků k podpoře ekologické přepravy osob a nákladů," uvedl ministr dopravy Martin Kupka. Celkové náklady dosahují 2,7 miliard korun. Projekt byl schválen Evropskou unií ke spolufinancování z Nástroje pro propojení Evropy. Celková výše způsobilých nákladů projektu je 1,7 miliardy, Evropská unie pak uhradí 1,46 miliardy korun. Zbývající část zafinancuje Státní fond dopravní infrastruktury.

Most dokončili v roce 1955, zprovoznili až v roce 1964

Výstavba branického mostu byla zahájena v roce 1949. Ačkoliv zatěžkávací zkoušky na mostě proběhly již v roce 1955, skutečný železniční provoz byl zahájen až v roce 1964. Důvodem byla skutečnost, že koleje koleje tehdy končily před budoucím chuchelenským tunelem a napojení na trať do Radotína chybělo. Raritou je také to, že na mostě byla položena i druhá kolej, která ale nebyla v běžném provozu využívána, a proto byla po několika letech opět snesena. Až v současné době je prováděna pokládka druhé koleje, což výrazně zkapacitní celou trasu z Krče přes most až do Radotína.


Aktuální stav rekonstrukce Mostu Inteligence (květen 2024, Pražská integrovaná doprava)

Železnice teď

Kubova Huť:
zdroj: https://www.sumavanet.cz/

Kořenov:
zdroj: http://www.zubacka.cz/

Tip na další webkamery
nám pošlete na mail!

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!